Hvor mange ultralyder?

1. Unge uke 7-8 pga blødning, og ordinær uke 18

2. Unge uke 15 pga blødning, ordinær og en pga lite liv sånn en gang etter uke 30

Det var mange, det. Hadde første allerede uke 5 + 0, deretter uke 6 + 0, så fulgte UL annenhver uke fra uke 10 og ukentlig fra uke 29. Hadde et høyrisikosvangerskap med komplikasjoner, men det endte godt til slutt :).

Herlighet så ofte noen går til UL, hva kommer det av da?
Jeg var på tidlig UL i uke 6
Ordinær ul i uke 18
Extra i uke 32 for å sjekke om morkaka hadde flytta seg.
Pga risikosvangerskap, hyperemesis (lite næring og gikk myeee ned i vekt) og symfysemålene var under antall uker

I uke 5, 9, 20, 22, 24 og 38.

De to første var pga tidligere sa og bekrefte liv.

Oul i uke 20. Var med på et forskningsprosjekt så da ble det foretatt målinger av blodgjennomstrømningen i navlestrengen i uke 22. 3D ul i uke 24. I uke 38 måtte leie bekreftes med ul.

Jeg hadde ul i uke 11 pga blødninger, og den vanlige i uke 19. Jeg har ikke behov for noe mer så lenge ikke legen har det.

Nr. 1 : 5 ganger (3 ganger før uke 12 pga. magesmerter og liten vekst ift. uke, men alt fint så dermed kun ord. ul og 3D senere)
Nr. 2 : Har ikke tellingen! (fødsel startet i uke 24 og mange komplikasjoner)
Nr. 3 : uke 6, 10, 14, 18 og så annenhver uke fra uke 20. Tett oppfølging pga. svangerskap nr. 2.

Nr 1: U 18 og 19 og 25
Nr 2: U 19
Nr 3: U 11, 19 og så blir det hvertfall en til nå i uke 21 :)

Har muskelknute i livmoren, så har litt oppfølgning pga det, denne gangen for å sjekke hvor langt jeg var og en kontrollmåling på veksten til lillegutten :)

Uke 12
Uke 18
Uke 28
Uke 32
Uke 34
Uke 35 x ?
Uke 36 x ?
Uke 37 x ?
Uke 38 x ?

Utallige ultralyder pga sykdom hos meg de fire siste ukene før baby kom i uke 38+5 :)

Bare 2 ganger :p oul og en rett før fødsel for å sjekke seteleie.
Har bare oul denne gangen. det virker som det er vanlig å ha x antall ultralyder nå :p selv når det ikke er noen medisinsk grunn for det.

Første sv.skap:
Uke 7, 8, 9, 11, 18 og 34.

Andre svangerskap:
Hadde i uke 9, skal i dag 12 uker, så får vi se videre

Back
Topp