Hvor mange kontroller?

Blomkarse

Glad i forumet
*MIA*
Februarlykke 2022❄️
Sikkert dumt spørsmål, i alle fall som 4 gangs;) men hvor mange kontroller har dere vært på nå? Jeg er 23+2 nå og har vært på en vanlig kontroll med blodprøver, en for å hilse på jordmor og vanlig ultralyd. Er det ca det samme for dere?
 
Sikkert dumt spørsmål, i alle fall som 4 gangs;) men hvor mange kontroller har dere vært på nå? Jeg er 23+2 nå og har vært på en vanlig kontroll med blodprøver, en for å hilse på jordmor og vanlig ultralyd. Er det ca det samme for dere?
Ultralyd (tidlig + ordinær) og blodprøver bare. Jordmora har jeg ennå ikke møtt. Er 3. gangs å kjenner at til nå har jeg ikke hatt behov for mer. De spurte når jeg bestilte time til kontroll i uke 24 om jeg ikke ville ha før, jeg spurte om det var nødvendig, de sa nei, så jeg takka nei.
 
Har vært til første kontroll uke 12 hos fastlegen og til oul. Skulle egentlig vært en gang til hos fastlegen for å fylle ut helsekortet med resultatet fra blodprøvene, men pga gjentakende forkjølelser har det ikke blitt noe av ennå. Neste uke er jeg 24 uker, så da blir det både drop-in hos fastlegen for å fylle ut helsekortet og første time hos jordmor som jeg har bestilt for flere uker siden :hilarious: Vurderer å avbestille timen hos jm, og heller dra dit i uke 28.
 
Var på første kontroll hos jordmor i uke 9 for å bli kjent, fylle ut helsekort og ta blodprøver. Fikk en ny kontroll hos fastlege i uke 14 for å fylle ut helsekortet mer og ta ny blodprøve. Skal på en ny kontroll hos jordmor i uke 24 og deretter en kontroll hos fastlegen i 27. Kontrollene hos fastlegen har jeg ikke bedt om selv, men legen som ønsker at jeg kommer innom.

Beklager litt rotete svar :p
 
Tok tul privat i uke 13, var hos lege samme tid for blodprøver, var hos jordmor i uke 15 og oul uke 18. Er 21+4 i dag og har neste time hos jordmor 23+6.
 
uke 10, 19 (ul), 24 neste er 28. følger bare helsenorge og bestiller timer selv hos fastlegen. uke 32 er det ul hos gynekologen
 
Var på første kontroll (m/blodprøver osv) i uke 15, så hos jordmor i uke 19, og så skal jeg til jordmor igjen om to uker (da er jeg i uke 27.)

+at jeg har vært hos Lundring på tidlig ultralyd, KUB-test på Ullevål og oul på ahus.) :joyful:

Kommer ikke til å ha flere kontrollen hos legen, kun jordmor de siste 10 ukene..
 
Takk for svar! Jeg er helt normal altså:happy:Skal på glukosebelastning pluss kontroll i morgen. Er snart 24 uker:)
 
Har vært på to kontroller hos jordmor(uke 14 og 23), + oul i uke 19. Blodprøvene ba jeg bare om selv, trengte ikke legetime for det :)
 
Har hatt en del kontroller allerede, men jeg får ekstra oppfølging pga høy risiko og diverse. Har vært på 6 vanlige kontroller i uke 8 ,9(JM),12(UL),19(UL),23(JM) og 24(UL) + glukose belastning og et par ekstra hos lege og spesialist utenom som var noe type kontroll men det var litt mer en bare svangerskapskontroller.
Er jo greit med ekstra oppfølging men det kan bli litt slitsomt innimellom:angelic:
 
Har hatt en del kontroller allerede, men jeg får ekstra oppfølging pga høy risiko og diverse. Har vært på 6 vanlige kontroller i uke 8 ,9(JM),12(UL),19(UL),23(JM) og 24(UL) + glukose belastning og et par ekstra hos lege og spesialist utenom som var noe type kontroll men det var litt mer en bare svangerskapskontroller.
Er jo greit med ekstra oppfølging men det kan bli litt slitsomt innimellom:angelic:
Ja skjønner det kan bli mye! Synes å huske at det var så mange kontroller sist- men det var nok fordi jeg var i full jobb og følte jeg måtte ta meg fri «hele tiden» Jeg må jo bare være glad jeg enn så lenge ikke har noe som må følges opp! ( m unntak av en morkake som er litt for langt «ned»)
 
Back
Topp