Hvor mange spark er vanlig per dag i slutten av svangerskapet

lykke89

Betatt av forumet
Bare lurer. Har en rolig baby i magen men er nok fordi livmoren ligger plassert foran=)
 
Tror ikke det er noe fasitsvar på akkurat hvor mange antall spark det skal være hver dag. bevegelsesmønsteret til barna er jo ulike, men om du kjenner liv regelmessig, så er det nok ikke noe å bekymre seg over. Dessuten så har du jo også morkaken foran, som du sier, slik at den også tar imot en del.
 
Eg kjenner veldig lite spark nå, er omtrent kun bevegelser.. Men eg kjenner det godt :) 

 
Man skal egentlig kjenne like mye spark/bevegelse på slutten, det skal ikke avta.
 
Jeg har også morkaken forran,men her sparkes ,dyttes, dunkes og hikkes det mesteparten av døgnet. Er jo stille i perioder selvølgelig. Han må jo sove litt også :)
 
Det varierer veldig her altså. Babyen er så rolig i forhold til når jeg gikk gravid med min første sønn, men vet alle svangerskap er ulike. Ringte føden idag og tommeltott regelen på spark per time er 3 ;) Så lenge man kjenner 3 spark ell bevegelser i løpet av en time så er det ingenting å beskymre seg om!! =D
 
Min er iallefall veldig aktiv. Kanskje ikke så mye spark (heldigvis for ribbeina mine), men veldig mye bevegelser ellers. Og hikking. I soveperioder er det kanskje 4-5 bevegelser i timen, men når han er våken er det igrunn non-stop. Kjennes ut som jeg blir ommøblert fra innsiden emoticon Men det er stort sett bare artig ;)
 
Min lille bolle er også av den aktive typen, men vil ikke karakterisere det hun driver med som sparking. Begynner nesten å lure på om beina hennes har visnet eller noe! :-P
Eller, jeg vet ikke helt hva som er hva av kroppsdeler, så kjenner nok beina mer enn jeg tror. Så at de gikk som trommestikker da jeg var på UL tidligere i uken, så slikt sett er det vel greit.
Er derimot en masse rulling og dulting, noe på grensen til å være vondt :-S
Skulle tro hun prøver å grave seg ut av livmoren!
Hun holder meg ikke våken om nettene, så når jeg har mine nattlige runder på do, er hun rolig. Men er jeg våken mer enn 5-10 minutter og er oppe og går, beveger hun seg som ellers.
Stort sett er det veldig hyggelig! :=)
 
Back
Topp