Hvor mange ml morsmelk?

Shellfish

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Har noen av dere klart å finne ut hvor mange ml morsmelk disse klumpene drikker til hvert måltid? Varierer det veldig? - Jeg har overhodet ingen anelse om hvor mye han drikker... Hadde vært greit å vite sånn ca, men har aldri rotet meg til å pumpe over i flaske for å mate han med den...

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Jeg har også prøvd å finne ut det. Det varierer veldig. Når jeg har gitt henne flaske med pumpet morsmelk har hun drukket alt i fra 60 til 125 ml. Men tror hun har en tendens til å ovetspise, både fra pupp og flaske. Innimellom er det ekstremt mye gulp.

Ut i fra tommelfingerregelen om 15% av kroppsvekta i døgnet er ikke hvertfall 125 ml alt for mye for vår lille tulle om hun spiser det 8 ganger i døgnet!

Jeg har imidlertid så høy melkeproduksjon at jeg lett pumper 125 ml fra en pupp.

Jeg pumpet ut ca 120 ml fra en pupp i dag, og det gikk ned på høykant :) Men dette var på formiddagen, jeg har mindre melk på kvelden, så da tror jeg ikke hun spiser så mye. Tipper det er rundt 60-80ml da.

Har en mistanke om at det varierer en del ja. Det virker sånn når han ligger ved puppen i alle fall, men det er vanskelig å vurdere hvor mye han klarer å suge ut...
Jeg klarer rundt 90-100 ml pr bryst og det stemmer jo ganske bra med denne 15% regelen da :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Hvis det er 3-4t siden sist amming og lille ikke har rørt puppen pumper jeg lett ut 100-125ml :) Iallefall på natta, litt mindre på dagen og kvelden :)

Dette lurer jeg på og, men tror det er veldig varierende hva de får i seg. Nå har jeg ikke pumpa meg på en stund pga soppen, men sist fikk jeg ut ca 70 ml på ti min pumping :)

Dette lurer jeg på og, men tror det er veldig varierende hva de får i seg. Nå har jeg ikke pumpa meg på en stund pga soppen, men sist fikk jeg ut ca 70 ml på ti min pumping :)
Jeg pumper og gir flaske selv med sopp, for det gjør så vondt å amme. Da får jeg litt "fri" mellom ammingene og avlaster mer flaske :) Pumpet 130ml til morgen idag.

Nå pumpa jeg 140 ml fra en pupp, og letta litt på trykket på den andre :P Skal si økedøgnet hadde noe for seg!

Jeg pumper og gir flaske selv med sopp, for det gjør så vondt å amme. Da får jeg litt "fri" mellom ammingene og avlaster mer flaske :) Pumpet 130ml til morgen idag.

Jeg har også pumpet md sopp for å spare den vonde puppen. Har bare ikke fryst det ned, men brukt det samme dag eller den neste. :)

Back
Topp