Hvor mange "julaftner" feirer dere?

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Her blir det "julaften" tre dager på rad.

Først med mamma, tante, kusine, onkel og samboeren på selve kvelden.
1. juledag blir med hele familien til sambo med svigers, søstra med familie, kusiner, fettere og hele sulamitten.
2. juledag blir med pappa og nye kjæresten hans og søstrene mine.

Gaver gir vi hverandre når vi møtes, mye koseligere enn å sende med på julaften:)

Én julaften her også. De mennesker vi møter andre dager I julen, feirer vi andre tradisjoner med.

Vi har bare én julaften. 1.juledag møtes familien til mamma på tradisjonell julelunsj, ellers ikke noe spesielt.

Skal feire én julaften til min far, så 1.juledag til min mor.
Sambo og nyfødte mini skal være med. 1 uke til termin nå :)
Neste år blir det jul til sambos familie, da blir det bare 1 julaften.

1 julaften på selve dagen. Sånn har vi alltid hatt det. Men nå har vi en liten tass med bursdag 2 juledag :) så blir nok gaver å holde styr på i jula i mange år fremover :P

Bare en, og slik kommer det alltid til å være ;)

2

En kristen med min familie og mine muslimske svigers fra Pakistan

Og en katolsk med pakistanske venner som er katolikker. Katolikler feirer jo som kjent julaften 25.desember.

En.

Julaften er julaften, og ferdig med det. Vi får nok besøk av mine foreldre 1. Juledag, de er hos min bror julaften, men gavene fra dem åpner vi julaften likevel selv om det er bare oss og svigermor her

Bare én, selvfølgelig!
Men, de årene vesla er hos faren, så pleier vi å ha en "åpne-gaver-kveld" før hun drar, med god mat og koselig, uformell stemning. Rett og slett fordi hun har så vanvittig stor familie på begge sider og får så uhorvelig mange gaver. Så om hun skulle hatt med deg seg gavene mellom husene, så måtte vi ha kjørt flere turer. :p
Er ikke en ekstra julaften da. Bare god mat og åpning av hennes gaver, og gavene hennes til oss. :)
Hun ønsker selv at vi gjør det på den måten og, så da er det jo greit.

Last edited:
Julaften kun på julaften. Vi er alene julaften og åpner alle gavene da. Blir helt feil å åpne gaver 1.og 2.juledag selv om vi får besøk av familiene våre da.

Er kun julaften på julaften:)

Samme her, har tidligere åpnet gaver når frøkna har kommet fra faren da. Nå som hu har fått en lillebror blir det til at bare hennes blir spart til hun kommer hjem igjen fra faren og ikke alle sine :)

kommer an på hvordan man ser d...vi skal feire jul på julaften,så kommer barna 4.juledag og da skal de åpne gavene sine og vi skal spise god mat og kose oss (men d gjør man jo alle dager i jula), så vil kanskje ikke kalle d for enda en julaften? neste år blir d jo kun på julaften d blir åpnet pakker,da hele familien er samlet:)

Back
Topp