Hvor mange ord i en setning?

Lurrev

Forelsket i forumet
Aprilspirene 2024❤️
Her har språket til Angela forbedret seg drastiskt de siste mnd, og jeg blir like imponert hver eneste gang hun sier noe nytt. I går kom hun med brødskiven til meg å sa "mamma, æ liker ikke, skiva æ ekkel, æ hiver`an i søpla" .... [:D][8|]

Emma har også lange setninger nå.. likt som Angela [:)] (bare på bergensk dialekt) [;)]

Mini er treig i språket så han er stort sett på enkeltord enda, er noen få ord han setter sammen.

Blir stadig fler og fler ord i hver setning her om dagen!
Hun bruker å si f.eks: Ileah Dora (altså navnet sitt) liker ikke, mamma kast den!

Lange setninger her også. Gøy å høre hvordan hun setter sammen ord og uttrykk slik at det gir den mening hun ville ha fram [:)]

I går i b.hgen hadde de en vikar som ikke har vært der på noen mnd. Da gikk snuppa mi bort og sa, "deg har eg sett her før" [:D][:D][:D] de lo godt da ja [:)]

Hn snakker i lange setninger,blir mer og mer overrasket for hver dag over nye ord og ting hun kan[;)]

Har kjempelange setninger hele tiden nå. Og kommer stadig vekk noe nytt [:D]
Her om dagen slo han bamsen sin og ga den til meg med klar beskjed: "Mamma fortell bamsen at æ ikke får lov å slå han. Det er ikke greit." hahaha [8D]
Har så utrolig mye rart for seg [;)]

lotta sier så lange setning som ...kor e molly henne [:D]i veldig baby språk
molly sier ganske ensavet uklare ord [:D]....regner med det kommer...men forstår som regel VELDIG GODT hva hu mener og vill

Kommer setninger på løpende bånd, som oftest 4-5 ord.
Men vi ser ofte at han sier 4 ord, og så kommer med oppfølgingssetning etterpå.

Og så synger han! Masse! [:D]

Har slutta å telle, han sier alt[:D]

ORIGINAL: Imogene

Kommer setninger på løpende bånd, som oftest 4-5 ord.
Men vi ser ofte at han sier 4 ord, og så kommer med oppfølgingssetning etterpå.

Og så synger han! Masse! [:D]

Synger masse her også, og for den saks skyld skravling. Gubben og jeg fikk latterkikk i dag. Var ute og spiste lunsj, og plutselig begynne snuppa å synge: "Si meg hva betyr adjø? Er det bare trist, no' som sårer deg?". Tror gubben snart må lære seg noe mer "barnevennlig" på gitaren[8D]

han sier setninger, men som den sløve mamman jeg er så sitter jeg ikke å teller ordene, men prøver å få med meg innholdet i det han sier [8D] så antall ord vet jeg ikke...

jeg hadde heller ikke oversikt over hvor mange skritt han til en hver tid tok da han lærte seg å gå, og jeg aner ikke hvor mange tenner han har... til å være mattelærer er jeg tydeligvis elendig til å telle....får kjøpe meg ei kuleramme snart tror jeg...

ORIGINAL: MammaMia98

han sier setninger, men som den sløve mamman jeg er så sitter jeg ikke å teller ordene, men prøver å få med meg innholdet i det han sier [8D] så antall ord vet jeg ikke...

jeg hadde heller ikke oversikt over hvor mange skritt han til en hver tid tok da han lærte seg å gå, og jeg aner ikke hvor mange tenner han har... til å være mattelærer er jeg tydeligvis elendig til å telle....får kjøpe meg ei kuleramme snart tror jeg...

Aner ikke hvor mange tenner det er her heller [&:] Datt av ved 6-7, jeg.

ORIGINAL: Imogene

ORIGINAL: MammaMia98

Aner ikke hvor mange tenner det er her heller [&:] Datt av ved 6-7, jeg.

Du er velkommen i sløve-mødre klubben sammen med meg! Eller som de ville sagt på Generell: Dårlig mor!!

Melder meg også inn i "klubben", MM98 og Imogene. Startet så bra med å notere første ditt og første datt, dato for tenner etc, men det ble visst brått slutt med det når man begynte å jobbe igjen.....

Ho snakker mye i setninger men har ikke telt hvor lange de er.. Ho gjør seg bra forstått og utvikler seg i passe tempo.

Eirik snakker ikke så mye enda. Mange enkle ord og noen få setninger.

han sier settninger, i den forstand att han setter sammen mange ord, så det flyter veldig.. :P men mest bare enkelt ord som kommer. som "se, bombom" eller, "mamma, drikke" det tar den tiden det trenger..

han er langt utvikla på andre plasser :) så da får skravlinga komme når den er klar for det :) BTW, henger meg på sløv-mor gjengen :)

Back
Topp