Hvor mange ultralyder har du hatt sålangt i svangerskapet?

  • Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet
Hadde TLC behandling... så ble mange i starten.
Uke: 6,8,9,10,12,19,30, neste om 2 uker... vekstkontroll... !

+ 1 i uke 15 privat...
 
Ein i veke 18, ein i veke 24, ein i 28... så skal eg tilbake til ein i 32 og 36 og evt termin.
 
En privat i uke 6 + uke 12, 19, 20 og 24 på sykehuset. 5 stk så langt. Skal på ny vektkontroll nå i uke 32 :)
 
De jeg har blitt henvist til;
- en i uke 9 fordi jeg hadde fullstendig panikk etter SA
- OUL

For mine nerver kunne jeg vært på UL hele tiden, men prøver å tenke at kroppen er skapt for det her, og at alt er akkurat som det skal være.. dessuten vil jeg ikke utsette bebis for unødvendige undersøkelser..
 
7
 
1 tidlig ul privat og på oul. Så 2 ultralyder
 
En i uke 10 sånn ca, pga blødning. Var bare en tullete plassering av morkake. Den har flytta seg nå.
Ny UL i uke 18 som var litt mislykka, tok derfor en ny i uke 20 som ble bedre.
Med nr to hadde den jordmora jeg gikk til UL apparat inne på kontoret sitt, og vi tok ul flere ganger, 3D og allting, slapp til og med å betale. Det var litt gøy.
 
3 stykker:

1 i uke 9, for å se om der var liv.
1 i uke 12, på ultralydklinikken i København når jeg tok nipt-test.
Og OUL i uke 19.
 
Er det mange av dere som har kjent på at det har blitt for mange ultralyder, eller har dere syntes det har vært greit å få følge litt med den lille ?
 
Er det mange av dere som har kjent på at det har blitt for mange ultralyder, eller har dere syntes det har vært greit å få følge litt med den lille ?

Jeg har hatt godt av flere ultralyder denne gang, roer bekymringene litt - for en stund hvertfall :) godt å se at hun vokser og har det bra der inne, at det fortsatt ikke er noen misdannelser (eldste er født med klumpfot på begge bein) og at hun holder seg til sin vekstkurve :)
 
Uke 12, 18, 19, 21,23, 25 + innleggelse på sykehus.

Skal ny i uke 27 og så blir det avtalt videre enten hver 14 dag eller 1 gang i uken.

Høyrisiko svangerskape
 
Er det mange av dere som har kjent på at det har blitt for mange ultralyder, eller har dere syntes det har vært greit å få følge litt med den lille ?

Det har vørt fint. Nå mot slutten blir det litt tett. (Hver 14.dag) men jeg har kutta ut både lege og jordmor og går kun på sykehuset.
 
Back
Topp