Hvor mange kveldsvakter?

FRK John Deere

Forumet er livet
Har fått tilbud om ei 75% stilling på et sykehjem (som sykepleier)

Ser jeg har minimum 2 kveldsvakter i uka og synes det var mye jeg.. Hvordan har dere det, er det 50-50 med dag-aften jobb med dag/aften turnus? er det det som er normalt?

Min erfaring er at dette varierer mye. Nå jeg gikk i 65% for noen år tilbake hadde jeg en kveldsvakt i uka, samt 2 ekstra på helg en og 1 ekstra på helg 2. Så jeg hadde så vidt undervekt på kveldsvakter.
Ei venninne av meg har 75% og har overvekt på kveldsvakter

varierer veldig. i utganspunktet er det vel ca 50/50 men så er vel faste ansatte prioritert foran vikarer og de fleste ønsker dagvakter. og noen har kanskje kontrakt på bare dagvakter. men det må/bør jo være sykepleiere på jobb hele tiden.

men se det positive i det. dersom du begynner sent har du mulighet til å være hjemme med barna på dagtid, så kan de ha fri fra bhg/ha korte dager.

Er lite positivt i det å ha kveldsvakter da vi ikke har barnepass til barna.. Sambo har jo 2 skift i fjøset og de tar endel timer hvert stell og det er ikke forsvarlig å ha mini der ute så lenge og så sent..

tenker at det å ha 2-3 kveldsvakter er rimelig vanskelig å få noen fast barnevakt til, bor utpå landet og langt unna noen barnevaktemner..

kveldsvaktene er en av årsakene til at jeg har gått over i læreryrket. Kan ikke se mye positivit med dem for familien sin del. Ja, vi kan ha en lang morgen sammen og spise frokost. Men de fleste barnehager vil ikke ha barna levert seinere enn 10.. og da blir vitsen borte. Vil mye heller hente de kl 15...
For å ikke snakke om når barna  blir eldre og begynner med fritidsaktiviteter, da blir logistikken komplett umulig. Man går jo glipp av alt...

Blir vel til at jeg bare må beholde den jobben jeg har.. har fast ren natt-stilling.. men føler utfordringene på natt ikke er helt det store, at jeg har mer utbytte av dag-aften.. FAEN altså!

Elsker å være sykepleier, men HATER turnus!!!!!!!!

Vet ikke hvordan bemaning det sykehjemmet har. Men på turnusen på dementen hos oss, så har sykepleierne mest dagvakter. Behovet for sykepleiere er ikke like stort på kveld. Men på en annen side, så er det en liten faglig utvikling hos oss der. Du står lissom på stedet hvil, alle syke blir sendt videre...
Passer meg bra, som bare har en helgestilling.

Back
Topp