Hvor mange timer søvn per døgn

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Hvor mange timer per døgn sover deres små? Jeg er overrasket hvor mange timer Elvira sover i et døgn! For før kunne hun sove 8-10 timer bare!!! Pga kolikken! Men nå sover hun mellom 13-17 timer. Så deilig for henne ❤️men må innrømme det er litt kjedelig når hun sover masse. Men får bare nyte at hun har det så godt for tiden ❤️❤️❤️og ja babyer skal jo sove en del :)
 
Åh, har ikke tatt tiden på akkurat det. Men en natt la jeg J 10, og hun sov til 09.30 på morgenen igjen, men da måtte jeg opp å putte flaksa i munnen på henne! Hun hadde nok fortsette og sove om jeg ikke hadde gidd hun mat. Men jeg ble litt engsteli, når hun nesten hadde sovet i 12timer i strekk! Men nå sovner hun rundt 10! Å våkner for mat igjen rundt 7- halv 8:) åh, er så herlig :D

Å JA! Det er gørrkjedelig når de sover, haha! Nå har J sovet i 3t å jeg kjeder livet av meg.. Hahah!!
 
Mi søv vel ca 17-20 timar i døgnet fortsatt, viss ho får "lov". Har me ein stille og rolig dag som i dag, er ho berre våken i korte strekk, og søv mykje. Er vi litt meir på farten, eller generelt meir energi på oss voksne, så er ho også meir våken. :) etter det ga seg med verste magevondten blei ho skikkelig sovebaby! :p

...og der våkna ho av at ho prompa...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvor mange timer per døgn sover deres små? Jeg er overrasket hvor mange timer Elvira sover i et døgn! For før kunne hun sove 8-10 timer bare!!! Pga kolikken! Men nå sover hun mellom 13-17 timer. Så deilig for henne ❤️men må innrømme det er litt kjedelig når hun sover masse. Men får bare nyte at hun har det så godt for tiden ❤️❤️❤️og ja babyer skal jo sove en del :)


Såååå godt å lese :D
Her er det dessverre fortsatt kaos! Nå har vi begynt på Nurtamigen, lege var redd hun hadde melkeallergi :(
 
På natta sover han ca 12 timer, på dagen varierer det litt, men ca 5. Det blir vel ca 17 det ja.
 
Ca 12 timer på natta. På dagen varierer det. Mellom 3 og 5 timer. Altså 15-17 timer i døgnet. Ganske mye i grunn ;)
 
Sover ca 11-12 timer på natt, også blir det mye småsoving iløpet av dagen. Har fått til to dager på rad nå at han sover dupp på to timer. Sånn i snitt sover han vel 14-17 timer i døgnet.
 
Trur han søve ca 14-18 tima I døgnet :)
 
Siste døgnet har hun vært våken mellom 6 & 7 timer, så da har hun vel sover 17-18 timer, men da har hun sovet en del mer enn hun pleier :)
 
Her soves det en plass mellom 15 og 17 timer i døgnet nå for tiden :) Her soves det mellom 11-13 timer på natta, en lang lur på ca 2,5 - 3 timer på dagen, og noen smålurer utover ettermiddagen. Ganske deilig når de begynner med mer rutine i sovemønsteret!
 
Såååå godt å lese :D
Her er det dessverre fortsatt kaos! Nå har vi begynt på Nurtamigen, lege var redd hun hadde melkeallergi :(
Åh ja :( håpe dere finner ut av det raskt! Lillemor her bruker også nutramigen. Vi skal til barnelege på fredag og håp om blå resept siden det er dyrt
 
Åh ja :( håpe dere finner ut av det raskt! Lillemor her bruker også nutramigen. Vi skal til barnelege på fredag og håp om blå resept siden det er dyrt

Men ser ut som det fungerer hos dere? Siden lille sover så godt?!
Sov kjempe greit på dagen i dag her, så vi prøver lykken i morgen og :)
 
Men ser ut som det fungerer hos dere? Siden lille sover så godt?!
Sov kjempe greit på dagen i dag her, så vi prøver lykken i morgen og :)
Ja hun sover kjempe godt for tiden :) hjalp å gi mer mme som er nutramigen :) eneste har overspist i to kvelder nå på siste måltidet pluss overtrøtt. Stakkars må prøve å begrense henne litt, for endt med sår gråt i en liten stund og prøve å legge henne i 1,5 time som jeg ikke er vant til lenger! :( men klager ikke altså! Bare får vondt sv henne ❤️
 
Har ikke så god oversikt på det. Men han sover ikke like mye som deres om natten! :-( han sover fra 12-01 til 7-8.. Også har han noen dupper ila dagen.. Så tror vi er oppi 13 timer i døgnet..
 
