hvor mange sett med klær

Det kommer vel an på når man henter og hva man prioriterer tenker jet :)
Ja, men om man ikke er hjemme før halv fem er det ikke mye igjen av dagen. Så spiser vi middag halv seks, og da er det for sent å gå ut i forhold til legging.
 
Ja, men om man ikke er hjemme før halv fem er det ikke mye igjen av dagen. Så spiser vi middag halv seks, og da er det for sent å gå ut i forhold til legging.
Som sagt så prioriterer man forskjellig å så er det stor forskjell på barna også :)
Noen er slitne å bare vil slappe av , andre vil være ute å leke .
Å så er leggetider forskjellig også
 
Som sagt så prioriterer man forskjellig å så er det stor forskjell på barna også :)
Noen er slitne å bare vil slappe av , andre vil være ute å leke .
Å så er leggetider forskjellig også
Jo, men akkurat det med når man har mulighet til å hente i barnehagen handler jo ikke om prioritering. Det er jo arbeidstider og reisevei som avgjør.
 
Jo, men akkurat det med når man har mulighet til å hente i barnehagen handler jo ikke om prioritering. Det er jo arbeidstider og reisevei som avgjør.
Jeg snakket om når man som du skriver kommer hjem 16.30 :)
Men nå var det ikke det dette skulle handle om forsåvidt, for oss som var ute nesten hver dag etter bhg så hadde ikke en dress holdt , jeg hadde ikke giddet å dra den frem og tilbake hver dag for å være ærlig.
Så derfor lurte jeg på hva man gjorde om dressen ble våt i bhg og man bare hadde en dress. Skjønner at man bare trenger en om man ikke wr ute etter barnehagen
 
Hvis det er veldig vått her, at det er snø og så regner Så det er tykt med slaps, har de pleid å ha regnbukser utenpå vinterdressene i barnehagen.

Det er vel der forskjellen er, jeg synes ikke det er greit med regnbukse utenpå dressen for det blir så ubevegelig for barna.
Da vil jeg heller ha flere skift :)

Her har jeg foret regntøy.
Bruker dress så langt det lar seg gjøre, men de tar op regntøy om det er vått nok.

Poenget var at jeg aldri har opplevd at dressen ikke kan brukes på ettermiddagen fordi den er våt. For er det så vått så bruker de regnklær.
 
Her har jeg foret regntøy.
Bruker dress så langt det lar seg gjøre, men de tar op regntøy om det er vått nok.

Poenget var at jeg aldri har opplevd at dressen ikke kan brukes på ettermiddagen fordi den er våt. For er det så vått så bruker de regnklær.

Foret regntøy syns jeg også er fint. Her er det som regel såpass kaldt når det regner at jeg syns uforet regntøy virker kaldt, selv om man jo har flere lag under.
 
Her har vi et sett regndress, en vinterdress og to vårdresser. Et par vintersko og et par dockboots og et par sjøstøvler. Alle skoene er vanntette men noen ganger skjer jo uhell.
Her tørker alt i en superfart på vaskerommet, for varmtvannstanken er der inne og det er skikkelig varmt hele tiden så alt fordamper fort. Så dersom vi har med oss vått tøy eller sko så er det tørt til dagen etter :) Dersom vi hadde bodd der vi bodde før hadde vi nok hatt to sett av alt.
 
Har bare altfor mye[emoji85] [emoji85] Tror minsta har 4 eller 5 vinterdresser som passer nå i vinter. Noe er arv etter storesøster og noe nytt til henne. Kjøper ikke så mye til skolejenta lenger, hun bruker det sjelden [emoji15] Går helst ut i bare jakka på skolen og regntøy er for pyser, men sjelden eller aldri våt heller så står sikkert å henger under tak et sted [emoji12]
 
Eldste er skikkelig ute-unge, så her har det alltid vært nødvendig med to-tre sett. Per nå har han tre par sko, to utebukser, tre jakker, to regnsett, ørtogførti luer, halser og hansker :)
Yngste er bare noen måneder.
 
Vi har ca dobbelt sett av hver av både vinter, regn osv og gjerne ekstra luer og votter. Så vi kan ta med nytt dagen etterpå når evt det er møkkete eller vått. Skotørker skal vi også skaffe oss. Da blir sko tørrere fort til dagen etterpå.
 
Hei! Er barnehage ansatt men samtidig også småbarnsmor til 2. Har aldri kjøpt mer enn ett sett med klær til de forskjellige årstidene til barna mine! Minste arver! Det jeg gjør er at hvis dressene er våte og skitne samt votter, så hiver jeg de til skylling i vaskemaskinen, tar 20 min med senrifugering. Henger det til tørk på badet! Er tørre til dagen etter. Sko har jeg skotørker! Orker ikke mye rot og virrvarr, samtidig er det lett å ha oversikt over alt - er fort gjort å glemme ting!
 
Back
Topp