Hvor mange tåteflasker bør flaskebaby ha?

Persillebrille

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Novemberbarna 2021
Som i overskriften:)
Vi har bare to tåteflasker og regner med flaskebaby. Hvor mange tåteflasker bærbar vi ha?

Baby Brezza kommer i oktober og sterilisator har vi for å forenkle jobben så godt som mulig.

Noen andre tips til flaskebaby for å gjøre hverdagen så enkel som mulig?

Blir endel mme og litt morsmelk
 
Har vært pumpe og flaske mamma til mine to første barn. Har hatt 4 flasker og klart meg fint med det. Vasket og sterilisert (i mikro) etter hvert måltid. Har kjøpt inn 4 flasker denne gangen også.
Du kan jo prøve med 4 og se om du vil ha flere?

Ellers er baby brezza en fantastisk maskin! Hadde ikke den med nr 1, var så mye mindre jobb med nr 2 når jeg fikk den.
På tur brukte jeg som regel ferdig kjøpt mme på kartong som jeg bare helte oppi en flaske og vernet enten under rennende vann i springen eller stående i en kopp. Finnes også flaskevarmere som kan varme opp mme hvis du er et sted uten tilgang på varmt vann.

Et annet tips er å la far ta noen måltider på natt så du får litt mer sammenhengende søvn ;)
 
Vi har vel hatt 10 flasker på det meste eller i begynnelsen vil det si. Så slapp vi vaske flasker hele tider.

Mitt tips er å kjøpe en vannkoker som varmer det kokte vannet opp i 40 grader og så ha det på termos. Så slipper man å styre med å mikse til riktig temperatur hele tiden. Det er veldig greit å ha når man skal ut av huset :)
 
Vi hadde ca 8-9 flasker til førstemann som måtte få tillegg av MME etter et par måneder med fullamming. Fikk også morsmelk på flaske etterhvert da han etter 4 måneder ikke lenger ville ha puppen. Var godt med nok flasker, da slapp jeg å vaske/koke flasker hele dagen. I begynnelsen kokte jeg alt, men etterhvert som han ble eldre bare skylte jeg flaskene med en gang og satte alle i oppvaskmaskinen på slutten av dagen. Vet at det anbefales å koke, men der jeg fødte i utlandet sa de at det var helt greit etterhvert som barnet ble eldre og det har fungert utmerket for oss. Veldig mye lettere enn all den kokingen. Men, jeg ville ventet med å kjøpe for mange flasker av en type før du finner ut av hvilken type flaske som passer for babyen din. Vi sverger til dr. Browns.
 
Et annet tips er å bruke ferdigblandet MME når dere er på farten. Det syntes jeg var mye enklere enn å styre med termos, pulver etc. Han tok etterhvert også romtemperert MME, så det hendte jeg ga ferdigblandet romtemperert enkelte netter hvis jeg var alt for trøtt. Babyen var noen måneder gammel da.
 
Vi hadde ca 8-9 flasker til førstemann som måtte få tillegg av MME etter et par måneder med fullamming. Fikk også morsmelk på flaske etterhvert da han etter 4 måneder ikke lenger ville ha puppen. Var godt med nok flasker, da slapp jeg å vaske/koke flasker hele dagen. I begynnelsen kokte jeg alt, men etterhvert som han ble eldre bare skylte jeg flaskene med en gang og satte alle i oppvaskmaskinen på slutten av dagen. Vet at det anbefales å koke, men der jeg fødte i utlandet sa de at det var helt greit etterhvert som barnet ble eldre og det har fungert utmerket for oss. Veldig mye lettere enn all den kokingen. Men, jeg ville ventet med å kjøpe for mange flasker av en type før du finner ut av hvilken type flaske som passer for babyen din. Vi sverger til dr. Browns.

For å ha det sagt, bør det utvises forsiktighet om det å ikke anbefale sterilisering av utstyr som har det har vært MME i.

https://www.who.int/foodsafety/publ...3GlPo6dtbMTPCmXRwQ6t11NpVj-WOBnWrn-3eiaDkfQ-A

Retningslinjene sier at utstyret skal steriliseres og alt vann skal kokes så lenge MME brukes, og selv om det har "gått bra for deg" så trenger det ikke gjelde andre.
 
Har vært pumpe og flaske mamma til mine to første barn. Har hatt 4 flasker og klart meg fint med det. Vasket og sterilisert (i mikro) etter hvert måltid. Har kjøpt inn 4 flasker denne gangen også.
Du kan jo prøve med 4 og se om du vil ha flere?

Ellers er baby brezza en fantastisk maskin! Hadde ikke den med nr 1, var så mye mindre jobb med nr 2 når jeg fikk den.
På tur brukte jeg som regel ferdig kjøpt mme på kartong som jeg bare helte oppi en flaske og vernet enten under rennende vann i springen eller stående i en kopp. Finnes også flaskevarmere som kan varme opp mme hvis du er et sted uten tilgang på varmt vann.

Et annet tips er å la far ta noen måltider på natt så du får litt mer sammenhengende søvn ;)
Oppvarming av mme kan være en utfordring på tur:wtf: Med kopp, mener du at du hadde varmt vann i en kopp og satt flasken oppi der? Det gjør bare bra å utstyre pappa med plastpupp og mme om natta:hilarious:
Vasket du flaskene med egen oppvaskbørste og vanlig oppvaskmiddel?
 
