Hvor mange søsken?

Femkløveren

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Hvilket barn i rekken blir dette? Er det flere i november/desember gruppen med mange barn? Hadde vært gøy å komme i kontakt med noen som har flere, gjerne tette og små søsken :Heartred

Blir barn nr 3 her også, føler det er en hel haug jeg da :laughing002 Aldersforskjellen blir 9 år til eldste, og 20 mnd på de minste :)

Her er det nummer 3! Ikke så mange kanskje, men de fleste får vel bare 2. Søsknene er 6 (blir 7, ser ut som vi var i samme oktobergruppe den gang) og 3, så ikke så tette i alder :)

Her er det nummer 3! Ikke så mange kanskje, men de fleste får vel bare 2. Søsknene er 6 (blir 7, ser ut som vi var i samme oktobergruppe den gang) og 3, så ikke så tette i alder :)
Ja, ikke sant. Ofte 2 eller 3 stk. :) Men ser likevel en økende trend på at flere velger å få 4+. Det er litt spennende. Så artig at vi var i samme gruppe da :Heartred

Blir nr 2 her, blir nesten 3 år mellom dem :Heartred All ære til dere som får flere! Jeg klarer ikke å se hvordan økonomien skulle gått rundt. Synes det flyr mye penger ut bare på en. Og jeg ønsker selvfølgelig å sende barna på fritidstilbud og aktiviteter etter hvert som de blir eldre.

Ja, ikke sant. Ofte 2 eller 3 stk. :) Men ser likevel en økende trend på at flere velger å få 4+. Det er litt spennende. Så artig at vi var i samme gruppe da :Heartred
Ja det er gøy at flere får en god gjeng, veldig fint at flere gjør det, har et par bekjente som har 4 :Heartred

Blir nr 2 her, blir nesten 3 år mellom dem :Heartred All ære til dere som får flere! Jeg klarer ikke å se hvordan økonomien skulle gått rundt. Synes det flyr mye penger ut bare på en. Og jeg ønsker selvfølgelig å sende barna på fritidstilbud og aktiviteter etter hvert som de blir eldre.
Finnes rimelige fritidstilbud, det ene mine går på koster 700 i året. Kampsporten koster 3000 kr i året :) musikkopplæring er 5000kr/året. Veldig varierende med andre ord! Men det som suger mest hos oss er definitivt klær og sko. Og der kan man ho kjøpe mye pent brukt ;) Og arve tøyet nedover i rekka. Vi kjøper det meste nytt og de sliter ut ca 4-5 par sko i året. Hver. Da flyr pengene:P

Ja, det blir en prioritering mtp økonomi. Akkurat nå merker vi veldig godt at ting er dyrere, når matbudsjettet har økt fra 12.000 kr i måneden, til 18.000 kr i måneden. Og strømregningen alene for februar er 7000 kr. Så det var forslag om å skattlegge Barnetrygden, men den redder oss litt om dagen når ting er blitt så dyrt.. Inntekten vår er jo som andres og ville nok blitt sett på som middels, men utgiftene mange ganger høyere fordi vi er mange, og vi sånn sett sittrr igjen jeg likte lite som lavtlønte. Det tar ikke samfunnet høyde for når de kommer med forslag som dette. Og strømstøtten er det forslag på å begrense til f.eks 5000 kWh, vi bruker mer enn det når det er vinter..

Lite hjertesukk!

Ja, det blir en prioritering mtp økonomi. Akkurat nå merker vi veldig godt at ting er dyrere, når matbudsjettet har økt fra 12.000 kr i måneden, til 18.000 kr i måneden. Og strømregningen alene for februar er 7000 kr. Så det var forslag om å skattlegge Barnetrygden, men den redder oss litt om dagen når ting er blitt så dyrt.. Inntekten vår er jo som andres og ville nok blitt sett på som middels, men utgiftene mange ganger høyere fordi vi er mange, og vi sånn sett sittrr igjen jeg likte lite som lavtlønte. Det tar ikke samfunnet høyde for når de kommer med forslag som dette. Og strømstøtten er det forslag på å begrense til f.eks 5000 kWh, vi bruker mer enn det når det er vinter..

Lite hjertesukk!
Ja altså barnetrygden burde jo vært mye høyere. Uff. De gjør det vanskelig for folk.

Venter nr 2, blir en storebror på nesten 3 år når baby kommer. Litt forsinket etter å ha mistet 4 ganger. Første spiren skulle det vært nøyaktig 2 år imellom. Nå blir det 2 år og 8 mnd (nesten 9 mnd pga termin sent i november):Heartred

Lykkes dette blir det nr 2. Storesøster vil da være godt over 3 år når lille kommer. Rart å tenke på, for første vi venta etter datter og mista i uke 12 skulle vært født i januar i fjor, og da blitt kun 1,5 år mellom dem. Håper dette blir vår siste etterlengtede skatt.

Last edited:
Her blir det nr to i søskenflokken.

Storebror er 2,5 år når minsten kommer.

Jeg ønsker gjerne en nr. 3 også, men det må vi ta litt etter nr. 2 har kommet. Samboer er litt mer i tvil :hilarious:

Nummer 2 og siste for oss ❤️ Blir 2 år og noen måneder mellom de, det håper jeg blir fint!

Hadde vi vært yngre så kanskje 3 kunne vært en mulighet, men jeg tror nok jeg må respektere at samboeren sier stopp her.

Nummer 2 og siste for oss ❤️ Blir 2 år og noen måneder mellom de, det håper jeg blir fint!

Hadde vi vært yngre så kanskje 3 kunne vært en mulighet, men jeg tror nok jeg må respektere at samboeren sier stopp her.
Kan jeg spørre hvor gamle dere er? Jeg blir 43 innen baby kommer hvis dette går bra. Men her er mannen noen år yngre og ikke fylt 40 ennå.

Back
Topp