Hvor mange førstegangsgravide er vi?

Krysser fingrene for at det går bra og at mai 2016 er måneden for å hilse på et lite mirakel hver for oss alle sammen :Heartred

Jeg klarer fortsatt ikke tenke på noe annet, sjekker alltid at det ikke er noe rødt på dopapiret og har lyst til å ta tester hver dag (men det blir nok litt for dyrt). De aller første dagene ville jeg si det til alle, nå er jeg glad vi ikke har gjort det da det blir koselig å se ansiktsutrykkene på de vi besøker når de ser en kul på magen uten at de forventer det...HVIS vi klarer å vente så lenge med å si noe. Hjelper heldigvis at vi kan snakke sammen på dette forumet :)

Var koselig å se gleden hos typen da han oppdaget de første positive testene på badet ved siden av en liten body :)

Klarer ikke helt glede meg 100 % enda fordi jeg er redd for å miste så har bestilt vanlig legetime for å sjekke HCG nivået hos legen på fredag og om to uker skal jeg ha tidlig UL for å forhåpentligvis se hjerteslagene til den lille :Heartred. Da vil jeg være 7+3.

Synes jeg har så lite symptomer, kjente mest de første dagene...Hva med dere?

Veldig samme som deg, nesten skummelt å gå på do :p men prøver å heller ta det med ro. Har lite symptomer (4+2 i dag), men litt ømme pupper og veldig trøtt. Litt stikkinger i magen, men kan godt være at jeg bare kjenner veldig etter :p Kommer nok til å teste en gang til, men helst prøve å vente og se til legetime etter 12+0, selv om det kjennes bra lenge ut til nå :D

Første til mannen min og meg også... Jeg er 33... Vi har vært sammen i maaange år, men ikke følt oss helt klare før de senere årene. Vi gleder oss veldig, håper alt går bra... Foreløpig ingen andre som vet, men jeg klarer nok ikke å holde det hemmelig for den nærmeste familien stort lenger. Er så godt å få delt litt tanker her i forumet...

Hei alle! Første gong for både meg og mannen også, eg er 34, han 32. Me har tatt lange utdanningar, reist mykje, budd i utlandet etc., så har ikkje passa før no. Bur for øvrig fortsatt i utlandet. Er så spennande, dette!!! :D Og litt skummelt og alt på ein gong... 4+4 i dag. Eg har stikningar i magen og er veldig trøtt. Har også hatt dagar med kvalme allerede. Må eta ofte. Har også fått meir kviser. Så kjenner det godt på kroppen. Lykke til alle saman, håpar spirene våre blir der heilt til mai!!! :)

Hei, alle :)

Venter første barn, men har vært gravid en gang før. Har en lang prøvehistorie bak meg, hehe. Ble gravid i 2007, men mistet i uke 10 ( trolig lenge før det, mennte legen). Etter det ble alt bare tull... Fikk infeksjon, som førte til tette eggledere. Fikk beskjed om at vi måtte ha IVF. Så da ble det det. To år med 6 ordinære IVF(ICSI, og 4 fryseforsøk. Uten hell. Forholdet jeg var i da tok slutt, og etter et års tid fant jeg drømmemannen min <3

Samboeren min har to barn fra før. Vi har vært sammen i to år, og snakket om at vi ønsket å prøve prøverør. Hadde en samtale på sykehuset i vår, men vi måtte vente til vi hadde bodd sammen i 2 år. Ok, den var grei!

Så skjer mirakelet. 31 august tar jeg en graviditetstest etter at mensen ikke hadde kommet på noen dager. Jeg trodde jo selvsagt ikke jeg var gravid, men fikk bare en følelse av at det måtte sjekkes. Så var testen positiv! Jeg trodde jeg skulle ramle av doen....:-D

I dag er jeg 6+4 på vei. Litt "småhysterisk" i starten siden jeg egentlig hadde tette eggledere, og var redd for exu. Så har tatt über-tidlig UL, hcg, og alt ser foreløpig helt fint ut. Såg en liten prikk på UL som var fostersekken :)

Har ny UL og samtale med jordmor den 17.9. Håper denne lille prikken klamrer seg fast, og får vokse seg stor til et barn <3

Førstegangsgravid jeg også. Er 28 år. Fikk påvist at jeg er gravid i dag, på IKM. Hadde inseminasjon for litt over 2 uker siden. :)

28 år og førstegangsfødende!

Alt sammen virker helt uvirkelig, men veldig spennende. Er kommet 3+4 (har kort syklus), så fannt det ut i starten av uka:)

Når begynte dere å merke noe med kroppen? Kjenner at det er stølt/strekker når jeg reiser meg.

Førstegangsgravid jeg også. Vært sammen med mannen min i 7 år, har prøvd å bli gravid i 3 år. Har nå vært gjennom første ivf, og ble gravid på første forsøk. Er 5+1 i dag. Veldig spennende!

Jeg er også førstegangsgravid, er 5+0 :D. var et sjokk når jeg testene var positive, selv om jeg og samboeren min har snakket om det en stund :D! Jeg gleder meg så fælt til å møte dette lille barnet som vokser inni meg, og som er en miks av meg og han ❤️!

Jeg er gravid for første gang. Fant det ut i helgen og er usikker på hvor langt jeg er på vei, men fikk ikke time hos lege før om to uker. Er litt engstelig da jeg jobber som våken nattevakt om det egt er så bra for meg. Sover generelt dårlig etter vakt fra før.

Jeg er også førstegangsgravid, 5+3, og vi er begge fortsatt litt i sjokk, selv om det nå er 1.5 uke siden positiv test. Jeg er 29, han er 30. Vi har vært sammen i 10 år, og han ble klar for barn mye tidligere enn meg. Vi ble enige om å starte prøvingen i juni i år, da hadde jeg vært ansatt i jobben min i over et år og vi hadde nettopp kjøpt større bolig, så alt passet perfekt. Og jammen ta satt den fortere enn forventet!

Jeg klarer ikke helt å ta innover meg at dette skal gå bra, føler alt har gått så på skinner så langt, og går egentlig rundt og venter på at noe skal skje.. Har i tillegg ingen andre symptomer enn at jeg er ekstra trøtt, det hjelper ikke akkurat så mye på paranoiaen min. Krysser alt vi har! Blir spennende å følge dere utover :)

Første barn for meg og samboeren <3 han er 32 og jeg 27. Vi har vært sammen i 4,5år og jeg har vært klar for barn i 4 av dem, nå ble endelig han klar også :-) deilig å få det til relativt fort.

Er 6+0 i dag og tenker nesten hver dag på om jeg virkelig er gravid :-p tok ny test i dag og streken kunne virkelig ikke bli tydeligere i motsetning til svak svak strek forrige uke :-)

Hadde det ikke vært for kvalmen, de såre ømme brystene og trøttheten hadde jeg ikke trodd på testene :-p

Ser at mange andre også sjekker papiret hver gang de har vært på do og håper at det ikke er farget av noe :-) der er jeg også. Prøver å ta det helt med ro og nyte, men man blir notorisk redd for å miste noe som har vært så ønsket så lenge <3

Back
Topp