Hvor mange uker + dager er jeg gravid?

11nov2014barn

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hei, kan noen hjelpe meg med å regne ut hvor mange uker + dager jeg er gravid. I morgen er det 3 uker (korrigering: skrev først 5 uker, men det er feil!)) på dagen siden eggløsning og jeg trodde jeg da ville bli 5+0. Når jeg ser på nedtellingen til andre med samme termin som meg, 11 nov, ser jeg at de har noen andre tall. Kan noen gjøre meg klok på om jeg er 5+0 uker på vei i morgen, eller må jeg plusse på noen dager?
 
Last edited:
Man regner siste mens som første dag i graviditeten. Så hvis du har 28 dagers syklus er du nå 7 uker:) embryo er derimot bare 5:) deilig å hoppe to uker fremover!!!
 
6 uker er du vel da?? Om jeg ikke regner feil...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Om det er tre uker siden el er du vel 5+0 som du tror. Terminer og nedtellinger kan bli forskjellige fra hvor man finner de og hva de går ut fra.. På forskjellige terminkalkulatorer får jeg alt fra 3-7 november..;p

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Nå har jeg googlet og googlet og tror jeg vet svaret! Terminkalkulator på babyverden regnet ut ifra termindato 11. nov. sier at jeg er 5+ 2 dager på vei :) 3 dager mer enn jeg trodde! Skjønner fremdeles ikke hvor de 3 dagene kom ifra...
 
Kanskje det ble kluss siden jeg kun har forholdt meg til eggløsningsdagen (fått den bekreftet gjennom temping og UL av eggstokker) og fertility friend.
 
Eller kanskje Fertility friend har gitt meg feil termindato 11 nov...? EL fant sted 18 februar i alle fall. Med det utgangspunktet tok jeg en ny beregning på terminkalkulatoren til babyverden og fikk opp termin 14. nov...
 
Eller kanskje Fertility friend har gitt meg feil termindato 11 nov...? EL fant sted 18 februar i alle fall. Med det utgangspunktet tok jeg en ny beregning på terminkalkulatoren til babyverden og fikk opp termin 14. nov...
I usa regner de et svangerskap til å være 40 uker. I norge er 40+2 og 40+3 som er standarden. Babyverden regner 40+3. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Om du vet når eggløsningen var så kan du gå på terminkalkulator og legge inn dato for unnfangelse, det er datoen du hadde eggløsning. Om det i dag eller i morgen er 3 uker siden eggløsning så skal du plusse på to uker fordi mensen kommer somregel 14 dager etter eggløsning. Derfor folk har forskjellig syklus og forskjellig terim utifra at sist mens og eggløning kommer på forskjellige dager.

Så om eggløsning var for 3 uker siden er du 5+0. er eggløsning for 2 uker og 6 dager siden er du 4+6. Legg på to uker fra eggløsningen så har du hvor langt du har kommet.
Fostret er alltid to uker kortere på vei enn deg :)
 
Hvordan skal man da regne når syklus har vert stabil på 29-31 dg, men nå før siste tr (og bare da) var den 36? Skriver jeg 30 eller 36 på syklus?
 
Hvordan skal man da regne når syklus har vert stabil på 29-31 dg, men nå før siste tr (og bare da) var den 36? Skriver jeg 30 eller 36 på syklus?
Regn gjennomsnitte, den vil nok gå litt lengre opp men leger og slike regner 28 dager. De mener det ikke har noe å si.
 
Back
Topp