Hvor mange follikler på kontroll, og hvor mange ut?

Dizzy

Glad i forumet
Assistert-jentene
Jeg var på kontroll idag og det var 3 stk follikler store nok, men skal gå et par dager til i håp om at flere kan bli modne.

Noen som hadde få på første kontroll men flere senere? Og hvor mange ut i forhold til sett på UL?
 
Første gang hadde jeg så mange folikkler at det var vanskelig å telle dem (mellom 20 og 30), men fikk likevel ut "bare" 11 egg. Andre gang var det først bare 3-4, så så de til slutt 7-8 på siste kontroll, men fikk ut 16 egg - altså dobbelt av hva vi forventet. Så det er ikke alltid tallene stemmer så godt overens !
 
På ul kontroll var det 10.
Fikk ut 20 stk, 17 modne/brukandes.
 
Første forsøk vokste folliklene hos meg veldig ujevnt. Husker ikke helt nøyaktig antall, men fikk ut mye mindre enn hva gynekolog ga antydning til på siste UL før uttak. Tror han mente vi burde få ut rundt 10-15 også fikk vi bare ut 5-6. Ett ble satt inn og ett fryst.

Før tredje forsøk hadde jeg gått på metformin en liten periode. I det forsøket vokste folliklene mye mer jevnt og vi fikk ut 7 egg tror jeg. 2 på frys og ett som ble en liten gutt.

Antall egg ut har vært som forventet ifht blodprøvene, men ikke alltid etter hva som er sett på UL på siste kontrollen.
 
Mener å huske det var slik:
Uttak 1: 12 på ul, 9 på uttak.
Uttak 2: 18 på ul, 19 på uttak.
 
Husker ikke antall, men fikk alltid ut flere egg enn forventet. Men skal sies at det var først ved siste forsøk jeg fikk ut minst egg at det var flest som ble befruktet.
Så trenger ikke nødvendigvis å være antall egg som er best, men kvaliteten på de du får ut.
 
På et av uttakene hadde jeg tre på 16mm og så mange små at de valgte å ta uttaket tidligere for å unngå overstimulering. De ba meg forberede meg på at jeg potensielt kunne få veldig få egg ut. Jeg fikk 26 stk og over 20 ble befruktet
 
Hadde ca 10 follikler på siste kontroll som de trodde skulle bli store nok, de så også en del små, men trodde ikke de ville bli med. Endte opp med 24 egg ut.
 
Back
Topp