Hvor mange plagg i str 50 og 56 har dere?

Mbmom

Flørter med forumet
Jeg har altfor mye da jeg har 2 fra før, tatt vare på alt og arvet masse. Har fra gutter, så mye blått men også mye nøytralt. Så har jeg kjøpt litt i rosa nå da, som det blir jente. Men så vet man aldri om man får en gulpebaby eller ikke, så vanskelig å vite hvor mye man skal ta vare på! :joyful:
Heldigvis kjøpt ny kommode med masse plass i, så kvitter meg nok ikke med så mye Før hun er her, så jeg får se hvilket forbruk vi har da :D
 
Jeg trur jeg har alt alt for mye i de minste størrelsene. Har fra størrelse 40 da siden jeg skal føde tidlig. Men har to skuffer fulle av 50 og 56, her er det arv fra meg, englebror og fra venner så har nok. Men helt greit å ha så mye tenker jeg, så når han vokser fra det selger jeg det jeg ønsker eller gir det videre :) jeg også har «jente» og «gutte» farger, men ja bryr meg ikke så mye om sånt. ;)
 
Vi har selvfølgelig mere enn dette, men det vi brukte i str 50-56 til storebror var tre ullbodyer, to ullstrømpebukser og en dress.

I tillegg til dette har vi noe «yttertøy» i ull: en heldress, en bukse og to jakker, men dette er nok strengt tatt en større størrelse. Storebror brukte alt sammen fra han var ca 2 uker. Buksa passa fram til 6mnd kanskje, jakkene brukte vi til 8mnd og dressen brukte vi til han var over 1 år(!).

Også har vi vel et par luer (ull og bomull). Vi fikk egentlig bruk for latterlig lite sist. Men nå er jeg skikkelig lat på å kle opp ungen da:hilarious:
 
Sniker ;)

Mindre enn du tror :p Vi hadde alt for mye i 50 og 56 (såpass at jeg nok har en full garderobe om vi får gutt neste gang (nøytrale klær) + masse rosa). Vasket noen ganger i uken, hadde en baby som gulpet en del hvor primært bodyen ble våt og hadde kanskje bruk for 7-8 bodyer, 4-5 bukser og 3-4 pysj. 2 luer (tynn og tykk) og noen par sokker/strømpebukse er greit. Ville også hatt 2 sett varmere tøy da det fort må vaskes.
 
Har bare to små kurver med klær til lillebror. Bodyer i 50 og 56 og noe i str 62. En kurv med bukser i 50/56 og noen i 62/68(arvet). Kjøper ikke inn mer før etter han er født. Vi får nok endel i gave denne gang. Dessuten går maskinen hver dag her hos oss, så rekker og vaske mellom skifta :) skal ikke ha for mye klær til bebis denne gang, begge gangene før har jeg hatt alt for mye:hilarious:
 
Her kunne vi lett gå igjennom 10 bodyer på en dag pga gulp og bæsj. Så har en god del men mye arvet, så kun kjøpt 4 bodyer selv, 2 strømpebukser, 2 bukser, 2 gensere. Fått noen nye bodyer osv i gave også.

Med første brukte vi 50 i 2mnd cirka hu veide rett over 3000gram og var 48cm lang, denne gangen tror jeg egentlig vi ikke blir å bruke 50 så kun kjøpt 56 men har noe igjen fra storesøster i 50 dersom jeg ser at han svømmer helt i 56. (han er beregnet til +15% hun var -8% :hilarious:)
 
Tror jeg telte son 7 bodyer i 50. Dvs noen av dem er amerikansk 3 mnd. Tilsvarende 50 klærne vi har. Har 4 bukser, flere strømpebukser og son 5 pysjamaser. Ikke Oversikt i 56. Planen er å supplere med 56 om det blir lite. Evt. Sy noe selv. Har en kasse med gutteklær og en med jenteklær. Blir spennende å finne ut om magefølelsen stemmer
 
Foreløpig har jeg 3 bomullsbukser, 4 bomullsbodyer, ett sett i ull, 2 ullstrømpebukser og 3 nyfødt luer og 3 nattdrakter i str 50, kjøper mer om vi ser det må brukes lenge:happy: Har også ca 7-8 par sokker i ull, og noen i bomull.
I str 56 har vi ca det dobbelte, og da mer bukser og mer ull :)
Har også handlet litt i 62, men håper å få litt «barselgaver» i den str:angelic:
Har itillegg 2 hjemstrikket sett som passer 0-3 mnd og venter på enda en ulldress♥️
 
