Hvor mange ml spiser babyene deres pr. døgn?

Windsy

Andre møte med forumet
Noen som vil dele hvor mange ml MME (evt. morsmelk for de som pumper) barna deres spiser pr. døgn, og omtrentlig hvor store måltidene er?

Datteren vår har slitt med vektoppgang siden fødsel (uviss årsak da hun er utredet og det er konkludert med at hun er en frisk og fin baby).

Vi fører oversikt over hvor mange ml hun spiser pr. døgn og veier ukentlig. Vi får litt ulike svar fra helsestasjon, fastlege, barneavdeling og Google på hvor mye det kan og bør forventes at et barn på straks 10 uker spiser pr. døgn.
Tenkte derfor det hadde vært greit å hatt noen referanser om ikke annet!
 
Hei. Her er det ulikt om man pumper, og gir morsmelk og gir mme tror jeg, da mme er mindre tilgjengelig næring, og man derfor må gi mer og mer utfra alder, mens morsmelk gis i samme mengde frem til barnet er 6 mnd og begynner på fast føde. Jeg gir pumpet morsmelk, men har aldri tenkt over mengder, han får så mye han vil ha, da jeg har god produksjon. Dette er også veldig individuelt, men gjennomsnittet er vel 750 ml
 
Vi gir mme ca 6 ganger per dag og 2 ganger mm. 80-150 per gang.I snitt 110 ml per måltid. 2 mnd gammel baby. Morsmelk utgjør toralt 200-300 ml per dag og gis som 2 måltider a 150 ml.
 
Vet egentlig ikke da jeg ammer, men de gangene jeg har gitt han flaske sluker han ofte opp til 120 ml, ett måltid. :) to måneder gammel.
 
Tenker litt, stol på magefølelsen. Virker barnet mer sulten, prøv å gi det mer. Her er det så store individuelle forskjeller. Hører alltid at gutten skal følte «sin kurve» ikke alle som er like store…
 
Last edited:
Min er 6 uker gammel og har den siste uken spist mellom 690-880 ml MME pr døgn, fordelt på 6-7 måltider :)

Håper vekta går rette veien for dere snart, alltid tungt når det er noe "utenfor normalen" med de små:Heartred
 
Back
Topp