Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fikk lov å ta inntil 6.
Jeg fikk beskjed om 6![]()
Da er vel 3 doser til innaforKjedelig å ikke få ta de i påvente av IVF da de hittil er de eneste som gir EL.. Men tror jeg fortsetter med kontroll på dag 13-14 hos gynekologen. Koster 750 ekstra hver måned, men grei forsikring
Går/gikk dere på kontroll før EL?
Hadde ikke kontroller i hele tatt jeg, ei heller tok de blodprøver for å sjekke EL. Men ble gravid på alle 3 kurene jeg tok. En endte i sa rundt uke 5, ene i svangerskap utenfor livmor og resultatet av kur 3 er ventet 11 mars![]()
Trist med de 2 første kurene, men snakk om fruktbar da! Spennende med den lille marsboeren![]()
Har tatt to kurer nå i søskenforsøket, mistet muligheten denne syklusen pga julestengt. Spent på hvor mange ganger jeg må ta letrozol og insemineres. Hadde to mislykkede forsøk i fjor høst, så håper dette året gir oss en liten spire![]()
Jeg har styrt dette litt selv. Jeg slet med å finne en gyn som ville gi meg det, men til slutt fant jeg en privat gyn som ville det. Og hun ga meg ganske frie tøyler siden hun ikke hadde vært borti det før og det var jeg (Lykkeliten) som hadde lest meg opp på forskningen![]()
Jeg fikk i utgangspunktet resept på seks enkeltkurer, men måtte ha ny resept da det viste seg at jeg måtte triple dosen for å få normal syklus. Og da var det en bonusdose igjen i pakka da jeg hadde tatt seks kuret, så det ble syv kurer totalt. Men jeg kunne fått flere av min vanlige gyn hvis det hadde blitt mer venting for å komme igang med IVF
Ved den første kuren var jeg inne til UL, men den ppen ble så lang, så etter tre UL'er så vi det bare an (jeg tempet). Ellers tok jeg blodprøver i de tre første syklusene. På kur fem, seks og syv ble jeg gravid, men det ble ikke noe mer enn kjemisk graviditet, så nå er vi snart i gang med IVF![]()
Her er det meg som er problemet. Har ganske kraftig PCOS med evig lange sykluser og dårlig modning av egg.Kan jeg spørre om hvor "problemet" hos dere ligger med tanke på sjansen for graviditet etc med de kurene du tok?
Her fant vi ut at mannen mest sannsynlig har litt reduserte svømmere, så brått litt usikker på om gynekologen vil gi oss flere kurer, men håper det (og det trengs jo bare 1 god svømmer)![]()
Her er det meg som er problemet. Har ganske kraftig PCOS med evig lange sykluser og dårlig modning av egg.Håper det ordner seg for dere
![]()
Det er noe drit med denne PCOSenSamme diagnose vi da. Ja, det ordner seg vel alltids
Hvilken pp er dere i?
Det er noe drit med denne PCOSenVi har holdt på i 2 år og 4 mnd, er i pp 22 (har lange sykluser, derfor ikke så mange pper). Hva med dere?
Ja, det har blitt lenge.. Enda godt man ikke vet om dette på forhånd!Åh, det var lenge
Vi har prøvd siden mai i fjor (så vel 8 måneder), men hatt 5 hormonkurer allerede og skal snart få sendt henvisning til IVF. Visst om PCOS i mange år selv om jeg bare er 21![]()
Jeg har pcos og får sjeldent el, så de gir meg litt ekstra hjelp. Men nå har vi prøvd siden november 14 og enda ikke blitt gravidKan jeg spørre om hvorfor dere må insemineres?![]()