Hvor mange kontroller?

caracara

Forumet er livet
Dere som ikke har ekstra oppfølging, altså. Synes jeg var på flere kontroller sist, men det er vel litt opp til meg å bestille, kanskje? Er i uke 19 nå.

- Fastlege i uke 12
- tidlig UL i uke 12 (privat)
- UL i uke 19
- beskjed om å bestille JM time i uke 24

Jordmor uke 10 så ikkje fmr ul uke 18 også jordmor igjen uke 23/24. Er innen for rettningslinjene, men ja kunne ha komt på kontroll før vist eg ville.

Har då vært til legen i forbindelse med sykemelding inni mellom dette.

Dere som ikke har ekstra oppfølging, altså. Synes jeg var på flere kontroller sist, men det er vel litt opp til meg å bestille, kanskje? Er i uke 19 nå.

- Fastlege i uke 12
- UL i uke 19
Jeg var på flere timer hos lege sist, men da hadde jeg oppfølging av urinveisinfeksjon, falt i trapp, smerter i mage, skade i skulder... Nå har jeg et "vanlig" svangerskap, og følger anbefalte kontroller fra helsenorge.no :)

- Fastlege i uke 12
- UL i uke 19
Slik var det her også med første. Nå har jeg allerede hatt to kontroller hos jm, 4 ul, og skal ha neste jm-kontroll på onsdag samt. ny ul.

Følger planen, sånn som du skriver der. Er fornøyd med det. Ser ikke poenget med masse ekstra kontroller om man ikke er førstegangs OG usikker. Helsevesenet er presset nok fra før. Her i området er det jordmormangel så tviler på at jeg hadde fått noe mer og.

Mye mer kontroller denne gangen. Har vis blitt sånn sier fastlegen min.

*7 uker (Enkel blodprøve+samtale+utfylling av papirer)
*13 uker (Masse blodprøver+papirer for sykehus/ultralyd sendt)
*18 uker (Svar på blodprøver)
*19 (Ultralyd)
*22 uker (Kontroll måling+hjertelyd)
*24 uker (Kontroll på sykehuset)

er 20 uker nå. de på jobben syntes jeg er hos leger hele tide :p

Jeg har vært på kontroll hos lege og jordmor annenhver gang en gang i måneden fra jeg var 8 uker. Tul og oul kommer i tillegg. Synes egentlig oppfølgingen er veldig bra! Jeg ønsket ikke å begynne så tidlig hos jordmor, men fikk beskjed om at de ønsket at man kom inn til første samtale i uke 12 i min kommune. Legen min er også på at jeg skal til en av dem en gang i måneden, så da møter jeg lydig opp da, selv om jeg er frisk og ikke heeelt ser behovet :p

Jeg har vært på kontroll hos lege og jordmor annenhver gang en gang i måneden fra jeg var 8 uker. Tul og oul kommer i tillegg. Synes egentlig oppfølgingen er veldig bra! Jeg ønsket ikke å begynne så tidlig hos jordmor, men fikk beskjed om at de ønsket at man kom inn til første samtale i uke 12 i min kommune. Legen min er også på at jeg skal til en av dem en gang i måneden, så da møter jeg lydig opp da, selv om jeg er frisk og ikke heeelt ser behovet :p

Nei disse første mnd har eg ikkje sett behovet. Men fra klntrollen i uke 23/24 blir det kontroll 1 gang i mnd ogcenda hyppigere på slutten. Men eg var litt oftete når eg var 1.gangs fra starten av.

Jag går privat hos jordmor och har gått en gång i månaden sen uke 12. Akupunktur och småprat. Inte för att jag är nervös eller stressad overhode men för att jag syns det är kos och akupunktur/massaje/sportstejp/varma koppar hjälper. Det är min egenpleie till mig själv :Heartred

Jag går privat hos jordmor och har gått en gång i månaden sen uke 12. Akupunktur och småprat. Inte för att jag är nervös eller stressad overhode men för att jag syns det är kos och akupunktur/massaje/sportstejp/varma koppar hjälper. Det är min egenpleie till mig själv :Heartred

Du betaler vel også for det selv og da er det jo bare til å kjøre på så mye du vil. :)

Back
Topp