Hvor mange førstegangsgravide er vi?

Individ85

Flørter med forumet
Hei alle sammen :greet025

Litt nysgjerrig på hvor mange som er førstgangsgravide her.

Jeg selv er 30 år og førstegangsgravid, er 4+6 og det har fortsatt ikke gått helt opp for meg at det vokser et lite menneske inne i meg. Dette er den mest spennende reisen hittil i mitt liv og det er vanskelig å ikke kunne dele den med hele verden enda. Følelsene er i sving - alt fra redsel for å miste til gleden over å ha klart å bli gravid. Hvordan er det med dere andre?

Jeg er førstegangsgravid og er veldig spent på tiden fremover. Er litt rart og uvant at vi forhåpentligvis skal bli 3 i mai.

Jeg er også :) Veldig spennende og rart at det er noe som vokser inni meg. Gleder meg til jeg kan kjenne liv i fra den lille <3

Tja, jeg venter første, men har vært gravid før. Mistet fem ganger (fire kjemiske, og én MA 12+6). Prøvd siden juni 2013, ble gravid ofte i starten, men så sluttet vi å bli gravide på egenhånd. Så nå har vi fått hjelp med IVF. Jeg håper virkelig denne spiren holder seg på plass til mai. ❤️ Jeg er utrolig spent. Hadde hyperemesis da jeg var gravid til 12+6 sist, og er ganske kvalm allerede nå. :confused: Jeg synes det er kjempespennende alt sammen, og håper jo å få oppleve å se en liten på UL, spark i magen og ja, alt sammen. Spent! Det blir gøy å følge dere andre som venter førstemann også!

Førstegang her også. Gleder meg masse :) Håper det går bra, blir noen spennende uker framover. Og det går så seint! Er så utålmodig..

Venter første, men vært gravid en gang før, som endte med MA veke 12 i april. Spent, redd, glad! men prøver og å slå meg til ro at det er like liten sjanse denne gangen som forrige gang, at det skjer igjen.. Er idag 4+2 og føler det er 100 år til veke 12 og det første målet! :/

Første gang her, har vært gravid tidligere i år men mistet i uke 8. Er 5+6 i dag, skal på tidlig ul nå på tirsdag for sjekke at det er normalt så langt ☺️ spennende tid i vente! Veldig aktiv hverdag så tenker ikke så mye på tiden, men ser veldig fram til å runde uke 12 :Heartpink

Heia ☺ jeg er gravid for første gang. Har att lyst på og ventet dette barnet i flere år nå. Min samboer har ikke vært klar for barn før nå , derfor har jeg måttet vente så lenge. Så når jeg tok testen i dag å den var positiv holdt hele meg på å eksplodere av glede :) så nå lurer jeg virkelig på hvordan man klarer å holde det skjult til 12 uke , for jeg har lyst til å fortelle denne gleden til alle :) flere som føler det sånn ?

Første gangen her :) Har allerede fortalt det til mine foreldre og søsken, og to venninner. Håper alt går bra og at det kommer en liten baby i mai <3

4+4 :smug: Dette bli første både for meg og mannen. Vi er en smule gira kan du si :woot:... Kjempevanskelig å gå rundt å holde på en så stor hemmelighet, så det spørs om vi ikke blir å fortelle det til familien ganske tidlig. Jeg har allerede fortalt det til et par venninner, og det er så utrolig deilig å kunne prate fritt :D Syns fortsatt det er litt uvirkelig, kikker ned i doskåla hver gang for å sjekke om jeg faktisk ikke har fått mensen enda... men for hver dag som går, synker det litt mer inn. Gleder meg sånn over å være gravid, gleder meg til mammapupper og kulemage. Og ikke minst gleder jeg meg til å bli en liten familie :Heartred

4+5 idag, og venter første. :)
Kjempespent, og veldig redd for at det ikke skal gå bra. Men jeg prøver så godt jeg kan å tenke positivt. :)

Førstegangs her også; 6+4 uker nå. Samboer'n er lykkelig, og jeg begynner å roe nerva sakte men sikkert for hver dag som går :-)

Førstegangs her også 6+5 idag føler meg ikke akkurat gravid, kvalmen er blitt borte men jeg blir fort trøtt og sliten.. Ellers er jeg veldig redd for sa. Vi har prøvd siden september 2013 og har klart å blitt gravide først nu.. Så jeg håper inderlig at spiren holder seg der gleder meg veldig til å fortelle til familien, de nærmeste venninnene vet det gleder meg enormt til magen vokser og til at spiren ligger trygt i armene mine

Første vår også! Jeg er 27 år! Har egentlig ikke gått helt opp for min del enda! Leser masse, men prøver å ikke glede meg for tidlig. Føler meg litt tryggere på at det vil gå bra for hver dag som går. Syns dette er både rart og fint. Utrolig mange rare følelser som setter igang allerede! 5+0 i dag

Last edited:
Første gang her og, er 5+1 i dag :) Det hele føles litt uvirkelig foreløpig, er jo selvfølgelig litt redd for at det kan gå galt, men velger å prøve å tenke positivt og ta en dag om gangen :) I helga har vi fortalt det til foreldre og svigerforeldre, og det var så koselig. Veldig godt å ha noen å snakke med som har gjort det før, og så ble det hele litt mer virkelig :)

Min første gang også :) Er 4+3 og hatt en sa i mai da var jeg i uke 5. Er kjempe glad men litt redd for sa. Prøver å ikke tenke på det for nå skal jeg bare slappe av og tenke positivt :)

Dette blir vårt første barn også, blir 24 i år. Måtte ha prøverør pga tette eggledere, så dette er helt uvirkelig og litt skummelt, hvertfall siden jeg spotter litt, men veldig god stigning og har hørt at det er vanlig på lutinus, så da tenker jeg at dette går bra denne gangen :-) :-) Gleder meg så masse :D

Første gang her og, 4+2 i følge kalkulatorer. Litt for tidlig å håpe, men prøver å tenke positivt :D Mannen og to venner vet, men ellers blir det å holde skjult til uke 12 :)

Krysser fingrene for at det går bra og at mai 2016 er måneden for å hilse på et lite mirakel hver for oss alle sammen :Heartred

Jeg klarer fortsatt ikke tenke på noe annet, sjekker alltid at det ikke er noe rødt på dopapiret og har lyst til å ta tester hver dag (men det blir nok litt for dyrt). De aller første dagene ville jeg si det til alle, nå er jeg glad vi ikke har gjort det da det blir koselig å se ansiktsutrykkene på de vi besøker når de ser en kul på magen uten at de forventer det...HVIS vi klarer å vente så lenge med å si noe. Hjelper heldigvis at vi kan snakke sammen på dette forumet :)

Var koselig å se gleden hos typen da han oppdaget de første positive testene på badet ved siden av en liten body :)

Klarer ikke helt glede meg 100 % enda fordi jeg er redd for å miste så har bestilt vanlig legetime for å sjekke HCG nivået hos legen på fredag og om to uker skal jeg ha tidlig UL for å forhåpentligvis se hjerteslagene til den lille :Heartred. Da vil jeg være 7+3.

Synes jeg har så lite symptomer, kjente mest de første dagene...Hva med dere?

Back
Topp