hvor mange måltider?

smurfen

Elsker forumet
Jeg har lest at nå barnet er 3 mnd trenger de bare 5 måltider..?
skjønner jo at de trenger færre jo større de blir men.. , her spises det 6 måltider om dagen fortsatt.
Hvordan gjør man det egentlig.?? styrer hun dette selv eller skal jeg bare legge henne etter 5 måltidet? Så lenge jeg gir henne 6 måltider så vil hun vel ha 6 måltider..
Hve gjør dere og hvor mange måltider gir dere?

dette lurer jeg på også[8|]

Jeg ammer, så her spiser han når han er sulten[;)]
På kvelden vil han ha ofte, og begynt med en pupp i løpet av natta igjen også[:-].
Hmmmm...tenke, tenke...tror han får fra 6 til 8 ganger i løpet av et døgn, jeg[8|][:)]

mina spiser 5  måltider i døgnet. Tror det gjelder de som får mme. For da vet du hva de får i seg og det er ganske kraftig kost.

Hun her får bare MME glemte å si det.. men vil barna trappe ned på måltidene selv eller? Hun får første måltid når hun våkner som er rundt 7 tiden, og siste måltidet får hun i halv 12 tiden på kvelden. hadde jo vært deilig å hatt et måltid mindre så hun kunne komme seg i sengen litt før 12 på natten..

Simon får mat 5 eller 6 ganger i døgnet.. Kommer helt ann på hvor lang tid det går mellom hvert måltid, når han spiser om natta, og når vi står opp.. Går alltid minimum 3 timer mellom mat på dagtid..

Jeg begynte å gi han mer mat til hvert måltid (han var ikke helt fornøyd lenger), og da går det lenger tid mellom måltidene også... Så nå spiser han ca 180 ml 5-6 ganger i døgnet...

ORIGINAL: Mirabell83

Jeg har ingen anelse hvor mange ganger jeg ammer.Teller ikke[:)]Men det varierer bl.a ut i fra hvor lenge og mye hun sover om dagen. Skal jeg tippe er det mellom 6-8 ganger.Hun får mat når hun er sulten, uavhengig om det er 1 eller 4 timer siden sist[:D]

ORIGINAL: FruNette

Jeg gir når hun er sulten. Men hun sover hele natten igjennom. Så det blir vel bare 4. Ca. kl. 08, 12, 16, 20..

Hvor mye spiser Louise til hvert måltid nå ?

Jeg har ingen anelse hvor mange ganger jeg ammer.Teller ikke[:)]Men det varierer bl.a ut i fra hvor lenge og mye hun sover om dagen. Skal jeg tippe er det mellom 6-8 ganger.Hun får mat når hun er sulten, uavhengig om det er 1 eller 4 timer siden sist[:D]

samma her[:D]

ORIGINAL: pewsie

Jeg gir når hun er sulten. Men hun sover hele natten igjennom. Så det blir vel bare 4. Ca. kl. 08, 12, 16, 20..

Hvor mye spiser Louise til hvert måltid nå ?

Det varierer veldig mye. Men rundt 150 ml kanskje. Hun hadde noen dager da hun spiste veldig lite. Nå ser det ut til å ha økt igjen.

Okei.. Simon spiser 180ml til nesten alle måltidene... Noen ganger er det litt igjen... Får han mindre blir han ikke fornøyd... Synes han gulper ekstremt mye, men det kan umulig være overskuddet som kommer opp igjen, for han gulper uansett hvor mye han får...

Det varierer veldig mye. Men rundt 150 ml kanskje. Hun hadde noen dager da hun spiste veldig lite. Nå ser det ut til å ha økt igjen.

Okei.. Simon spiser 180ml til nesten alle måltidene... Noen ganger er det litt igjen... Får han mindre blir han ikke fornøyd... Synes han gulper ekstremt mye, men det kan umulig være overskuddet som kommer opp igjen, for han gulper uansett hvor mye han får...

Det er bare lufta under melken som kommer opp. Da blir det vel skyvd litt ut. Gulper her også. Jeg varmer stort sett opp mer enn hun spiser.. men heller for mye, enn for lite [:D] Hun kan være litt småspist i 12 tiden. Men på kvelden virker det som hun hamstrer til natten. De to siste nettene har hun fått noen teskjeer med grøtpulver blandet ut i en del melk. Det får hun etter de 150 ml på flaske.

Litt slitsomt med den gulpinga... I stad gulpa han ut 4 gulpekluter og 2 bodyer på en time...

Det verste er at det kommer ikke bare rett etter måltidet... Det kommer hele tiden... Kan være 2-3 timer etter at han har spist også... [8|]

Håkon får mat når han er sulten, teller ikke måltider og henger meg ikke opp i hvor mange ml han spiser lenger,
så lenge han er mett og fornøyd så er verden et bra sted å være! Tror nok de små regulerer slikt HELT FINT uten
at vi trenger å blande oss [:D]

ORIGINAL: Ihne

Det er bare lufta under melken som kommer opp. Da blir det vel skyvd litt ut. Gulper her også. Jeg varmer stort sett opp mer enn hun spiser.. men heller for mye, enn for lite [:D] Hun kan være litt småspist i 12 tiden. Men på kvelden virker det som hun hamstrer til natten. De to siste nettene har hun fått noen teskjeer med grøtpulver blandet ut i en del melk. Det får hun etter de 150 ml på flaske.

Litt slitsomt med den gulpinga... I stad gulpa han ut 4 gulpekluter og 2 bodyer på en time...

Det verste er at det kommer ikke bare rett etter måltidet... Det kommer hele tiden... Kan være 2-3 timer etter at han har spist også... [8|]

Hvis han gulper så mye så høres det nesten ut som han spiser for mye til hvert måltid. Siden han gulper så lenge etter måltidet.
Men noen barn er gulpebarn, så det kan være han skal ha så mye mat.[:)]

Gutten min gulpa en del her, da spiste han rundt 180ml til hvert måltid.
Så kuttet jeg ned til 150ml pr måltid og 200ml til nattan. Og nå gulper han ingenting.[:)]

Problemet er at hvis jeg gir han mindre mat, så blir han ikke fornøyd... Like sur og fortsatt sulten etterpå [8|]

samme her[:)] spiser litt oftere på kvelden.

ORIGINAL: kreps 83

ORIGINAL: Ihne

Hvis han gulper så mye så høres det nesten ut som han spiser for mye til hvert måltid. Siden han gulper så lenge etter måltidet.
Men noen barn er gulpebarn, så det kan være han skal ha så mye mat.[:)]

Gutten min gulpa en del her, da spiste han rundt 180ml til hvert måltid.
Så kuttet jeg ned til 150ml pr måltid og 200ml til nattan. Og nå gulper han ingenting.[:)]

Problemet er at hvis jeg gir han mindre mat, så blir han ikke fornøyd... Like sur og fortsatt sulten etterpå [8|]

det du kan prøve er å kansje gi han litt mindre, kansje 150-160 og gi han smokk etterpå hvis han tar det da..for det kan jo være at maten må få tid til å synke litt også..

Han tar ikke smokk [&o]

Back
Topp