Hvor mange tenner?

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Vet det er en tråd om dette,men fant den ikke.

Hvor mange tenner har deres barn nå? Mina har 4 oppe,og tann nr 3 nede er snart igjennom..
Merker hun blir mer urolig,og irritabel da..

♥♥♥♥

Liana har bare 2 nede enda.. men hun har vært bitete i en stund, sånn litt av og på da.. men ikke noen nye tenner enda..

Emmeth har fått 8 tenner:D 4 oppe og 4 nede:p får 2 i samma slengen hver gang, hvertfall fått det hver gang inntil nå:p

6 tenner
Det kom to nede først, så en på siden nede. Så kom to fortener oppe og den ene på siden er på vei ut:)

Liana har bare 2 nede enda.. men hun har vært bitete i en stund, sånn litt av og på da.. men ikke noen nye tenner enda..
Samme her. Arian har bare 2 tenner nede foreløpig. Han fikk de for 3-4 uker siden.

Samme her. Arian har bare 2 tenner nede foreløpig. Han fikk de for 3-4 uker siden.

Man kan si det er veldig stor forskjell fra barn til barn:) Emira hadde bare 1 tann nede i noen mnd før neste brøt ut.. men så gikk det fort etter det å ;)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

OIJ så mange tenner ongan dåkkers har :p Fie har 2, som e kommen helt ut, og ei fortainn som e halvveis ute, og no e det ei tell fortainn som e på tur, men ikje kåmmen gjønnom :) også trur eg at det ikje bi lenge tell ei tell nere kjæm ut, ser ho har ein pittelitn forhøyning på gommen sin på eine sia :)

Fie fekk senna 2 førte nede når ho va 5 mnd, også gjekk det 4 mnd før den førte fortainna vist seg :P den e akkurat kommen ut :) og e nestn helt ute :)

Hermine har 2 tenner nede, og 2 hjørnetenner oppe...men ingen fortenner i midten :P :D Så hun ser litt morsom ut, lille vampyren :rolleyes:

To oppe og 4 nede - jeg syns det er så sinnsykt søte i denne tannperioden, frem med kameraet så snart gliset dukker opp ;)
Litt stritt har det vært noen dager/netter når det står på som verst, men virker som han syns det er kjekt med tenner, kan jo tygge brødskiva og diverse ;)

To oppe og 4 nede - jeg syns det er så sinnsykt søte i denne tannperioden, frem med kameraet så snart gliset dukker opp ;)
Litt stritt har det vært noen dager/netter når det står på som verst, men virker som han syns det er kjekt med tenner, kan jo tygge brødskiva og diverse ;)

haha, snuppa her har jo nesten ikke tenner, men hun spiser både epler og tygger kjøtt likevel! ;) :P :D

De bruker vel ikke tenner til å mose mat med før de får jeksler tror jeg?
Vi har gitt hel mat fra 5-6 måneders alder, da var han helt tannfri :-D

Elise har fire oppe og to nede :) hun spiser også hel mat og har gjort det lenge :D hu plundrer litt med agurk, men gir seg ikke før hun får spist den.. Lille matmonsen vår :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Simone har null tenner. Men hun spiser alt mulig så det ser ikke ut til å holde hun tilbake :) håper de kommer snart, for det er så søtt med små tannebisser :) hun klør og plages med munnen periodevis, og det er veldig klumpete og hardt så de kommer vel om en stund...

Jenny har heller ingen tenner. I dag har hun vært så sur og urolig, at jeg kan ikke forstå at de er så langt unna. :)

Asle har 2 tenner nede og én oppe, og gommen er så hoven at vi har vært overbevist om at dette blir dagen den andre fortanna oppe kommer i 3 uker :P Fikk første tanna da han var 9 mnd.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

De bruker vel ikke tenner til å mose mat med før de får jeksler tror jeg?
Vi har gitt hel mat fra 5-6 måneders alder, da var han helt tannfri :-D

Han har også spist mat fra 5-6mnd. uten tenner, men brødskivene dytter han frem med fingrene og tygger med fortennene

Fem tenner her, så ser det ut som det er to på vei:-)

Back
Topp