Hvor mange tester?

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Hvor mange tester har dere tatt? Jeg har bare tatt 1 og har den siste tiden tenkt litt på hva om den viste feil. Har ingen tegn på at jeg er gravid. Fikk positiv test i mai, men 3 dager etter var den negativ. Fikk mensen noen dager etter det igjen. Tenk om det er samme denne gangen. Fikk ikke mensen i juni da, men den har vært ustabil siden lillemann kom til verden. Mye rart man tenker på altså..hehe
 
Tok mange tester denne gangen desverre :p men det var fordi jeg egentlig ikke ønsket å bli gravid nå å håpet det var en feil Hehe. Men i de andre svangerskapene mine har jeg tatt en test også ikke tenkt mer over den saken ;-)
 
Jeg tok bare 1 og den viste postitiv :) har vært hos legen i etter tid og tatt svangerskaps prøver og de viser høy HCG så trenger nok ikke ta noen flere tester.
Er du usikker og mensen ikke kommer kan du jo be legen måle HCG på deg :)
 
Æsj jeg tok vel 10-12 stk siden jeg ikke vet når jeg har eggløsning, og ble litt skeptisk da eggløsningstest var positiv i tre døgn så testet men negativ, også testet jeg hver dag frem til svak strek og noen dager etter :p

Men en strek er en strek og når du ikke har fått mensen etter positiv test tror jeg du er ganske safe! :)
 
Testet et par ganger før jeg fikk en svak positiv strek, etter det tok jeg en test etter 3 dager bare for å se at den ble sterkere:)
 
Æsj jeg tok vel 10-12 stk siden jeg ikke vet når jeg har eggløsning, og ble litt skeptisk da eggløsningstest var positiv i tre døgn så testet men negativ, også testet jeg hver dag frem til svak strek og noen dager etter :p

Men en strek er en strek og når du ikke har fått mensen etter positiv test tror jeg du er ganske safe! :)
 
Tok 4 tester :) mest for å bekrefte ovenfor meg selv at det faktisk var sant! :p
 
Tatt 2. Ene 3+4 (11dpo) veldig positiv. Tok etterpå på ikm fordi jeg tenkte det var mulig at det kunne være kjemisk siden jeg hadde hørt om det. Veldig positiv den også
 
Tok to tester da mensen uteble. En strimmel, og en digital for å være helt sikker :)
Du trenger nok helt sikkert ikke å bekymre deg siden du fikk positiv, og ikke har hatt blødninger i ettertid :)
 
Vi hadde prøvd i 10 måneder, så hadde litt av en samling tester liggende. Tok en haug for å se hCG-stigning da jeg opplevde en SA i PP 6. Så ble en billigtest 12 dpo, en billigtest, en plusstest OG en digital på IKM dagen (snakk om å trenge bekreftelse) og en ny digital i uke 5 :p
 
Last edited:
Tok vell 5 stk. Mest for at jeg ikke trodde på de første.
 
Hvor mange tester har dere tatt? Jeg har bare tatt 1 og har den siste tiden tenkt litt på hva om den viste feil. Har ingen tegn på at jeg er gravid. Fikk positiv test i mai, men 3 dager etter var den negativ. Fikk mensen noen dager etter det igjen. Tenk om det er samme denne gangen. Fikk ikke mensen i juni da, men den har vært ustabil siden lillemann kom til verden. Mye rart man tenker på altså..hehe

Kan du ikke prøve å ta en digital test idag? Evt dra til legen og få målt HCG ? :)
 
Back
Topp