Hvor mange tidlig ul har du vært på/planlegger?

Ble litt redd ettersom jeg fikk høre at det ikke var blitt funnet ut om omfang av ultralyd kunne være skadelig. Vurderer å avbestille time når jeg er 12+0. Har jo sett at hjertet banket når jeg var 7+0.
 
Jeg fikk ul i uke 4 pga svangerskap utenfor livmora to ganger tidligere. Får i uke 8 fordi de oppdaget at det var tvillinger på den første. I uke 12 skal jeg ta for å se at de er friske
Supert, men jeg henvendte meg ikke til noen spesiell. De færreste har ikke grunner som du har.
 
Var på en i går (8+4), om det blir en til i uke 12 blir opp til legen :) Har en trøblete baggasje :)
 
Fikk du avkreftet exu da?

Jeg har også hatt svangerskap utenfor livmoren, og er derfor henvist til TUL men vet ikke når det blir. Er 5+3 nå, så skulle ønske jeg fikk med en gang, men trodde ikke de kunne avkrefte exu så tidlig som nå.

Åå så gøy med tvillinger! Gratulerer!
Joda, de kan avkrefte det allerede i uke fire :) Er rart at du ikke allerede har fått time. Egglederen min sprakk da jeg var 6+2 og jeg var minutter unna å dø. Ikke meningen å skremme deg altså, men jeg ville ringt og purret!
 
Skal på en TUL, 19.des.
Måå bare sjekke at alt er ok før vi slipper nyheten til hans familie på julaften.:shy:
 
Jeg hadde en TUL for 2 og 1 uke siden, hadde en MA i august, så ville vite om ting utviklet seg, å det gjør det :) kan hende jeg bestiller en rundt uke 12 også, bare for å se at alt er greit før vi sprer nyheten :)
 
Joda, de kan avkrefte det allerede i uke fire :) Er rart at du ikke allerede har fått time. Egglederen min sprakk da jeg var 6+2 og jeg var minutter unna å dø. Ikke meningen å skremme deg altså, men jeg ville ringt og purret!

Litt skremmende at egglederen din sprakk 6+2. Jeg fikk beskjed på legevakten ved sist SA (6+0) at det var for tidlig for at evt exu ville merkes.. Da hadde jeg lagt på baderomsgulvet i store smerter halve natta. Ble sendt hjem uten noe spesiell undersøkelse..
 
Joda, de kan avkrefte det allerede i uke fire :) Er rart at du ikke allerede har fått time. Egglederen min sprakk da jeg var 6+2 og jeg var minutter unna å dø. Ikke meningen å skremme deg altså, men jeg ville ringt og purret!

Huff! Jeg fikk først beskjed om at jeg skulle få tidlig ul uke 9, men da ringte jeg opp å klagde for da har det vell stort sett gått galt med exu. Da fikk jeg tidlig ul om 2 uker (altså 7+4). Jeg fikk da beskjed fra legen om at hun mente det var vanskelig å få ul før den tid.
 
Hadde en BO tidligere i høst, var hos legen i dag og det ble bestemt at jeg skulle ta HCG-måling i første omgang, og så bli henvist til TUL etterpå. Vil bare være sikker på at det er et bankende hjerte der, og etter det blir det ikke noe før OUL.
Jeg var på oppfølging på ADIPOL på Riksen under forrige svangerskap, og ønsker det nå også, og der ble det 4-5 UL i tillegg for å måle tilveksten, så jeg vil anta noe lignende denne gangen også.
 
Litt skremmende at egglederen din sprakk 6+2. Jeg fikk beskjed på legevakten ved sist SA (6+0) at det var for tidlig for at evt exu ville merkes.. Da hadde jeg lagt på baderomsgulvet i store smerter halve natta. Ble sendt hjem uten noe spesiell undersøkelse..
Høres helt merkelig ut! Jeg hadde en exu før egglederen sprakk også, men da kom ebryoet ut av seg selv. Ikke noe blod, ikke vondt, bare et embryo. En uke etter viste graviditetstesten fremdeles positiv, så jeg dro til gyn fordi jeg tenkte det kanskje kunne være tvillinger. Da så gynekologen at det HADDE vært svangerskap i egglederen. Så hvis hun kunne se at det hadde vært noe der en uke etter at jeg mistet, burde virkelig legevakten kunne se det mens det ennå er der.
 
Huff! Jeg fikk først beskjed om at jeg skulle få tidlig ul uke 9, men da ringte jeg opp å klagde for da har det vell stort sett gått galt med exu. Da fikk jeg tidlig ul om 2 uker (altså 7+4). Jeg fikk da beskjed fra legen om at hun mente det var vanskelig å få ul før den tid.
Skjønner ikke at det kan være så vanskelig! Exu er alvorlige greier, så jeg synes det er helt merkelig at de tar så lett på det. Hun som opererte meg da egglederen sprakk sa at jeg måtte ringe med en eneste gang jeg ble gravid på nytt.
 
Skal på ultralyd i uke 12. Har ikke planer om noe før den tid.
 
Var på tul nå på tirsdag, etter henvisning fra lege, men skal ikke på noen flere før oul, så lenge alt føles i orden :)
 
Fikk tilfeldigvis da jeg skulle ta celleprøve, ellers ingen. Han ville ha en ekstra en i uke 24 siden jeg har tatt konisering
Sniker.
Så man kan ta celleprøve selv om man er gravid? Har time tidlig i januar til gyn. Han har ul apparat og vi har avtalt det skulle brukes i forbindelse med å sjekke at alt ser bra ut hver gang :p men jeg er gravid nylig og skal egentlig ta oppfølgnings-celleprøve i januar..
 
Fikk tilfeldigvis da jeg skulle ta celleprøve, ellers ingen. Han ville ha en ekstra en i uke 24 siden jeg har tatt konisering
Sniker.
Så man kan ta celleprøve selv om man er gravid? Har time tidlig i januar til gyn. Han har ul apparat og vi har avtalt det skulle brukes i forbindelse med å sjekke at alt ser bra ut hver gang :p men jeg er gravid nylig og skal egentlig ta oppfølgnings-celleprøve i januar..
 
Sniker.
Så man kan ta celleprøve selv om man er gravid? Har time tidlig i januar til gyn. Han har ul apparat og vi har avtalt det skulle brukes i forbindelse med å sjekke at alt ser bra ut hver gang :p men jeg er gravid nylig og skal egentlig ta oppfølgnings-celleprøve i januar..
Ja vanlig celleprøve går bra :) er vel mer å ta hensyn til om man bør ta biopsi...men jeg vet ikke altså :)
Bare å glede seg til januar nå da :)
 
Back
Topp