Vi har vel hatt 10 flasker på det meste eller i begynnelsen vil det si. Så slapp vi vaske flasker hele tider.

Mitt tips er å kjøpe en vannkoker som varmer det kokte vannet opp i 40 grader og så ha det på termos. Så slipper man å styre med å mikse til riktig temperatur hele tiden. Det er veldig greit å ha når man skal ut av huset :)
Hadde du flere forskjellige typer flasker?
For å måle temp, hadde du vannkoker som varmet opp til det du stilte inn eller hadde du et termometer?
 
Sniker.

Vi hadde 7. Det var plass til 6 i sterilisatoren, så da hadde vi én mens resten var til vask. Kunne ikke hatt mindre.
Hadde du flere forskjellige typer flasker eller bare én type?
 
Vi hadde ca 8-9 flasker til førstemann som måtte få tillegg av MME etter et par måneder med fullamming. Fikk også morsmelk på flaske etterhvert da han etter 4 måneder ikke lenger ville ha puppen. Var godt med nok flasker, da slapp jeg å vaske/koke flasker hele dagen. I begynnelsen kokte jeg alt, men etterhvert som han ble eldre bare skylte jeg flaskene med en gang og satte alle i oppvaskmaskinen på slutten av dagen. Vet at det anbefales å koke, men der jeg fødte i utlandet sa de at det var helt greit etterhvert som barnet ble eldre og det har fungert utmerket for oss. Veldig mye lettere enn all den kokingen. Men, jeg ville ventet med å kjøpe for mange flasker av en type før du finner ut av hvilken type flaske som passer for babyen din. Vi sverger til dr. Browns.
Har hørt bra om Dr browns. Merket dere på babyen hvilken flaske den ville ha?
 
Oppvarming av mme kan være en utfordring på tur:wtf: Med kopp, mener du at du hadde varmt vann i en kopp og satt flasken oppi der? Det gjør bare bra å utstyre pappa med plastpupp og mme om natta:hilarious:
Vasket du flaskene med egen oppvaskbørste og vanlig oppvaskmiddel?

Ja med kopp mente jeg varmt vann oppi en kopp og flasken oppi. Finnes også doserings bokser til mme som du kan blande med temperert vann fra termos.
Fulgte med oppvaskbørste til flaskene (ulike merker har ulike oppvaskbørster tilpasset flaskene). Brukte vanlig oppvaskmiddel.
Satte de også inn i oppvaskmaskinen når vi satte på den.

Har prøvd ulike flasker (dr,brown, media og avent) og merket ikke noe forskjell på babyen. Synes avent sine er best ift rengjøring og lettere for både meg og etterhvert babyen og holde. Men ikke sikkert du synes det samme.
 
Ja med kopp mente jeg varmt vann oppi en kopp og flasken oppi. Finnes også doserings bokser til mme som du kan blande med temperert vann fra termos.
Fulgte med oppvaskbørste til flaskene (ulike merker har ulike oppvaskbørster tilpasset flaskene). Brukte vanlig oppvaskmiddel.
Satte de også inn i oppvaskmaskinen når vi satte på den.

Har prøvd ulike flasker (dr,brown, media og avent) og merket ikke noe forskjell på babyen. Synes avent sine er best ift rengjøring og lettere for både meg og etterhvert babyen og holde. Men ikke sikkert du synes det samme.
Kokte du flaskene før du satt de i oppvaskmaskin?
 
Hadde du flere forskjellige typer flasker?
For å måle temp, hadde du vannkoker som varmet opp til det du stilte inn eller hadde du et termometer?

Vi hadde mam, avent og dr.brown. Har bare avent nå og bruker mam om vi skal ut å reise, siden de kan steriliseres rett i mikroen uten sterilisator. Syntes dr.brown var noe herk å vaske så de var de første flaskene som ble kutta ut når hun drakk mindre.

Vi kjøpte en vannkoker på jula som varmer opp til den tempen man stiller den inn på :) det har gjort det å komme seg ut av huset litt enklere :)
 
Jeg synes det var veldig praktisk å ha nok flasker til sterilisatoren hvertfall, litt kjedelig å sterilisere en og en flaske. Så hvis dere har en med plass til 6, ville jeg nok hatt hvertfall 6 flasker.

Men er et godt poeng noen nevner ovenfor med at det kan være lurt å prøve forskjellige flakser før man storhandler. Selv handlet vi bare inn av dr browns og det har fungert veldig greit her, men noen barn kan kanskje merke det på magen eller ikke ville suge fra den og den flasken.

Det tok litt tid før jenta våres synes det var ok å drikke fra de tynne dr browns flaskene f.eks. Hun likte best wide neck flaskene.
 
Det er ikke noe problem og sterilisere Dr. Brown’s i micro, bare og kjøpe steriliseringsposer :)

Steriliseringen gikk forsåvidt greit, det var den troppa og den lange dingsen jeg følte aldri ble ren nok og tok lengst tid å vaske :hilarious:
 
Back
Topp