Hvor mange ganger ammer du i døgnet?

Sjokoladekaka

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Og hvor lenge?

I begynnelsen ammet jeg 10-12 ganger i døgnet. Nå som han har blitt åtte uker gammel har jeg gått ned til 6-7 ganger i døgnet. Da bruker han ca 15 minutter hver gang tilsammen på begge bryst :)

Mini er 9,5 uker og ammer 6-7 ganger om dagen :) varierer hvor lenge, men bare ett bryst om gangen

Kanskje ca 10 i døgnet? Småen er 8 uker. Spiser stort sett hver 1t45min på natta, noe sjeldnere om dagen. Jeg ammet liggende i halvsøvne på nayya, så har ikke helt eksakt tall :P

9 uker og delammer. For mat ammer jeg ca. 7 ganger i døgnet, sånn ca 10 minutter før flaske fra begge bryst tilsammen, men han bruker puppen til kos/innsovning sikkert en 3-4 ganger ekstra i løpet av et døgn.

Jeg har faktisk ikke peiling, slenger ut puppen hver gang han har lystpå[emoji85] noen ganger kan det bli veldig ofte andre dager ikke fult så ofte [emoji4]

Min er 10 uker og jeg ammer cirka 10 ganger i døgnet, han brukte 10-15 min før men nå er han ferdig etter 5-10 min:bored: Han spiser bare fra et bryst av gangen.

Han vil helst ammes liggende :banghead: om han ammes sittende bare surrer han, slipper brystet og skal "prate" med meg:arghh:

Min er 10 uker og jeg ammer cirka 10 ganger i døgnet, han brukte 10-15 min før men nå er han ferdig etter 5-10 min:bored: Han spiser bare fra et bryst av gangen.

Han vil helst ammes liggende :banghead: om han ammes sittende bare surrer han, slipper brystet og skal "prate" med meg:arghh:

Min har også vært litt vanskelig noen ganger jeg har ammet han sittende. Han er mer glad i liggende ammestilling, men aller mest glad i tilbakelendt ammestilling. Tror det har litt å gjøre med at han har litt vondt i magen og at han foretrekker å "sitte" selv enn å ligge. :)

Min har også vært litt vanskelig noen ganger jeg har ammet han sittende. Han er mer glad i liggende ammestilling, men aller mest glad i tilbakelendt ammestilling. Tror det har litt å gjøre med at han har litt vondt i magen og at han foretrekker å "sitte" selv enn å ligge. :)

Jeg har prøvd tilbakelent et par ganger, men har ikke helt dreisen på det :sorry: vi får det ikke til. Det hadde vært fint, for å ligge midt på senteret o.l er jo litt klønete :woot:

Jeg har prøvd tilbakelent et par ganger, men har ikke helt dreisen på det :sorry: vi får det ikke til. Det hadde vært fint, for å ligge midt på senteret o.l er jo litt klønete :woot:

Hehe, ja ser den at det ikke er så greit å ligge midt på senteret. Det kan hende det blir litt lettere etterhvert med den tilbakelendte stillingen når nakken har festa seg litt mer :)

Her ammes det jevnt og trutt gjennom hele døgnet, blir fort 14-15 amminger totalt. Lengden varierer med alt fra 12 minutter til over en time på det lengste. Føler virkelig jeg ikke gjør annet enn å amme, jo! :p

Her ammes det jevnt og trutt gjennom hele døgnet, blir fort 14-15 amminger totalt. Lengden varierer med alt fra 12 minutter til over en time på det lengste. Føler virkelig jeg ikke gjør annet enn å amme, jo! :p

Oi, det var mye! Skjønner ikke hvordan du rekker å sove og spise da :P

Jeg synes det var overveldende med 10-12 ganger i starten :D

Back
Topp