Hvor mange timer ligger dere i sengen?

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Som tittelen sier; hvor mange timer ligger dere i sengen? Er sikkert stor forskjell her om man samsover, har flere barn og om babyen sover lange perioder om natten.
Jeg samsover med jenta mi. Hun liker helst å være våken om natten og sover korte perioder. Hun har til og med vært våken fra kl1-7 om morgenen. Lite grining, men sovner bare ikke. Hun har selvfølgelig bedre netter enn det. Hun sover sjelden 3-4 timer om natten, slik hun gjør om dagen. Det har vell skjedd ca en gang:) Men jeg er ofte ute å kjører om nettene for å få henne til å sovne:)
Til poenget; jeg ser jeg ligger i sengen i minimum 12 timer. Det er ofte jeg ikke får meg noen timer søvn før på morgenkvisten. Hvordan er det for dere?

Vi prøver å få lille i seng til kl 23, men varierer mellom kl 22-24. Mannen står opp kl 6, mens jeg og lille blir i sengen til kl 9. Varierer hvor mye søvn det blir. Han får mat kl 2 og kl 6, ganske fast (kveldsmat får han kl 21 - men er som regel ikke trøtt da og vil ikke sove da). Han sover greit til kl 6 i vuggen, etter dette ved siden av meg eller oppå meg ;) Noen ganger er han våken eller småsover mellom 6 og 9

sånn ca 5-8timer. de siste 2dagene har de eldste barna stått opp 5.20...

Her sover hun som regel i stua (hvor vi er) fra 20—21 tiden, så får hun mat når vi legger oss rundt 24, og vi legger henne da i sprinkelsenga på soverommet. Sover til rundt 04—05, får mat, og sover igjen til 08—09.

Her tar lille natta mellom 22 og 24, og sover da gjerne til 06 (ja jeg er heldig) ;) Hender han våkner i 3-4 tiden også, men da drikker han ei flaske, raper og sovner fort i sin egen seng etterpå (tar max en halvtime hele greia) :)

Får som regel flaske i 6 tiden, og da koser han lenge oppå meg, før han blir lagt på "pappaen" sin plass i senga vår ;) Sovner han godt rett etter flaska blir han lagt tilbake i senga si.

Vi starter dagen ca i 9 tiden når jeg ikke skal opp med de to andre ungene på 3 og 5 år. Ofte det er pappaen som kjører dem i bhg. da de er våken uansett :p

Vi legger oss når hun begynner å vise tegn til å bli trøtt etter kveldsmat, det har gjerne vært 12-1 i det siste. Ammer igjen i senga og så sover hun enten ved siden av meg i senga, eller i egen seng. Våkner ofte igjen hvis jeg legger henne i senga, derfor blir hun gjerne hos meg. De siste 3 nettene har hun sovet fra ca halv 2 til 6 :D Da ammer jeg i senga, og så hender det vi sover noen timer til.

Her soves det fra 11-7. Spiser og legger seg 11, og spiser syv . Sover videre et par timer og står opp. Får godt med søvn.

Vi legger oss mellom 23 og 24. Lille spiser igjen i 2-3 tiden og 5-6 tiden og så er gjerne storebroren oppe rundt halv 7, så her blir det ca 6-7 timer i sengen og rundt 5 timer med søvn... :-p

Her er det amming på sengen ca kl 22-23 og han sovner stort sett en gang mellom 22-24 våkner igjen for mat 3-4. Er jeg heldig sovner han igjen med en gang, men bruker ofte en del tid. Våkner igjen mellom 7-9. Får han mat før 8 sovner vi ofte igjen en time eller to. Han sover i egen seng frem til 7-9. Blir fort 10-12 timer i senga da, med rundt 6-8 timer søvn totalt på meg :p

Han sovner mellom 22-24, sover som regel til 3-4 for mat og kanskje bleieskift, så sovner han fort igjen og sover til 7-8, og så sover vi gjerne vidre noen timer til :) Han kan godt sove mye lengre enn meg så jeg står som regel opp og steller meg selv først og tenner opp i ovn osv, så henter jeg han og steller han for dagen når han våkner :)
Blir fort 10-12 timer i senga :)
Nå har det vært litt endringer de to siste nettene der han sover lengre uten mat og har kun en matpause i løpet av natten, så blir spennende og se om det er noe som varer :)

Tar med snuppa opp når vi legger oss, ca kl 23. Får da en tår på sengekanten. Da sover hun som regel til 02.30 /03.00. Ammer henne på sengekanten (tar ca 15-20 min), så sover hun som regel til 05.30-06.00. Ny amme runde og hun sovner igjen, som regel til 08.30/09.00. Jeg derimot må opp kl 07.00 med de to andre grommingene som skal på skole ;) Så blir ca 7 1/2t i senga :)

Her har veslejenta sovet så godt den siste uka. Har sovet over 6 timer i ett strekk! Så har blitt 5-6 timers søvn i ett strekk. I dagtidlig fikk hun pupp og sovna igjen. Så fikk sove i 7 timer og det er jeg godt fornøyd med. Men ikke alle netter er sånn. Hender det bare blir 4 timer og det er litt lite søvn. Da blir jeg så trøtt på dagen at jeg må ta en dubb på sofaen. Prøver å hvile når jeg kan.

Her er hun i seng mellom elleve og tolv, så sover vi til rundt halv ni - ni :)

Her ammes det 3-4 ganger per natt. Litt mye synes jeg. Legger seg gjerne 22-23.

Herlighet, høres ut som om alle har super rutiner og babyen sover godt:) Ikke verst!
Bare jeg som har baby som er våken om natten?:)

Det varierer veldig. Noen ganger kan han sove 7-8 timer i strekk (!), mens andre dager våkner han hver andre time. Vi legger ham i 20-tiden, og da vil han som regel ha mat igjen rundt 21-22. Selv legger jeg meg gjerne rundt 23.30. Så sover han til kanskje 3-4 før første nattmåltid og så til ca 8. Da legger jeg ham gjerne på pappaens side av sengen og hvis jeg er heldig klarer jeg å puppe ham i søvn igjen så jeg også kan sove en time til. Et måltid tar fort en time eller to hvis han ikke sovner igjen med en gang. Vil anslå jeg får 7-8 timers søvn hver natt, men blir veldig trøtt av så oppstykket søvn så det føles ikke sånn!

Legger oss som regel mellom 23 og 23.30... Og vesla våkner som regel kvar 3.time gjennom natta! Av og til etter 2 og av og til etter 4 tima! Så blir avbrutt søvn! Om vi ikkje skal ut på nåke så ligger vi gjerne til klokka blir 10! :)

Her sovner hun ca mellom 22 - 24 ....så står jeg opp med de andre 07.30 og snuppa våkner ca 08.30 for litt mat og kos og sover videre til ca 11-12.....

Her ligger jeg i sengen fra jeg legger meg mellom 22-24 og til 05.45 når jeg står opp. Lille våkner for mat 1-3 ganger (oftest 1) i det tidsrommet og sover som regel lengre etter jeg har stått opp.

Back
Topp