Hvor mange her inne har klart å bli gravid på egenhånd etter fylte 40?

Bkno9112182

Blir kjent med forumet
Er det noen solskinnshistorier hvor man på egenhånd har blitt gravid etter fylte 40..?:smiley-ashamed008 Hvor lenge prøvde dere i så fall og endte det med en baby? <3 Kom gjerne med tips til vitaminer etc. en med fordel kan ta!

Jeg har ikke fylt 40 sjøl, men jeg har tre kollegaer og en bekjent som alle har blitt mamma i en alder av 41-43 uten problemer, helt naturlig.

Er ikke 40 enda, men min mor fikk 2 barn etter 40 (vi er mange søsken). Tror ikke hun prøvde lenge.

Ble gravid noen mnd før jeg fylte 44 :-) Hadde forsøkt i nesten ett år, og mistet 2 ganger underveis, før vi traff gullegget :joyful:

Den måneden det klaffet tok jeg Wild Yam fra etter eggløsning. Vet ikke om det var det som hadde effekt :) Drakk i tillegg grapefruktjuice og Solvipec hostesaft (husker ikke når i syklusen), men det hadde jeg forsøkt tidligere mnd og, uten at jeg ble gravid av den grunn.

Ikke meg, men mamma fikk meg når hun var 39 uten å engang prøve :p
Selv om hun var ett år før 40 så er det jo kjempemulig for noen!

Min mor fikk nr 4 i en alder av 42. Prøvde ikke så lenge. Nr kom da hun var 39.

Var ikke helt 40 da jeg ble gravid, etter at vi hadde gitt opp å prøve, men rakk å fylle 40 før fødsel. Ble også gravid høsten 2018, 41 år gammel, men mistet da i MA oppdaget i uke 14. Utviklingen hadde stoppet opp i uke 9.

Så.. 39,5 år før første graviditet, så to graviditeter i godt voksen alder. Så er absolutt mulig:)

Masse lykke til :)

Tusen takk alle sammen, for de fine og optimistiske svarene deres! :love7 Jeg må innrømme at jeg har tatt for gitt å bli gravid før, selv om jeg selvfølgelig forsto hvor heldig en var som fikk oppleve å bli raskt og ukomplisert gravid - og hadde mye empati med de som ikke klarte det, så er det først nå når mensen kommer hver måned at jeg virkelig forstår.. nå som ønsket er så høyt:crybaby2 Men sånne svar suger jeg til meg med alt håp jeg har! :-D

Mamma fikk både meg og min bror naturlig etter hun fylte 40. Mormor fikk flere etter fylte 40, 48 da siste kom mener jeg..

Back
Topp