Hvor mange skal/har vært på tidlig UL?

Merete:)

Andre møte med forumet
Er bare nysgjerrig på hvor mange som har eller skal på tidlig ultralyd, og hvorfor dere har valgt tidlig ul? Jeg har selv vært i uke 6 for å virkelig sjekke at det var et foster der, siden jeg ikke trodde på at jeg var gravid rett og slett. Og skal prøve å få bestilt time til uka for sambo vil virkelig at vi skal på ultralyd i uke 12-13 for å sjekke fosteret fra topp til tå! Sier jo ikke neitakk til enda en ul...

Noen som har en plass å anbefale UL i uke 12-12 i Oslo/Akershus forresten? Hvor man får time iløpet av et par ukers tid?

Hvis jeg for beholde spiren skal jeg på duo test hvilket bla innebærer ul i uke 12 ca, ellers hadde jeg nok ikke gjort det. Men kan jo så være at jeg får en før det også pga at jeg blør.

Var da jeg var 12+1. Ville sjekke at alt er i orden før vi skal fortelle alle det. Var forresten på Oslo Akutten. Veldig hyggelig dame som fortalte alt hun så. Fikk faktisk time på dagen der :)

Jeg var i uke 6, for å fjerne en spiral som ikke var der lenger..... Men legen fant ett dødt embryo og ett levende. Var på ul i uke 11+ 4 og da var alt i orden med fosteret som er igjen :)

jeg var på tildlig UL i uke 7 med førstemann, dette var for å finne ut hvor langt jeg var på vei .
Nå med nr 2 var jeg på UL i uke 11 pga kraftige blødninger, ny UL i uke 16 for å sjekke at alt var bra (og det var det ;) )

Jeg skal på tirsdag, sjekke nakkefold og se at alt står bra til :) Mest bare for nysgjerrighet og at det er rundt uke 12 de kan måle nakkefolden. Føler det er greit med alt man kan få vite evt. eliminere. 

Jeg skal på UL i morgen. Er da i uke tolv. Anbefaler Majorstua klinikken. Har vært der to ganger før og er veldig fornøyd.

Jeg var på ul i uke 7 fordi vi har vært gjennom prøverør. Har bestilt ny til uke 12 for å sjekke at alt er bra med den lille i magen..

Jeg skal i uke 12, rutinekontroll fordi jeg har epilepsi. Hadde nok bestilt en selv om jeg ikke fikk det tilbudet da :)

Hei!

Jeg var på UL i uke 7+0  ( sjekke liv der inne. )
Selv etter uttalige G- tester og IKM, så hadde jeg problemer med å forstå at JEG var gravid! Fikk se bankede hjerte og høre hjertelyd. 

Skal også ta UL i uke 12+0 for å sjekke at forsteret er frisk.

Jeg har vært svært engstelig og det har hjulpet meg mye å vite at det er ett bankede hjerte der inn : )

Var på ul i uke 8 og skal nå på tirsdag pga en sa og en ma tidligere.

Jeg har vært på en, og skal på en til på tirsdag:-)

Jeg har hatt 3 allerede, kun fordi jeg har gått på p-pillene så derfor viste jeg ikke hvor langt jeg var på vei. Første UL viste tom sekk som kunne tyde på at det var veldig tidlig, andre var for meg tom men legen mente der var et foster så hadde ny time i dag og der så jeg selv tydelig en sprell levende baby og et nydelig bankende hjerte :)

Jeg var faktisk på røa legevakt, en veldig hyggelig lege som gjorde den, kostet ikke alt for mye penger, og han er der anhver onsdag :) Jeg tok tidlig UL fordi jeg blødde når jeg ca var 11+4. Og tanten min driver røa legevakt så derfor der :) 

Back
Topp