Hvor mange ml melk ved pumping?

Bkno0233962

Første møte med forumet
Hvor mange ml melk får dere ut når dere pumper?
Jeg føler jeg har lite melk. Babyen er nå 4 uker og jeg pumper ut ca. 20-40 ml melk pr pumping.
Hun blir kjempesint når hun har ammet i opp til 2-3 timer i strekk (ikke økedøgn, dette skjer hver dag) og det ikke kommer ut mere melk. Det har endt med nå at hun får morsmelkerstattning når hun har ammet så lenge og begge er helt utslitte.

Her er det fra 30-40ml fra den ene og 55-75 fra den andre.. baby er halvannen uke. Hun drikker fra flaske, 60-110 ml pr måltid..

Sånn mellom 25-50 ml totalt, etter at han har tømt det han orker. Har gulsot så er ikkje sånn kjempe intresert i å spise! Han er 5 dager!

Puppene mine fungerte ikke med pumpe med første barnet vårt. Prøvde å pumpe for å la får ta en å annen matinga, men det kom knapt 10 og 20 ml. Utover det så sto spruten og jeg hadde masse melk, bare det at utfri ningsrefleksen nekta å godta den mekaniske pumpinga.

Pumpet ut 125ml nå, ca 10min, måtte stoppe fordi flasken ble full.. Gutten er 17 dager gammel

Baby er 3uker og en pumping (en pupp) er i snitt 80ml (60-120), ca det samme hun spiser.
Sist streiket puppene for pumpa og jeg fikk bare småskvetter, selv med nesespray. Denne gangen er det helt annerledes, aner ikke hvorfor.

Jeg fullpumpet i 3 mnd med mitt første barn, og hadde veldig mye melk (han klarte ikke suge rett).
Ser i notatene mine fra når han var ca 3 uker at han drakk ca 60 - 80 ml pr måltid, og jeg pumpet ut ca 150 fra hvert bryst hver 3-4 time.

Med nr 2 pumpet jeg bare ut 30 - 40 ml fra hvert bryst, men han han sugde selv og fikk i seg nok når jeg ammet.

Barnet bruker vel som regel tømme brystet bedre enn pumps

Jeg får ut bare 15 på hver pupp og hun er 12 dager gammel. Jeg har ikke nok melk da hun nå bør spise 60-70 ml hver 3 time. :/

Bryst spreng til alle døgnetstider for meg, må amme mest på en pupp om kvelden for at han skal få fet melk.
Pumper 100 til 200 ml pr bryst. får ut 60 ml eller mer rett etter gullet har ammet.

Det er bare det jeg gidder å pumpe. Vet ikke hvor mye jeg kan få ut.

Men jeg slet med ammingen med første mann og det jeg husker da er at det viktigste med pumpa er at den har to fase teknologi slik som medela sine for eksempel. Og passe på at man kan se babyen eller et bilde av babyen for å hjelpe utdrivningsrefleksen

Jeg pumpet ca 200 ml tilsammen da han var 4 uker :)

Back
Topp