Hvor mange kvm?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvor store er soverommene deres? ( og barnas?) og dere med store bad, hvor mange kvm har dere? Og er dere fornøyd med størrelsene?

Ca 140kvm hus mener jeg. Badet er jeg fornøyd med på 15kvm, har plass til vaskemaskin/tørketrommel, stor kommode, dusj osv, og stellebordet - men skulle gjerne hatt et til. Hvertfall en do til, da jeg og samboern må løpe om kapp et par ganger. :laughing002 Vi har 2 soverom, der begge er på nesten 20 kvm, og det er jeg veldig fornøyd med. Har nok plass på soverommene, men igjen.. skulle gjerne hatt ETT til, da vi vil ha en til etter gullgutten:)

Soverommet våres er 20 kvm
Ene barnerommet er 10 kvm
Andre er 15 kvm
og badet er 15 kvm ( badekar og toalett + stor innredning og stellebord. ) må pusses opp..
har 300 kvm tilsammen men hele huset er ikke i bruk enda, har også et bad på 10 kvm med dusj og do

Soverommet til ungene er 11,4 og 11.2 kvm. Vårt er 10,7kvm.
Badet vårt er 7,4 + 3,4 (vaskerom - det kunne gjerne vært større). Fornøyd med størrelsen på badet når det ikke er vaskemaskin og sånn der (selv om det er plass til det). Dobbel vask, stor dusj, badekar, toalett. Plass til høyskap og stellebord i tillegg.

Soverommet vårt: 8 kvm + garderobe langs ene veggen.
De to andre soverommene er ca 6,4 kvm.
Badet er ca 7 kvm, og stort om man ikke har varmtvannstank og vaskemaskin der, men ingen andre muligheter. Og med stellebord i tillegg da, så blir det trangt.
Soverommene syns jeg er altfor små.
Men det kommer veldig an på hvordan resten av huset er lagt opp og. 80 kvm blir for trangt for oss, og skulle gjerne hatt et eget lekerom til barna. Det ene lille soverommet blir brukt som kontor/syrom/tørkerom, så har sånn sett ikke soverom til begge barna heller.

Soverommet vårt er vel 15-20 kvadrat. Husker ikke helt. +et par kvadrat med do på soverommet. Barnerommet er vel 10 ca

Vårt soverom er 17 kvm, for stor synes jeg..
2 av barna sine er på 9 kvm og ett på 13 kvm.
Badet vårt er 10 kvm.
Jeg er ikke fornøyd med vårt hus, men det har ikke med størrelsen på rommene men planløsningen [emoji57]

Soverommet til ungene er 11,4 og 11.2 kvm. Vårt er 10,7kvm.
Badet vårt er 7,4 + 3,4 (vaskerom - det kunne gjerne vært større). Fornøyd med størrelsen på badet når det ikke er vaskemaskin og sånn der (selv om det er plass til det). Dobbel vask, stor dusj, badekar, toalett. Plass til høyskap og stellebord i tillegg.

Er dere fornøyd med størrelsene på soverommene? Skal bygge, og tenker minst 10-12 på soverom. Badet blir minst 15kvm, større om det blir vaskerom der inne også.

Begge bad er på 9,5 kvadrat

Sov 1 9,18
2 9, 12
3 11,26

Helt ok størrelse

Har hus på 150 kvm, 4 soverom , 2 bad hvor et er vaskerom også. Så veldig fornøyd:)

Bad er vel ca 12-15 kvm
Soverom 20 og 3 barnesoverom på ca 10 tenker jeg. Kunne godt hvert litt større barnerom.
2 doer er gull :)

Soverommet vårt er på ca 18 kvm. 2 av barnerommene er 15, og 1 er 12. Fornøyd med størrelsene. Badene er på ca 10 tenker jeg. Kunne godt vært større...

Hus på 160kvm.
Vårt soverom er 12kvm. Barnerommene er 11kvm og 8kvm.
Badet har jeg ikke målt men tipper et sted mellom 11 og 14 kvm. Stort nok for oss :) badekar, dusjkabinett, god plass til stellebord osv. I tillegg til vadet har vi to separate toaletter. Dessuten eget vaskerom for vaskemaskin, tørketrommel osv. Vil tippe vaskerommet er i allefall 12kvm.

Når det gjelder vårt soverom på 12kvm, hadde vi nok foretrukket at det var større. Vi har en stor seng og har god plass til barneseng også, men skulle hatt bedre plass til oppbevaring, og i tillegg litt gulvplass og en godstol kanskje :) 20kvm og egen balkong hadde ikke gjort noe :D

Vårt soverom er vel ca 8 kvm, ene som to av barna deler er vel 12 kvm, så har vi ett til på 8 kvm og ett på 6 kvm.

Badet vårt er 9 kvm, bad og vaskerom i ett, før var det to små rom.

Vi har ett lite rekkehus på 100 kvm, så er fornøyd med planløsningen på den lille plassen:)

Skulle gjerne hatt mye større hus, men det får bli i fremtiden.

Sønnen min sitt soverom er 14,8 kvm, mitt er 12 kvm. Badet vårt er 9 kvm. Helt perfekte størrelser og vi får god plass til alt vi trenger både på soverommene og badet. God planløsning har mye å si.

Back
Topp