Hvor mange grøtmåltider nå?

BabyCala

Elsker forumet
Her får lillegutt grøt om morgenen før han drar i barnehagen og om kvelden før han legger seg, men det siste grøtmåltidet kommer alltid ganske tett på middagen. Han spiser det opp da så han trenger det tydeligvis..

Hvor lenge er det anbefalt å gi grøt - og hvor mange grøtmåltider gir dere?
Vi kan vel kanskje kutte begge grøtmåltidene og bare gå over til brødskiver snart? [:)]

Vi gir sånn som deg.

Vi gir morgen og kveld[:)] Hun spiser så godt med grøt, så kutter det ikke ut så lenge hun blir mett og god av det[:D]

Her får han det samme som deg , en på morgen før barnehagen og 1 på kvelden :)
Han får middagsglass når han kommer hjem fra barnehagen ( rundt kvart på 5 , så dupp ) og grøt rundt 7 tia før legge tid halv 8 !!

Kun 1 her ..

ORIGINAL: Bare Kari

Vi gir sånn som deg.

ORIGINAL: lilleprins og spire

Noen dager får han ett, noen dager to, og noen dager ingen [;)]

Her er det fortsatt grøt til frokost og middag! Masse næring og det er er mettende og godt. [:)]

elias e lei grøt e en stund siden han nekktet så går stort sett i skiver her, han får innimellom grøt til kvelds men prøver eg å gi han to dager på rad nekter han.

ORIGINAL: Viccy

elias e lei grøt e en stund siden han nekktet så går stort sett i skiver her, han får innimellom grøt til kvelds men prøver eg å gi han to dager på rad nekter han.

Akkurat samme her.. Prøver å gi til kvelds innimellom, men det er ikke alltid hun vil ha det..

Her er det kun om kvelden nå.. men papsen gir av latskap av og til om mårran og.. (annen kultur..ikke vandt med skive med pålegg der han er fra, og når jeg sier ungen må ha mer enn smør på skiva så har han fått en tendens til å lage grøt istedet [8D])

Kjekt å se hva andre gjør. Det er jo veldig greit med denne grøten da, det går som regel fort å spise og han klager aldri, så kanskje vi bare skal fortsette å gi det så lenge han er interessert.

Vi synes også det er koselig vi spiser frokost sammen om morgenen før vi drar i jobb og barnehagen og da er det i grunnen greit med grøt for det tar en del lenger tid med brød (og han vil ikke alltid ha brød heller). [:)]

Samme her, graut om morgonen og graut om kvelden[:)] tenker eg fortsetter sånn ei stund til.
Kveldsgrauten kan i grunn være grei, mettar kanskje lengre enn berre ei skjeve og to.

Her er det stort sett grøt morgen og kveld. Fikk beskjed på 1års kontrollen at det kunne vi fortsette med en god stund til:o) Masse næring og veldig mettende[:D]

Her har det vært kun brødskiver i noen måneder, det var plutselig grøtnekt. Så det er bare å gi skiver om du føler at det er riktig! [:)]

Til frokost å kveldsmat

Nå når hun har begynt i bhg får hun bare 1 gang på kvelden[:)]

ORIGINAL: *SusieQ*

Får bare grøt som kveldsmat her [:)]

Signerer denne[:D]

Back
Topp