Hvor mange ullbodyer?

FruGull

Glad i forumet
Hvor mange ullbodyer og strømpiser beregner dere til et bhg-barn for vinteren?
Mi snuppe spiser jo både makrell og annet som setter flekker, så kan ikke bruke samme bodyen i flere uker selv om det sikkert er meningen i noen tilfeller for å si det sånn...[&:][:D]

ORIGINAL: Maryan84

Jeg må ha iallfall 9 hele sett med ullklær.... må ha nok til ett skift hver dag pluss litt ekstra.
så fyller jeg en maskin med ullklær hver helg[:D]
Her kan hun iallefall ikke bruke samme sett 2 dager etter hverandre... hun ser jo ikke ut når hun kommer fra barnehagen[&:]
Ikke sant, det er litt for ille å vaske ett sett alene å[&:]

[:)]

Jeg tror faktisk vi har 10-15 hele sett nå [8|]
Blir jo en body og en strømpebukse hver dag..(minst!)
Så vasker vi ull hver 10-14 dag [:)]

Flekker og sånn (som ikke forsvinner i vask) er ikke noe problem, for vi bruker ulla under genser/bukse [:)]

Har de begynt å bruke ull i bhg?

Hmmm...bruke bodyen i flere uker??? uten å vaske den???[8|]

5-6 bodyer/gensere skal jeg ha i hus[;)] 3-4 strømpebukser! Kanskje flere?!?! kommer jo ann på hvor ofte man vasker... må liksom ha nok til at de jeg vasker er tørre igjen før det er tomt i skoffen! Bruker alltid ull innerst om vinteren...ikke bare i barnehagen[;)]

ORIGINAL: sjæfsTRØLLET

Hmmm...bruke bodyen i flere uker??? uten å vaske den???[8|]

5-6 bodyer/gensere skal jeg ha i hus[;)] 3-4 strømpebukser! Kanskje flere?!?! kommer jo ann på hvor ofte man vasker... må liksom ha nok til at de jeg vasker er tørre igjen før det er tomt i skoffen! Bruker alltid ull innerst om vinteren...ikke bare i barnehagen[;)]
Eh, ja det står jo på noe av dette Bånsull tøyet bla at det ikke trenger å vaskes, bare luftes for ulla er selvrensende[8|] Men jeg tror ikke den tar makrell azza..[8D]

ull har mange fine egenskaper den alltså. Men jeg ser ikke problemet med å bruke vanlige strømpebukser osv litt også jeg da. Så her brukes det ull innerst når jeg vet de skal på tur eller på ekstremt kalde dager. Andre dager er ungen like varm med annet.

Men tilbake til spørsmålet. Her har jeg 2-3 bodyer og 2-3 strømpebukser.
Og så har jeg ullsett og strikkasett til å ha under vinterdressen utenpå klærne.

Back
Topp