hvor mange tenner har deres små?

Her er det ingen tenner enda.. :P Ser ikke tegn til att det skal komme noen heller, men plutselig er de der sikkert.. :)

Frøkna her har fått et lite "riskorn" nede som akkurat har kommet igjennom. Men den ved siden av kommer nok om ikke så lenge den heller, for det er ganske hovent.

Her er det 8 nå. Ikke rart hu aldri sover på natta:-P

to nede og fire oppe

Her er det to nede (de har hun hatt siden hun var 4-5 mndr.), og en hjørnetann oppe som har kommet nå. :)

Framtennene + siste hjørnetann i overkjeven er på vei! :)

Drar opp denne tråden litt igjen.. :) Hvordan reagerte deres på tennene? Nå er lille her litt i smådårlig form, litt forkjølet og hun har i 3 dager nå hadd feber, 2 av dagene har den hvert 39 eller 40. Idag har jeg ikke målt den enda, men den stiger utpå dagen. Igår var den ikke så ille, men kjente hun var litt varm igjen idag. Hun sover også utrolig dårlig om natta, våkner av ramaskrik og hun har lite matlyst.

Håper tennene skal komme snart så hun slipper og plages så mye. Hun har litt klumper i gummen nede, men får ikke kjenne så mye.

Min reagerte på de første tennene med å bli forkjølet - ved hver tann. Nå har han 7 tenner, og siden han tygger på omtrent alt og tar seg til munnen hele tiden, regner jeg med det er hvertfall en til på vei nå. Han er ikke forkjølet nå (bank i bordet), men er ganske grinete og det er tydelig det er noe som plager han. Han våkner også med et skrik et par ganger de fleste nettene, men det trenger ikke nødvendigvis skyldes tenner med min gutt hvertfall - i følge helsesøster er det nok drømmer som vekker han.

Har hun ingen tenner enda? Det høres hvertfall ut som det er noen på vei, ja:) Får håpe de kommer snart da, at hun ikke må ha vondt så mye lenger...:)

Okei, har vært forkjølet en uke nå, feberen er borte, men snørr og hoste henger igjen.
Ingen tenner enda heller, hehe. Hun blir snart året å har ingen tenner.. Uff, håper de kommer snart jeg også. :)

Lele90 skrev:
Okei, har vært forkjølet en uke nå, feberen er borte, men snørr og hoste henger igjen.
Ingen tenner enda heller, hehe. Hun blir snart året å har ingen tenner.. Uff, håper de kommer snart jeg også. :)

Det hjalp tydligvis ikke at jeg skreiv bank i bordet over her, for forkjølelsen kom samme kveld;) Tyypisk!!
Men nå holder forkjølelsen på å gi seg, faktisk. Men sånn har det vært hver gang. Tanna kommer gjennom noen dager etterpå:) Så det er fremdeles håp for tann hos dere også vil jeg tro!;)

Nå har mi tuppe fårr 7 tenner, og den 8'ende på vei :) Hihi, kjempe søt :) Har vært litt feber, og litt lite spising akkurat når de kommer gjennom, men ellers greit :)

Var to netter hun skreik og skreik :(

LillianneLie skrev:

Det hjalp tydligvis ikke at jeg skreiv bank i bordet over her, for forkjølelsen kom samme kveld;) Tyypisk!!
Men nå holder forkjølelsen på å gi seg, faktisk. Men sånn har det vært hver gang. Tanna kommer gjennom noen dager etterpå:) Så det er fremdeles håp for tann hos dere også vil jeg tro!;)

Nå er vi på uke nr 3 med forkjølelse snart, hun hoster enda, skikkelig slim hoste og snørra, den renner og renner.. MEN, tenner, det ser vi ikke noe til.. :P Så jeg vet ikke jeg altså, men de kommer vel når de kommer.. Alle på en gang sikkert..  :)

Min Tobias på 1 år har fått 8 tenner :) fikk de 2 første da han var 4 mnd, de andre 4 kom da han var 9 og 10 mnd :)

Har ikke hatt så mye plager egentlig, var forkjølet da de 2 første kom, men med de andre har det "bare" vert HEFTIGE bleier og kløe i tannkjøttet.

her har vi null tenner... har blitt litt mer bulkete gummer nede men ingen tenner så langt!

*Cake-Pop* skrev:
her har vi null tenner... har blitt litt mer bulkete gummer nede men ingen tenner så langt!

Oi? Ingen?:)
Har hørt om flere som ikke hadde fått tenner i den alderen:) De er nok rett rundt svingen da!:)

Back
Topp