Hvor mange etternavn/mellomnavn har ditt barn?

Haha, er litt der jeg vil gå og. Han har vanlig mellomnavn og sjeldent etternavn, mens både mellomnavnet og etternavnet mitt er veldig sjeldne. Jeg vil jo ikke gi slipp på noen av dem :woot:. Hvis han dropper sitt vanlige mellomnavn er vi altså nede i 3 navn unntatt fornavnet. Men jeg ser for meg at mange vil mene at det er alt for voldsomt :sorry:.
Jeg hadde rett og slett ikke brydd meg et fnugg om hva andre måtte mene <3 Kjør på!
 
Minste har to fornavn, ett mellomnavn (mitt mellomnavn) og ett etternavn (fars etternavn).
 
To fornavn, ett mellomnavn ( mitt, sjeldent ) ett etternavn med prefix ( min mann sitt).

Hadde i utgangspunktet tenkt ett fornavn, da jeg av erfaring ser at folk ofte kun bruker ett navn. Men vi klarte ikke å bestemme oss! Ser jo at mange, særlig fra min manns familie, kun bruker ett fornavn. Noe som er helt vanlig for dem, der alle har dobbelt navn (tanter, onkler, søskenbarn osv..). Selv bruker jeg begge fornavnene!
 
Ett fornavn og farens etternavn, blir nok samme løsning på neste som er ventet i mars :) Jeg skal også bytte til eller legge til det etternavnet selv, giftet oss for 5 år siden, men har ikke fått gjort det enda :rolleyes: Vil gjerne ha samme etternavn som mine barn.
 
Barna våre har ett fornavn og til etternavn har de [mannens etternavn]-[mitt etternavn] fordi det klinger best slik (han har et veldig kort etternavn mens mitt er lengre, men mye sjeldnere enn hans).
 
Jeg har alltid sagt at mine barn bare skal ha ett fornavn.. Men så fikk de begge to allikevel, hehe. Så det blir navn navn mitt etternavn og bf sitt etternavn. Jeg og bf er ikke gift, så vi ville barna skulle ha begges etternavn.
 
Han har to fornavn, mitt sjeldne etternavn som mellomnavn, og farens bittelitt sjeldne -sen navn som etternavn.:)
 
Eldste har to fornavn (bruker kun det ene til vanlig) og ett etternavn, yngste har et fornavn og ett etternavn. Valgte mannens mor sitt pikenavn som etternavn da vi giftet oss da slektsnavnet ville dødd ut om vi ikke tok det og det syntes vi var for synd.
 
To.
Hele familien har samme mellom og etternavn.
 
Jenta vår har 3 navn. Fornavn, mellom-etternavn og etternavn. Mellomnavnet hennes er mitt mellomnavn. Jeg droppet etternavnet mitt av to grunner:
1) Sammensetningen av navn bli finest slik vi valgte det.
2) Jeg er det eneste av tre søsken som har dette mellomnavnet (er attpåklatt, og moren min tok tilbake pikenavnet sitt før jeg ble født), slik at datteren vår er den eneste i familien som fører videre dette navnet.
3) Det var finest slik (OK, det har jeg nevnt, men hovedetternavnet mitt er skikkelig blah... vurderer å ta samboerens navn, slik at jeg har like etternavn som datteren min).
 
Sønnen vår har et fornavn, mitt pikenavn som mellomnavn og farens etternavn. Jeg og mannen er gift og jeg har samme mellom-/etternavn-kombinasjon som barnet. Småsøskenet som kommer i mars får samme kombinasjon :happy:
 
Back
Topp