Hvor mange uker på vei?

icsijourney

Andre møte med forumet
Nå er jeg ca 8+2, men på appen står det graviditetsuke 9! Hvilken uke er jeg egentlig i? [emoji5]IMG_5755.jpg

Jeg ville sagt 8 uker på vei til folk. Men du har begynt på din 9 uke. Det er som at du er 27 år og 4 mnd, men er i ditt 28 år [emoji4]

Du har 8 fullgåtte uker bak deg, men er i din 9 uke :)

Du er 8 fullgåtte uker og 2 dager inn i svangerskapsuke 9 :) Jeg er 11+1 i morgen og ville sagt at jeg er 11 uker på vei, selv om jeg er i svangerskapsuke 12.
Syntes det var ganske forvirrende selv. Hørt at mange sier at de er 10 uker på vei når de er 9+2 for eksempel, så litt forskjellig hva folk bruker

8 uker! :)

Litt forvirret selv [emoji51]
Det blir som med alderen vår..
Når man er født er man jo i sitt første år, men man sier ikke at man er 1 år før man faktisk er det.

Det samme gjelder med ukene. Når man er 8 fullgåtte uker, men på vei inn i sin 9.uke. Men man sier at man er 8 uker på vei.
:)

Alt før 8+4 hadde for meg vært uke 8 hvis noen hadde spurt, og alt etter er uke 9 [emoji4] for min egen del tenker jeg uker + dager.

Man er i uke 9, men 8 uker på vei. Tenker jeg da :P jordmora mi var hvertfall enig med meg og denne tankegangen, så da er jeg fornøyd. Så får andre si hva de vil :D

Hvis du er 5 dager på vei så er du altså i uke 0+5, og i din første graviditetsuke; uke 1. Det er samme analogi når man er 8+5 og i graviditetsuke 9 :)

Back
Topp