Hvor mange Måltid... ??????

Dorothy_1

Gift med forumet
Hvor mange måltid spiser dere per dag...?????
Legen fortalte at Gravide helst skal spise ca 5 - 6 små måltid per dag.
Jeg spiser alt fra 3 - 6 måltider per dag.....
Jeg lurer på om det er for lite noen ganger, Men er joh Ikkje bestandig like sulten, Blir vel litt feil og tvinge ned masse mat også.....

[:D]

Alt ifra 3 til 5 måltid trur eg, men normalt 4.. Eg spiser ikkje meir nå enn det eg gjorde før ( trur eg )

fra 4 og oppover[:D]

jeg spiser når det er mat for å si det sånn...iallefall 4 måltider for dagen....føler det eneste jeg "tenker" på er mat og tisse for tiden virker det som[:(]
men har heldigvis(?) bare(?) lagt på meg 5 kg og er idag akkurat 25 uker.......

Aldri spist så mye før som nå,tror jeg! Føler jeg alltid går rundt med noe mat i kjeften! [:D]
Og masse frukt!!

jeg spiser 1-2 skiver til frokost, en frukt som mellommåltid, 2 skiver til lunsj, ny frukt før middag og 1 skive eller en yoghurt til kvelds. også har du kaker og snop innimellom på enkelte dager, da...

For lite mat blir det i allefall ikke her!! Spiser mye oftere enn før, for jeg er mye mer sulten...spiser med ca 2-3 timer i mellom...kanskje ikke like flink til å spise lite hver gang...HUFF!!

Spis når æ e sulten æ. Men bestandig frokost og middag.
Ellers blir det frukt og sånt på formiddagen...
Spis når du e sulten du. Du skal jo ikke spise mer enn du treng. Babyen tar det den treng uansett..

Fra 2-4 om dagen, føler meg mindre sulten etter at jeg ble gravid jeg...men jeg prøver å spise litt frukt imellom da, og drikke en god del.

Her blir det 3-4 måltid om dagen. Kan lett bli mye snavling om kveldene, mens jeg på jobb har tilgang til frukt.
Spiser muligens litt mer nå enn før. Liksom alltid lyst på noe [8D]

mellom fire og fem måltider spiser jeg,har kun lagt påmeg 1kilo siden januar[:)]

Nå blei jeg visst sulten. Må gå å spise[:D]

Her er apetitten på sitt høygir... det blir mye småspising- og vel masse usunt... ikkre rart jeg kommer til å gå over 20 kilo (lagt på meg)på denne svangerskapet.. de siste ukene fyker det bare en vei[&:]

Back
Topp