Hvor mange sider er en oppgave med 7000 ord? Ca altså?

*Precious*

Elsker forumet
Noen som kan gi meg et overslag?

Håndskrevet eller maskinskrevet?

Maskinskrevet trur e det e ca 1 eller 2 side, håndskrevet er det mer.

Tror det er sånn ca 6-7??
Mener 2000 er 4?

Jeg har skrevet 9 sider på 4000 ord i en oppgave. Men da har jeg halvannen linjeavstand, det har jo noe og si.

Eg skreiv nettopp oppgave på 2000 ord, uten forside og litteratur-liste var det 6 sider.... brukte vanleg "oppsett" på skriftstørrelse..[:)]

Det er vel ca 350 ord på en side, når man har halvannen linjeavstand. Med enkel linjeavstand er det ca 500 ord per side.
Jeg vil tippe at du skal ha en oppgave som er ca 20 sider jeg..

De beregner vel ei side til å være ca 500-600 ord. Hvis en bruker 1,5 linjeavstand og har litt avsnitt og sånn blir det fort litt færre ord per side.

Jeg skriver prosjektbeskrivelse til bachelor nå, og bruker halvannen linjeavstand..
På 1 side har jeg i underkant av 300 ord, men det er noen overskrifter underveis også.. som pijah sier, ca 20 kanskje? + litt avhengig av overskrifter og sitater og sånt..

blir nok rundt 20 sider om man skriver med universitetsstandarden (times new roman, pt 12, 1,5 linjeavstand).

når vi skal skrive oppgaver på 3500 ord er det ca 10-12 sider

ORIGINAL: Fruen til Mr. Snill

blir nok rundt 20 sider om man skriver med universitetsstandarden (times new roman, pt 12, 1,5 linjeavstand).

når vi skal skrive oppgaver på 3500 ord er det ca 10-12 sider

Enig i denne, skrev nettopp en semesteroppgave (universitetstandard som UiO krever) på rett under 5000 ord og det ble en 17 sider med alt inkludert (forside, innholdsfortegnelse og kildeliste som var kvalmende lang). [:)]

hva er kriteriene for skriftstr, linjeavstand og marger da?

Bacheloroppgaven min var på 7000 ord, hadde 28 sider ser jeg nå[:-][:)] Men det er jo med innholdsfortegnelse + sidene er jo ikke tettskrevne, er jo masse avsnitt, og ikke helt fulle sider[:)]

Back
Topp