Hvor mange timers søvn?

Søster Nina

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Hvor mye sover ditt barn, og hvor lenge? Jenta mi sover godt og lenge på natta, og har to-tre lurer i løpet av dagen, men det er ulikt hvor lange de blir. Hun våkner lett etter en halvtimes tid med mindre hun ligger ute i vogna, da kan jeg trille litt og så sovner hun igjen.

Hun er mye sutrete på kvelden fra ca 19-20 til hun sovner ca kl 23, men jeg har inntrykk av at hun er mer fornøyd på kvelden når hun har sovet mer på dagtid.

Står flere steder at de skal sove 2-3 ganger per dag, men hvor lenge bør de sove hver gang?

Jeg lar poden styre dagsøvna si selv til en hvis grad, som regel har han tre dupper ila en dag, 2 korte på mellom 30 og 60min og en lang på mellom 2 og 3 timer. Den langduppen er i vogna fra ca kl 13.

På natta sover han godt, alt mellom 5 og 8t sammenhengende før første nattmåltid. Han har egentlig alltid sovet godt på natta fra vi kom hjem. På sykehuset var han vant med mat hver 3t i sonden, så de første ukene hjemme våkna han hver 3t før det etterhvert ble lengre strekk, deilig for alle sammen det :)

Her er det ikke no fast på dagtid enda, men sover som regel et par halvtimesdupper og hvis jeg triller kan han sove en lengre dupp på 1-1,5t. Han tar kvelden ca 17.30-18.00, spiser hver 2-3t og våkner for dagen 05.30-06.00.
Tror det er veldig individuelt og ingen fasit. Storesøster her sov 3x30min hver dag fra første stund og natta var 12timer med spising hver 3t.

Frøkna her sovner rundt 22-23 og våkner ikke før 05-06, da er det mat og kos i en times tid før hun igjen sover til 09-10! Så har hun gjerne en liten lur før kl. 14, men etter det er hun nesten våken helt til hun legger seg for kvelden! Med unntak av noen veldig korte powernaper;)

Mi har natt frå ca midnatt til kl 11/12 på dagen.. :p ikkje noe system på dag/kveldssovinga, men ca 1 god lur og mange powernaps! Ho er berre 2 mnd gammal, så tenker det blir meir rutine når ho nærmer seg/bikker 3mnd! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mini sovner som regel rundt 22, og sover da frem til 4-5, noen ganger til kl 6. Spiser og sover 3-4 timer til. Vi har begynt å stå opp i 8-9 tiden :) I 11-12 tiden er han klar for første dupp, alt i fra en halvtime til tre timer. Også småsover han litt nå og da resten av dagen/kveld:) Blir fort overtrøtt på kvelden da.

Her går det opp og ned. Sovner for kvelden mellom 2130-2330. Sover noen dager til 06, andre dager til 0330 og må ha mat. Vi ligger å sover til kl 10 som regel. Noen ganger til 12 om vi ikke har andre planer.
På dagen sover hun alt fra 1-3 timer sovner som regel en time etter hun har spist :)

Til kvelden sovner hun mellom 21:30-23:30 og sover til 03-05:00. Og vi starter ikke morgen før ca 10:00, men har hendt dagen har startet mye tidligere. Tja dupper på dagen fint lite. Kanskje en halv time og en trilletur på 2-3 timer med søvn. Men selvfølgelig variasjon i løpet av uke fra uke...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Snuppa tar natt ca 23 hver dag og sover til 07-08. Da er det mat og hun er våken en times tid før hun sovner igjen og sover 2-3 timer.. Våken i 2-3 timer og sover alt fra 1-4 timer igjen. Avhengig av duppene så blir det noen powernaps iløpet av kvelden :)

Her går det opp og ned. Sovner for kvelden mellom 2130-2330. Sover noen dager til 06, andre dager til 0330 og må ha mat. Vi ligger å sover til kl 10 som regel. Noen ganger til 12 om vi ikke har andre planer.
På dagen sover hun alt fra 1-3 timer sovner som regel en time etter hun har spist :)

Dette høres helt likt ut som hos oss :) Det er helt greit for min del at det er sånn, men mannen min er litt frustrert over at det er så opp og ned.

