Hvor mange måltid (fast føde)

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Har dere kommet i gang med noe fast, eller er det bare smaksprøver enda?

Her er det som regel;
11.00 - sviskemos
17.00 - grøt

Men de siste dagene har hun hatt melkenekt til ihvertfall 1 av måltidene (drikker maks 30 ml og kan da gjerne gå 3 nye timer før hun spiser). Så virker litt som vi må tenke på å øke antall måltider, da hun tydeligvis foretrekker fast føde :p

Tenker derfor på å eventuelt spise grøt til 8 måltidet på morgenen, sviskemos/annen fruktmos rundt 11 samt grøt kl 17.00. Tenker også å tilby endel grønnsaksmoser nå framover .I dag fikk hun gulrot - noe hun likte veldig godt ;) Ikke som ett stort måltid altså, men bare for å venne på ulike smaker - noen dager med hver smak ;)
Og litt ulike fruktmoser...
 
Nå spiser ho svisker/aprikos i 12-tiden og så er det grøt kl 18:30 før ho skal lalle. Prøvde å lage gulrotmos men jeg tørrkokte gulrøttene.. :p
 
Har dere kommet i gang med noe fast, eller er det bare smaksprøver enda?

Her er det som regel;
11.00 - sviskemos
17.00 - grøt

Men de siste dagene har hun hatt melkenekt til ihvertfall 1 av måltidene (drikker maks 30 ml og kan da gjerne gå 3 nye timer før hun spiser). Så virker litt som vi må tenke på å øke antall måltider, da hun tydeligvis foretrekker fast føde[emoji14]

Tenker derfor på å eventuelt spise grøt til 8 måltidet på morgenen, sviskemos/annen fruktmos rundt 11 samt grøt kl 17.00. Tenker også å tilby endel grønnsaksmoser nå framover .I dag fikk hun gulrot - noe hun likte veldig godt ;) Ikke som ett stort måltid altså, men bare for å venne på ulike smaker - noen dager med hver smak ;)
Og litt ulike fruktmoser...
Tilbyr du melk først? Melk skal vel være hovednæringen frem til babyen er 1 år?
 
Tilbyr du melk først? Melk skal vel være hovednæringen frem til babyen er 1 år?

Tilbyr mme først, bortsett fra til det siste måltidet med grøt. Da har jeg gitt grøt først også ei flaske etterpå. tenkte jeg skulle snakke litt med HS om dette, for siden jeg kun gir erstatning så vet jeg ikke helt hva de mener er "best"? Spurte svigermor som jobbet som HS fram til i desember i fjor.. og hun mente jeg skulle gi grøt først? Men altså - hun får 6 flasker i døgnet altså, så hun får nok melk ;) Men hun har selv redusert melka.. ikke like interessert. F.eks. kan hun fint kutte flaska etter 30 ml.. nekte å spise mer. Også tilbyr jeg grøt så spiser hun en halv porsjon...
 
Tilbyr mme først, bortsett fra til det siste måltidet med grøt. Da har jeg gitt grøt først også ei flaske etterpå. tenkte jeg skulle snakke litt med HS om dette, for siden jeg kun gir erstatning så vet jeg ikke helt hva de mener er "best"? Spurte svigermor som jobbet som HS fram til i desember i fjor.. og hun mente jeg skulle gi grøt først? Men altså - hun får 6 flasker i døgnet altså, så hun får nok melk ;) Men hun har selv redusert melka.. ikke like interessert. F.eks. kan hun fint kutte flaska etter 30 ml.. nekte å spise mer. Også tilbyr jeg grøt så spiser hun en halv porsjon...
Jeg trodde også at flaskebarn kunne få grøten før flasken, men er ikke sikker. Jeg har også tenkt på å gi to grøtmåltid siden hun har spist så dårlig på dagtid i det siste. Men nå må vi først komme oss gjennom denne puppenektperioden tror jeg..
 
Jeg trodde også at flaskebarn kunne få grøten før flasken, men er ikke sikker. Jeg har også tenkt på å gi to grøtmåltid siden hun har spist så dårlig på dagtid i det siste. Men nå må vi først komme oss gjennom denne puppenektperioden tror jeg..

Ja jeg også ble usikker på det.. Prøvde grøt etter flaske i morgest (når hun drakk godt av flaska) og da spiste hun ikke mye grøt akkurat..
 
Back
Topp