Hvor mange uker på vei?

Aurora1

Blir kjent med forumet
Her kommer det nok ett litt dumt spørsmål..:bag: Hvordan regner man egentlig hvor «langt man er på vei»?
For eks. Jeg vet når unnfangelsen skjedde, pluss minus 2 dager. Graviditetstesten viste på søndag 1-2 uker. Når jeg skal regne ut en eventuell termindato på babyverden.no så kommer det opp at jeg er 4 uker.. Altså:pompus:
Hva er riktig? :anyone

Her kommer det nok ett litt dumt spørsmål..:bag: Hvordan regner man egentlig hvor «langt man er på vei»?
For eks. Jeg vet når unnfangelsen skjedde, pluss minus 2 dager. Graviditetstesten viste på søndag 1-2 uker. Når jeg skal regne ut en eventuell termindato på babyverden.no så kommer det opp at jeg er 4 uker.. Altså:pompus:
Det finnes ingen dumme spørsmål her inne :)

Vet du hvordan syklusen din er til vanlig? Legen/jordmor kommer trolig til å sette første dag av siste menstruasjon for å beregne termin. Men om du vet når EL var kan du og bruke den datoen :)

HCG kan variere noe og urnin kan variere i styre så ikke ta helt med sikkerhet at man ikke er over 2 uker selv om den ikke sier 2-3 :)

Man beregner lengden på en graviditet ut fra den siste menstruasjonens første dag, selv om befruktningen først skjer ca. fjorten dager senere, på eggløsningstidspunktet. Det vil si at du allerede er inne i tredje graviditetsuke den dagen du blir gravid. En graviditet varer i alt i 40 uker og 3 dager (283 dager )

6+1

To veldig like tråder her så det går litt i surr, men du har gå fått svar på spørsmålet ditt ☺️

Last edited:
Back
Topp