Hvor mange plagg per størrelse?

Spiri

Flørter med forumet
Jeg er førstegangs, og er så usikker på hvor mye som skal handles inn av klær. Hvor mange bodyer har du i hver størrelse? Hvor mange bukser? Pyjamaser? Har du mye ull? :)

FORSLAG TIL HVA BABYEN VIL TRENGE OM SOMMEREN
6–8 langermede bodyer i bomull
6–8 kortermede bodyer i bomull
3–4 sparkebukser/sparkedresser
Sokker i bomull
2–3 jakker i bomull
2–3 pyjamaser i bomull
1–2 luer i bomull
1–2 helsetepper

EKSTRAKLÆR OM VINTEREN
2–3 bodyer i ull
2–3 strømpebukser i ull
1–2 bukser og jakker i ull
1 dress i vindtett stoff
Votter uten tommel
Sokker av ull
1–2 luer i ull
Lue i vindtett stoff

Fant denne listen
http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Utstyr-til-mor-og-barn/Hva-trenger-vi-av-utstyr-til-babyen/

Syns d var litt lite med 3-4 sparkebukser og bare 1-2 tepper. Greit å ha litt klær så man slipper å vaske de første dagene.

Jeg synes at antall man trenger kommer mye an på om man får en "gulpe-unge" eller ikke. Førstemann vår var ikke det - og vi hadde mange fler plagg enn vi egentlig trengte, da jeg ikke trengte å vaske særlig mye. Mens et vennepar som fikk baby omtrent samme tid måtte gå til innkjøp av flere plagg, da han hadde flere skift iløpet av dagen pga. mye gulping.
Jeg ville kjøpt ca. 6 bodyer f.eks. til å starte med - sett an - og så eventuelt supplert. Man klarer fint å shoppe litt etter at babyen er født også (får man man komplikasjoner etter fødselen har man helt sikkert hjelp i familien):)

Vi hadde alt for mye hvertfall:-/ brukte mest body og strømebukse hjemme, så sparkebukser og div har vi så og si ingenting av;-) kun etter året att bukser og gensere begyner å fylle skapet:-)

Handle det du føler, men 50-68 går fort, så da ville jeg ha hatt mindre antall plagg i det for så å fylle på etterhvert som behov viser seg. Pluss att du får masse fra familie og venner;-)

Back
Topp