B legger seg mellom 20 og 20.30. Så sover han til ca 7 med to matpauser.

På dagtid sover han ca 5 dupper. Litt varierende lengde, alt fra 30 min til 2 timer.

Jobber med dagrutiner, tar sin tid.

Er bare å innse at alle babyer er ulike :-) S legger seg fra 20-23, spiser rundt kl tre-fire, sover til syv og spiser igjen, spiser halv ni og sover ca til ti. Da er hun våken til 11-12, sover en t ca i vogna, våken i ca tre timer, sovner igjen, våken totre timer og sover igjen, deretter våken til hun skal legge seg. Hun blir sabla grinete dersom hun blir for trøtt, så hun sier i fra selv om hun skal sove. Da er det derimot vanskelig å få henne til å slappe av

Her sovner hun mellom 23-00.30. Våkner mellom 2-4 ganger for mat før vi står opp mellom 10-12. Etter 1 time er hun klar for en lur igjen, men varer gjerne mellom 10 min!-50 min. Så er hun våken 1 time før hun er trøtt igjen osv... Sånn går hele dagen:P men dette er siste uka. Før sov hun gjerne i mange timer av gangen. Regner med dette også endrer seg snart:)

Puuh ei som nekter plent å sove mellom 15-23:230 fortiden! Kan hende pga forkjølet! Ender med masse smågråt og misnøye pga overtrøtt. Men hun ammes ekstremt mye den perioden nå som hun sover lenge på natta! Bede at hun sover på natta, men syns det er veldig lenge å være våken. Bare man snakker litt så bråvåkner hun til. Ekstremt følsom for å klare å sovne inn. En eneste lyd feil blir hun våken av! Og man kan da ikke ta hensyn til slikt når storesøster er tilstede syns nå jeg. Sovne inn selv gjør hun ike enda. Eller så kunne jeg lagt henne på rommet for å få fred. Nei neste blir å teste å legge hun ut i vogna på balkongen. Når hun hadde skriketid før så gikk det ikke. Men lov til å håpe nå :)

Takk for mange svar! Jeg testa i går å la henne sove ute i vogna, dermed sov hun mer på dagtid enn vanlig. Det hjalp ingen ting på skriking på kvelden, bare flytta det fra ca halv ti til ca halv tolv... Så jeg stresser ned med dagsovinga, hun sover det hun sover.

Ingen faste rutiner, bortsett fra at hun begynner å bli klar for natta mellom 18 og 19. Prøver å ikke legge henne før 19...

En god natt varer til 08, men ofte er hun klar for dagen allerede 04-05. Alt fra 2 til 5 nattmåltider.

På dagen har hun som regel en dupp på 1-2 timer, av og til to. Ellers ikke noe system/smådupping.

Her er det ikke system.. Men han sover fint mellom 6-8 timer sammenhengende på natten fra 22-00 til 06-08 også videre til 0930-1100 alt ettersom.. :) 2mnd om par dager'

Det som er fast her er natta ca kl 19. Oppe 4 ganger for mat fram til kl 06-07 hvor vi står opp.

Soving på dagtid avhenger av hva vi gjør, hvor vi er osv. Er vi hjemme har han gjerne en lang og to kortere dupper.

Er bare å innse at alle babyer er ulike :-) S legger seg fra 20-23, spiser rundt kl tre-fire, sover til syv og spiser igjen, spiser halv ni og sover ca til ti. Da er hun våken til 11-12, sover en t ca i vogna, våken i ca tre timer, sovner igjen, våken totre timer og sover igjen, deretter våken til hun skal legge seg. Hun blir sabla grinete dersom hun blir for trøtt, så hun sier i fra selv om hun skal sove. Da er det derimot vanskelig å få henne til å slappe av
Så å si samme her :)

Back
Topp