Har ikke telt, men vi har arva mye og jeg har rikelig i både 50 og 56. Storesøster gulpa mye, så vi brukte fort 5-8 bodyer per dag og 4-5 pysjer ila ei natt. Hun var 47 cm ved fødsel og brukte str 56 til hun var 3,5 mnd
 
Har ingenting i størrelse 50, hadde heller ikke det til kommende storesøster.
I størrelse 56 har jeg:
- ca 10 bodyer i bomull
- 2 i ull
- 3 strømpebukser (1 i ull)
- 3 pysjamaser (1 i ull)
- 7 bukser
- 3 cardigans/gensere
- 2 ulldresser
- 1 heldress i bomull
- Hentesett i ull, buker det endel også

Hadde ca det samme forrige gang også, og det var ingen problem. Hun fulgte størrelsene ganske slavisk til hun var ca 1 år. Tenker også at dersom jeg ser jeg har behov for mer kan jeg alltids handle inn etterhvert. Viktigste er å vaske klær jevnlig, ikke vaske før det er tomt for reine klær :p
 
Har ikke vasket babyklærne enda, men akkurat hvor mange vi har av hver body i hver størrelse aner jeg ikke siden vi arvet en haug med klær fra både gutter og jenter før eldste ble født pluss at jeg i tillegg kjøpte to svære poser med «gutteklær» fra en venninne denne gangen. Så jeg mistenker at utfordringen nok heller blir å rekke å få brukt alt vi har i størrelse 50 minst én gang før det blir for smått, enn at vi skal slippe opp for klær :joyful:

(Begge søstrene var 50 cm ved fødselen og vokste en cm i uka i snitt de første 3 månedene og vel så det, så erfaringsmessig trengte vi virkelig ikke allverdens med klær i størrelse 50-56-62, det var først ved 68 og 74 at vi virkelig rakk å bruke klærne en stund før de ble for små...)
 
I 50 har vi seks bodyer, to heldrakter, to pysjer og tre bukser. I 56 har vi åtte bodyer og fire-seks bukser tror jeg. Og en teddyjakke og en teddydress i 56. Mine første drukna i 50 og brukte det lenge, og tror ikke denna blir såå mye større.
 
Til forjemann kjøpte jeg en brukt sekk med bodyer og alt annet.
Jeg telte over, og det var vell 110 bodyer ca 230 plagg for 200 kr, fra størrelse 50-68 :p hahah! Vi tok vel vare på det meste :p mye blei kasta etter bruk pga bæsje flekker osv.
Så vi har alt for masse klær!
Forje mann var og prematur, så brukte str 40 i et par mnd før vi gikk opp til 50.
Men si vi har 35 bodyer i liten størrelse. Kommer absolutt ikke til å ta fram alt, med mindre det er en gulpe baby! (Noe forje ikke var, så håper på det samme denne gangen) :) Men tenker 5-6bodyet, det samme i bukse og strømpebukse. Noen heile ulldresser, 4-5 par sokker. Et par luer. Vi hadde for mye, fikk ikke brukt halvparten en gang. Brukte gjerne di samme plaggene om igjen. :p
 
50
Bukser 3
Body (bomull) 6
Body (ull) 2 (str 50-56)
Pysjer: 3
Dress, tynn, ull: 1

56
Bukser 11
Body, bomull 7
Body, ull 3
Dress, bomull 1
Kjole 1

Har også noen luer, ullgensere, bukser, dommere og masse sokker i blanda størrelser.
Skal hente litt mer låne/arvetøy i helga i rosa erter tantebarnet. Ser vi trenger litt underdeler i 50 blant annet, og Har en strømpebukse i minste størrelsen.
Har bare ett par omslagsbodyer også, så hadde vært greit med flere.
 
Har vel ett plagg i 50, litt i 56, mest ull som kan brukes på tvers av et par størrelser (en av grunnene til at jeg elsker ullplagg). Tipper vi får litt i gaver, og sender heller mannen på shopping om det er noe vi ser vi har bruk for etter fødsel. Mine to første har ikke kunnet bruke 50 og fort vokst ut av annet.
 
Har en del etter storesøster, usikker på eksakt hvor mye av hvert. Har i allefall nok til å greie oss den første tiden. Vi vet ikke kjønn og visste ikke med storesøster heller så det vi har i de minste størrelsene er ganske nøytralt. :)
 
Back
Topp