Hvor mange plagg bør man egentlig ha?

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019
Rydda litt i skapet nå, og innser at jeg (uten å merke det) har gjort klart for en kjempebaby. Dvs at jeg har ekstremt mange plagg i 62 :hilarious: Forrige rakk bare å bruke 50 én dag på sykehuset, så jeg antar at jeg ikke får sååå mye bruk for 50 denne gangen heller. Men jeg har kanskje ... 4 sett i 56, haha. Jeg antar jeg burde skaffe liiitt mer.

Hvor mye har dere kjøpt inn i de ulike størrelsene?
 
Har kjøpt en del bodyer, litt bukser og et par ullpysjamaser i str 50, det meste tar jeg med på sykehuset for å ha skift. Ellers har jeg en del i str 56 og 62 (flere bodyer i ull og bomull, bukser, strømper, pysj og heldekkende ulldrakt, dress til vogn). Har bare tatt fram tøy i str 50-56, for hadde ikke bruk for str 62 før flere uker senere.

Min første (3300 g) brukte str 50 i flere uker, mens nr 2 (3660 g) brukte det bittelitt i starten og passet også fint i str 56 ganske med en gang. Denne gangen blir det KS i uke 38, så går derfor ut i fra at babyen blir bittelitt mindre.
 
Har 9 bodyer, 12 bukser/tights og 5 pysjer i ren str 50. Har i tillegg noen «uttapå-klær» men ikke veldig mye. Arvet litt etter vi selv følte oss ferdighandlet så ble noen flere enn tenkt, men samtidig har vi ikke tørketrommel så da kan vi ikke stå med 3 av hver uansett.

Flere ting vi har i tillegg til dette er 50/56, men når jeg har målt opp virker de mye mer 56. Får bruke det som evt er minst der om vi går «tom» for 50, og brette opp litt. Liker ikke tanken på at babyen skal svømme i klærne heller, så noe smått må jeg bare ha selv om vi ikke kan vite for sikkert hvor stor hun er :)
I følge UL antar de hun ikke blir mer enn 3,7-3,8 om vi går på max på overtid heller. Kan jo likevel bli laang da :hilarious: Klær får man heldigvis solgt eller gitt videre, står heller med litt for mye enn å måtte raide butikker rett etter fødsel. Siste jeg vil sammen med resten av Oslo i julerushet :yuck:
 
Jenta vår var 4000 gram og 51 cm lang da hun ble født i januar 2017. Hun brukte str 50 ganske lenge, og jeg er glad jeg hadde en god del klær i den størrelsen selv om mange rundt meg sa at jeg ikke burde handle noe i 50. Vi syns hun drukna i str 56.

lillebror er estimert til å være mellom 3400-3600 gram, så tipper at han og trenger str 50 en stund. Jeg tar med 1 sett i str 56 på sykehuset i tilfelle han er drit lang, men tviler, så tar ellers med en del i str 50.

Vi har heller ikke tørketrommel og trenger en del i hver størrelse, så har ganske mye. Med første var det slitsomt å måtte stresse med å vaske samt tørke klær fort fordi vi ikke hadde «nok» i hver størrelse. Nå har vi massevis :D handla mye brukt og drit billig. Det beste er at alt ser helt nytt ut.
 
Jenta vår var 4000 gram og 51 cm lang da hun ble født i januar 2017. Hun brukte str 50 ganske lenge, og jeg er glad jeg hadde en god del klær i den størrelsen selv om mange rundt meg sa at jeg ikke burde handle noe i 50. Vi syns hun drukna i str 56.

lillebror er estimert til å være mellom 3400-3600 gram, så tipper at han og trenger str 50 en stund. Jeg tar med 1 sett i str 56 på sykehuset i tilfelle han er drit lang, men tviler, så tar ellers med en del i str 50.

Vi har heller ikke tørketrommel og trenger en del i hver størrelse, så har ganske mye. Med første var det slitsomt å måtte stresse med å vaske samt tørke klær fort fordi vi ikke hadde «nok» i hver størrelse. Nå har vi massevis :D handla mye brukt og drit billig. Det beste er at alt ser helt nytt ut.

Sant! Enig i at det er mye bra å finne brukt. Spesielt ull til de minste rekker jo så vidt å bli slitt.
 
Back
Topp