11- 13 timer om natta også en halvtime her og en halvtime der. Varierer. Er vi på farta sover hun i bilen. Jeg kjeder meg ikke når hun sover! Jeg koser meg! Nyter varme kopper te og kaffe, får endelig gjort husarbeid.. Men det varer jo i maks 40 min :p Så er snuppelupp våken! Da koser vi oss med magetrening, synging, pupping osv :)
 
Ja hun sover kjempe godt for tiden :) hjalp å gi mer mme som er nutramigen :) eneste har overspist i to kvelder nå på siste måltidet pluss overtrøtt. Stakkars må prøve å begrense henne litt, for endt med sår gråt i en liten stund og prøve å legge henne i 1,5 time som jeg ikke er vant til lenger! :( men klager ikke altså! Bare får vondt sv henne ❤️

Da er det håp :) må du fortsatt trille henne i søvn hver dag?
Skikkelig godt å se at ting er bedre for deg!
Har begynt å trille 2 ganger om dagen nå. Da får hun sovet. Hun har snart sovet i 2 timer :) så deg kommer seg. Hun blir jo en helt annen baby når hun sover bra på dagen.
 
Har ei som omtrent ikke sover om dagen, sover fra 23-09 og med 2 pupperunder! Og maks 2 timer til sammen om dagen!;) så syns hun er mye våken!!
 
Da er det håp :) må du fortsatt trille henne i søvn hver dag?
Skikkelig godt å se at ting er bedre for deg!
Har begynt å trille 2 ganger om dagen nå. Da får hun sovet. Hun har snart sovet i 2 timer :) så deg kommer seg. Hun blir jo en helt annen baby når hun sover bra på dagen.
Ikke dumt :9 slik jeg gjorde før :) trillet to turer. Nå som Elvira er bedre trenger jeg ikke å trille to lange turer lenger. og godt er det :) Ofte kan jeg trille en kort tur og legge hun på balkongen i vogna der. Da sover hun alt fra 2-4 timer på dagen :) kommer litt an på dagsformen hennes, noen ganger sovner hun på babygymen også. så ikke alltid jeg må trille henne i søvne lenger. godt er det!så bra :) Om det hjelper så er det verdt det. hva gjør man ikke for sine små <3 erfaring er at om de ikke får ordentlig søvn på dagen, så blir de overtrøtte og ganske så grinete. Noe jeg forstår.
 
11- 13 timer om natta også en halvtime her og en halvtime der. Varierer. Er vi på farta sover hun i bilen. Jeg kjeder meg ikke når hun sover! Jeg koser meg! Nyter varme kopper te og kaffe, får endelig gjort husarbeid.. Men det varer jo i maks 40 min :p Så er snuppelupp våken! Da koser vi oss med magetrening, synging, pupping osv :)

Jeg kjeder meg heller ikke!! Nyter rolige sovestunder, som oftest ikke er så lange uansett :) Men til sammen på en dag blir det en del timer i smådupping. Gjerne en eller to litt lengre dupper på en time. Natta er ca 10 timer (minus spising og gulping da).
 
Jeg kjeder meg heller ikke!! Nyter rolige sovestunder, som oftest ikke er så lange uansett :) Men til sammen på en dag blir det en del timer i smådupping. Gjerne en eller to litt lengre dupper på en time. Natta er ca 10 timer (minus spising og gulping da).
Husk dette er uvant for meg :) hun har aldri sovet mye på dagen, så er vel litt sånn hva skal jeg finne på nå som hun faktisk sover Hehe men godt å ha litt tid for meg selv :) utrolig hva man blir vant med ... Fra å ha henne på meg hele tiden til at hun plutselig sover og kan plundre for seg selv :)
 
Back
Topp