Hvor mange uker?

Bruker38ve

Første møte med forumet
Hei. Jeg tok en graviditetstest den 24 Februar som slo ut positiv. Min siste gangs første mens var den 13 januar. Jeg regnet dermed ut at jeg idag vil være litt over 9 uker på vei og terminen vi være rundt den 21 oktober. Men da jeg tidligere idag kom til min fastlege og han skulle undersøke meg sa han at han ikke trodde jeg var mer enn 4 uker på vei og bestilte ultralyd til meg om 12 uker fra nå. Det forstår jeg ikke. Det er jo ca 4 uker siden jeg tok testen og da skulle jeg hatt mensen for en stumd siden. I tillegg vet jeg ca når jeg har eggløsning og det var rundt slutten av januar. Han mente at livmoren min ikke hadde vokst nok. samtidig sa han at den var bakovervendt slik at det egentlig var umulig å kjenne. Dette gjør meg veldig forvirret da vi hadde planlagt å fortelle venner og familie om 2 uker og trodde snart de største faren for spontanabort var borte. Men dette setter oss jo langt tilbake. Kan legen ta feil? Grunnen til at jeg tok graviditetstesten utenom at jeg var forsinket med menstruasjonen var at jeg hadde ömme bryster og måtte tisse hele tiden. Nå har det gått over, men andre ting som tett nese og lettere neseblod i tillegg til halsbran har dukket opp. Hvis legen har rett var jo symptomene mine før jeg ble gravid og kan ikke ha hatt noe med det å gjøre. I så fall kjenner jeg ikke kroppen min så godt som jeg trodde. Jeg føler virkelig at legen bommer ganske kraftig her og lurer på hva jeg skal gjøre for å få en annen mening eller vurdering på saken. an f.eks ultralyd se dette mer presist selv om min livmor er bakovervendt?

Mvh Stresset gravid :)

Back
Topp