Hvor mange soverom har dere?

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Dere som har bygget deres eget hus. Hvor mange soverom har dere??? Og hvor kjøkken og stue???? Skriv gjerne hvor store soverom også. Vi holder på med tegninger og slikt. Men jeg ville egentlig ha 5 soverom, eller 4 soverom, og 1 gjesterom/stor bod. Men det blir nok litt i dyreste laget ser det ut til.. Stuen er på 35,5 kvm, men er det lite eller???? Fåe en plass til sovagruppe pluss "tv-krok" med stoler til???

ORIGINAL: MathiasOgMamma

ORIGINAL: Ljiljana

Dere som har bygget deres eget hus. Hvor mange soverom har dere??? Og hvor kjøkken og stue???? Skriv gjerne hvor store soverom også. Vi holder på med tegninger og slikt. Men jeg ville egentlig ha 5 soverom, eller 4 soverom, og 1 gjesterom/stor bod. Men det blir nok litt i dyreste laget ser det ut til.. Stuen er på 35,5 kvm, men er det lite eller???? Fåe en plass til sovagruppe pluss "tv-krok" med stoler til???

I en stue på 35 kvm får du god plass ja!!!

Vi har 3 soverom. Har ikke tegna huset selv - huset er bygget i 1923. Men har renovert HELE huset.

Nå ser jeg ikke for meg at jeg skal få flere enn 3 unger da. Men har snart to allerede, så kan bli 3. Så da rekker jo 4 soverom godt. Men tenker på om vi skulle få familien hans på overnatting eller noe slikt. Men finner vel en løsning der også. [;)]

4 soverom, og 2 boder som kan bli soverom,og kjellerstue. stuen er 65 kvm, spisestue ca 20, kjøkken 24 eller noe... men huset totalt er over 300 kvm, så det er ganske stort.. men en klarer seg fiiint med stue på 35 kvm...

Her vi bor nå leier vi, og har fire soverom. Et bruker vi, et til snuppa, et som er gjesterom/hobbyrom, og et som er gjesterom/klesoppbevaring.

Jeg ønsker meg også fem soverom når vi skal bygge, for det er så bra å ha plass. Et til oss, et gjesterom/hobbyrom, og tre til eventuelle barn. Så da tenker jeg at de trenger ikke være så store, at vi deler inn til tre rom der det kunne ha vært to. Det viktigste er jo at man har en plass å være alene og alt det, om man vil utfolde seg veldig kan man leke andre steder. [8D]

vi har ikke bygget huset selv, men huset er bygget i 92, og pusset opp i 2001, og har 5 stooore soverom...

vi er 2 voksne og 3 barn....... stuen vår er på ca 30kvm og det syns jeg er litt for lite. Vi har et soverom i 1 etg på 10kvm og der skal vi rive ned veggen og la det bli stue. I 2 etg har vi 4 soverom på 10kvm+-, så har vi et gjesterom i kjelleren på ca 10kvm. Kjøkkenet vårt er på 12kvm... ville veldig gjerne hatt større. Badet er på ca 15 og det er helt ok. Totalt er huset på 185kvm

Huset vi skal bygge har 3 soverom. Stua er på 30kvm, spisestua 18kvm, loftsstua 18kvm og kjøkkenet er 22kvm. Kunne gjerne hatt et ekstra soverom til, men vi prioriterte heller loftsstue.

Vi har ikke bygget selv, men har 3 soverom. 2 nede som vi bruker som soverom til oss voksne og et til småen. Soverommet oppe blir brukt til leke/data/gjesterom. Har kjøkken og stue oppe også. Blir fort varmt på soverommene når de er i 2 etg, så jeg syns det er veldig greit å ha det i 1 etg.

Stua vår er på ca 33 kvadrat. Jeg syns det er hakket for lite, men det er pga vi har veldig lite veggplass til hyller og reoler pga trappa ned er på stua, tror faktsik trappe åpningen er renget med i de 33 kvadratene.[8|]

Vi har 3 soverom, 2 små og et stort med walk in closet.
Og stua vår er 33 kvm [:)]

Vi har 5 soverom, to store kontorer/ lydstudio, kjellerstue, stue på ca 50 m2, kjøkken på 20 m2, stort bad, vaskerom, bod og stor gang. God plass til en storfamilie[:)]

Vi skal etterhvert flytte, og det huset skal vi bygge ut....
Vi får da 5 soverom, og stua (med åpen løsning til kjøkken) blir i underkant av 100 kvadrat....
Huset får en grunnflate på 200 kvadrat, men er i to etasjer.... Stor leilighet i kjelleren.

Vi har et hus som vi kjøpte lite og bygget ut.

I overetasjen er det 5 soverom, litt usikker på str men tror guttene sine er ca 17 kvm, vårt og gjesterommet er vel ca 20kvm, og vesla sitt er ca 15kvm. Har et rom nede og, aner ikke str på det, men ble brukt som soverom før vi kjøpte huset[:)]
Stua og kjøkkenet har vi i første etasje, om jeg ikke tror helt feil er stua ca 45-50 kvm, og kjøkkenet 25-30 kvm.

Vi holder på og tegne nytt hus nå, og da har jeg sagt jeg vil stua skal være ca 35 kvm, kjøkkenet kansje 20 kvm. [:)]

Tenkr at det er jo mye dyrere å bygge på i ettertid også. Enn å ta det med en gang. Men de pengene de pengene[8D] Vil ikke bo oss ihjel heller. Men skulle jo helst sett at vi kunne fått 4 soverom, og et disponibelt rom til å bruke til kontor/bod eller gjesterom. Alt etter hva vi trengte.

vi har 5 soverom og 280 kvm hus, bygde selv i 2007.. ene soverommet brukes til gjesterom (12kvm) andre er kontor og ca like stort. oppe har vi to barnerom på ca 10 kvm og et stort til oss, ca 20 kvm. kjøkken er stooooort og stua også.. 25 kvm kjøkken og 45 kvm stue tror jeg ...

Ikke bygd selv vi heller men stua er på ca 33kvm og jeg syns det holder faktisk [:)] kjøkkenet er på rundt 20 tenker jeg, har 3 soverom og skal lage et rom i kjelleren så vi får 4. Har også stue i kjelleren på ca 40kvm og et rom som skal bli stort bad der nede..er ca 100kvm i hver etg og holder lenge for familie på 5 syns vi[:)]

Har ikkje bygd sjøl, men har no 3 soverom.
Huset e på 200kvm, men ca 70kvm e uinnreda, så der kjem da et ekstra soverom og kjellerstua + hobbyrom/krok.
Stuå e på 27,5kvm, og kjøkkenet e 27kvm.
Oppe har me stua, kjøkken, 1 soverom, vaskerom, bad og stor gang.
Nede e da foreløbig 2 soverom, stor gang og 1 bad.
Resten av kjellaren e uinnreda enn så lenge[:D]

vi har tre soverom, og kjellerstue med gjeste seng.

Vi skal bygge nå til vårs/sommers, et hus på 150 kvd. Blir da 4 soverom og lofstue som man kan bruke til soverom om en evt må det![:)] Stua vår blir også på 35 kvadrat og kjøkken på 17 kvd, men skal ha åpen løsning mellom[:)]

Back
Topp