Hvor mange timer sover din 2-2,5-åring?

S@ra

Elsker forumet
Vi kutta ut dagsovinga for to uker siden. Vi starter dagen kl 08, noen ganger før.
Og har lagt han kl 20 på kvelden. Men i de 4 siste dagene har det vært vansklig å få lagt
han.. Bare står opp igjen. Også står han opp kl 04-05.. Nå har vi vært oppe en time likssom [&:]
Har prøvd å la han sove med oss også, men det hjelper ikke. Han må vel trenge mer enn 8-9 timer
søvn på et helt døgn?? [8|]      Please, si det går over!

Kjenner jeg blir sliiiten [:(] 

Her sover hu en time i bhg, og som regel fra ca 20.00 til 07.00 - 08.00 om natta.
I helgene kan hun finne på å sove til 09 og 10, men d skjer som regel bare når hu ligger sammen oss og koser seg..
Når hu har fri fra bhg,så sover hu ikke hjemme..
Slapper heller av på sofaen med en bok eller film da.

Vil nok tippe d bare er en fase, og at d går over.
Men trenger han en liten dupp på dagtid da?
Starte gradvis å kutte ned over tid?
Kan jo være d han reagerer på?

Uansett så håper jeg han snart retter på seg,og at dere får sove hele natta igjen [:)]

ORIGINAL: Ju9ta

Her sover hu en time i bhg, og som regel fra ca 20.00 til 07.00 - 08.00 om natta.
I helgene kan hun finne på å sove til 09 og 10, men d skjer som regel bare når hu ligger sammen oss og koser seg..
Når hu har fri fra bhg,så sover hu ikke hjemme..
Slapper heller av på sofaen med en bok eller film da.

Vil nok tippe d bare er en fase, og at d går over.
Men trenger han en liten dupp på dagtid da?
Starte gradvis å kutte ned over tid?
Kan jo være d han reagerer på?

Uansett så håper jeg han snart retter på seg,og at dere får sove hele natta igjen [:)]
Det er nok overgangen kanskje.. Vi får han ikke til å sove på dagen lenger. Isåfall ikke
 før i 15-tiden. Og det er altfor sent, da går det enda mer skeis her. Nei får håpe det retter seg etterhvert [:)]

min 2,5-åring sover ca 12-14 timer natt og 1 time på dagen [:)]

Det er jo sånn at noen trenger mer eller mindre søvn enn andre....kanskje han ikke trenger så mye søvn...?[&:]
Huff så slitsomt det må være å stå opp så tidlig...
Jeg har dessverre ingen råd...[&:]
Min sover fra 18.30-19.00-07.00-07.30...

Snuppa sover 1 time i barnehagen (som regel.. noen ganger sover hun ikke i det hele tatt) og legger seg rundt 1900-1930 og da sover hun til jeg vekker henne kl 07

I helgene så sover hun nesten aldri midt på dagen.. da må vi i så tilfelle kjøre en tur med henne..

I helgene så legger hun seg rundt 2000-2030 og sover da til rundt 11-12 neste dag[;)]

Nå er det sånn at vi faktisk har på vekkeklokke i helgen, for synes ikke hun bør sove så lenge lengre.. så nå er det opp kl 10 i helgene

min sover fra 20 ca til ca 07. men legger han i 19 tiden... har måttet kutte dagsovinga...

Det er jo ikke så lenge siden han måtte sove på dagen.. Og da gjerne i 2 timer.
Også sov han 12 timer på natta. En veldig drastisk overgang det her. [8|]

Men mulig han ikke trenger så mye søvn da.. Skal på 2 års kontroll om 2 uker,
får høre da hvis det varer så lenge [&:]

Hun sover 30 min i barnehagen, og sover fra ca kl 19 - 07 på hverdager, kan fint sove til 8-9 i helgene om lillebror ikke bråker FOR mye! :)

2 timer i vogn på dagen og 12 timer om kveld/natten.

Ca. 13 timar [:)] Rundt 12 timar nattesøvn, og 1 - 1, 5 time dagssoving..

det hørtes ikke mye ut...

ronja sov en halvtime i barnehagen. legg sæ 19, å står opp 7.  i helga sov ho lengre... en time eller to.

sover 1,5 time om dagen ca.
Og så sover hun fra 19-7,da blir hun vekka. Hvis hun kan velge selv,sover hun til 8-halv 9 tiden[:)][:)]

snuppa er 2 år og 2 mnd, og hun sover i gj.snitt 10-12 timer per natt[;)]
hun sover fortsatt på dagen, ca 2 timer[:D]

gun har alltid vært VELDIG glad i å sove[;)]

Kanskje han er overtrøtt på kvelden og at han har behov for en bitteliten dupp om dagen på en halvtime eller noe?

Sover 20-06.30 på natten og 1 time i bhg. ca 11-12 timer i døgnet.

Vekker henne aldri om morningen, men etter 1 times dupp, hvis ikke er det fest til klokka er ihvertfall 21.

ORIGINAL: Bdancer

Dette er vanlig når man kutter ut dagsovingen - da trenger han fremdeles en dupp på dagen. Han er antageligvis kjempetrøtt/overtrøtt når han legges og er a vanskelig å legge. og da faller han ikke inn i dyp søvn, sover urolig og lett gjennom natten (kanskje våkner innimellom) og våkner tidlig.

La han sove formiddagsduppen sin du![;)]

Han skal definitivt sove etterpå [:D] Siden han stod opp kl 04 også.. Bare fortsette med det da.  
Jeg har jo trodd at det var på tide å droppe dagsovinga, siden svigermor har mast
så mye om at vi er seine der [8|] Eller, Alexander er sein [&:] Men jeg
ser jo her at det er en del 2-åringer som sover enda.   Åååååå ..   . .. Lille vennen min har bare
vært kjempesliten han.

Tinnea er eldre da, 3.5år og ho sover fortsatt i bhg.[:)] De gangene ho ikke har sovet der er det bare tull om kveldene og våkner flere ganger til natta. Slitsomt.
Så høres ut som din fortsatt trenger en liten dupp på dagen.[:)] Og ikke hør på de som sier han er sein med å slutte å sove på dagen.[:)] Søvn avler søvn her i huset ihvertfall.[:)]

Vår sover som regel på dagen enda, men legger seg 19.00, og sover til 07.00 - 09.00.[:)]

Han legger seg stortsett mellom 18.30 og 19.00, står opp alt fra 06.00-07.30 og sover ca 30 minutter i barnehagen!

Back
Topp