Hvor mange iskaffe kan man drikke

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Daglig ? Har nettopp drukket en så hadde sambo kjøpt en til meg :p så har lyst å drikke en til. Trygt?
 
går nok bra, men jeg holder meg til en enhet kaffe om dagen. Er like mye koffein i iskaffe (tine) som i en espresso
 
Hehe dette har jeg forsket på! Etter det opplyste er det 40 mg koffein i en Tine iskaffe, og maksgrensen for gravide er 200 mg. Du kan altså drikke hele 4,5 iskaffe om dagen ;)
Med ca 200 kcal i en iskaffe før du absolutt ikke drikke 4,5 om dagen. :p Da har du fått i deg mer kcal enn gjennom en vanlig middag.
 
Jeg har også noen dager jeg går over "kvota". Ingen fare så lenge jeg ikke bøtter i meg masse koffein hver eneste dag, tenker nå jeg da:)
Høres lurt ut :) jeg går av og til over kvote på cola, men prøver å begrense meg :) da jeg var på det kvalmest var det kun cola som hjalp, nå når kvalmen er bedre drikker jeg nesten ingenting :)
 
Haha helt enig altså.. Var bare satt på spissen i forhold til koffein :)
Bleh, jeg har gitt opp slik kaloritelling, jeg legger ikke på meg samme faan, og om jeg skal ha noe å gå på til amming så burde jeg virkelig finne noen kilo et sted. Kanskje deilig iskaffe er veien å gå :D
 
Bleh, jeg har gitt opp slik kaloritelling, jeg legger ikke på meg samme faan, og om jeg skal ha noe å gå på til amming så burde jeg virkelig finne noen kilo et sted. Kanskje deilig iskaffe er veien å gå :D
Forsøkt å spise nøtter? Mye kalorier å hente der;)
 
Forsøkt å spise nøtter? Mye kalorier å hente der;)
Jupp, men jeg gav opp for mange år siden, nå bare spiser jeg. Jeg plages ikke av at jeg er sliten eller slikt, så det går greit. Mye av slekta er slike tynne staker som spiser mye, så det ligger vel i slekta. Den fine tingen med å være gravid er at jeg endelig begynner å få pupper, noen uker til i dette tempoet så fyller jeg kanskje en a-cup :D
 
Last edited:
En iskaffe teller som en kaffekopp. Maks to om dagen
 
Back
Topp