Hvor mange sykluser tok det før positiv test?

Arkimedes

Glad i forumet
Himmelbarn
Juligull2021
Novemberfnuggene 2023
Hvor mange PP tok det før dere ble gravid? Eventuelt måneder/år.

Litt interessant å se svarene, det sies jo at det er helt normalt å prøve i opp til et år uten at noe er galt.


PP 7 her (selv om vi traff hver eneste syklus ved hjelp av eggløsningstester og temping)
 
Tok ut spiralen i midten av september og fikk positiv test nøyaktig 5 uker senere:cat:
 
1 PP:love7 ble veldig overrasket over at det skulle gå så fort!
 
Tok ut spiralen 23. september, hadde positiv test 20. oktober :eek: var helt sjokka da jeg brukte 2,5 år og hormoner for å bli gravid med jentungen
 
2. PP etter karantene på 6 måneder etter blæremola. Gikk raskere enn ventet, egentlig!
 
Last edited:
Pp1 :) flaks, igjen :)
 
PP2 etter ma denne gangen.
 
4PP klaffet det denne gangen, førstefødte ble unnfanget på prevensjon :)
 
Etter 10 år med eksen, hvor vi mistet 5 som vi vet om, og etter 7 år endelig fikk det til, så har jeg regnet med at i ett nytt forhold, så kom det til å ta tid. Vi har ikke aktivt gått inn for å bli gravide, men ante jo om risikoen ;) For 2 mnd siden hadde jeg en sa/ma, men ante ikke at jeg var gravid på det tidspunktet. Nå har vi bare kost oss liksom, og nå satt den tydeligvis:D
 
Litt flaut - men jeg ble gravid på en one night stand :facepalm: så det var ett ligg så satt den. Nesten som man skulle tro det var sjebnebestemt. Med forrige barnet tok det over ett år før jeg ble gravid..

Langt i fra en optimal situasjon:(
 
Litt flaut - men jeg ble gravid på en one night stand :facepalm: så det var ett ligg så satt den. Nesten som man skulle tro det var sjebnebestemt. Med forrige barnet tok det over ett år før jeg ble gravid..

Langt i fra en optimal situasjon:(

Uff ser det er litt kinkig, er far inni bildet? Barn er jo gøy uansett
 
To runder med menstrasjon sist baby (ammer fortsatt så mensen lot vente på seg) men hos oss har det variert... første gikk raskt men telte ikke, nr to 2/3 år som endte i sa også ytterligere noen mnd før klaff og baby også nå 2 pp tenkte når mensen kom vi bare måtte kjøre i gang, alderen går i mot oss og vi brukte over et år å bli vellykket gravid sist og vurderte prøverør... så håper denne holder i mål
 
Denne gang klaffet det først på pp4. de to første på første pp. Jeg ammer toåringen fortsatt.
 
Vi fikk en sønn i juli i år og her sitter jeg med positiv test igjen i kveld. :wideyed::Heartred3,5 mnd etter fødselen. Hvis det går bra så blir det jaggu travelt. :knegg:
 
Vært uten ppiller siden august 2015. Var ikke så inne i LH tester, målinger og hva alt betydde, så da hadde jeg ikke kontroll på syklus, eggløsning eller noen ting. Men ble gravid nå og da men endte alltid i sa. Etter en MA og utskrapning i 2017 og operasjon i 2018 (hjerteformet livmor med skillevegg som var grunnen til mange aborter) så begynte jeg på clomid og hadde styr på syklusene mine. Så etter den operasjonen tok det 1 år og 5 mnd før det klaffet. Nesten alle sykluser stimulert med clomid og/ eller provera :)
Idag er jeg 38+3 og det føles enda helt uvirkelig etter 5 år som prøvere:Heartblue
 
Hei. Ny her på juli 2021:greet025
Men nr 1 og 2 ble jeg gravid på førte forsøk, nå med nr 3 brukte vi 8PP men jeg ammet enda. Hadde fått mensen og hadde eggløsning. Men trur ammingen forstyrret lutealfasen. Så når lillebror slutta å amme så gikk det 3 uker og nå er jeg gravid.  vi ønsket i utgangspunktet mye tettere enn det vi har nå. Men termin i juli passer veldig bra! :happy6
 
Back
Topp