Hvor mange er sykemeldt?

Sunshine1983

Elsker forumet
Og hvor mye? Hvis du vil si årsak?

Sykemeldt 40% fordi jeg er sliten og har vondt i ryggen/bekkenet. Jordmor mener jeg har lite energi fordi jeg ikke klarer å spise/hvile/mosjonere nok, og har gått ned i vekt hittil. Har begynt å gå oppover såvidt nå, 1kg, og håper det hjelper på energien. :)

20% sykemeldt.
Jobber i førsteklasse, med noen litt utagerende elever. Blir mye løft og bøy og tøy, samt at bekken/halebein/hofte ikke spiller helt på lag. I tillegg har jeg en god del kraftige kynnere, og hvis det ikke gir seg snart, vil jordmor søke meg over på svangeskapspenger.
Målet mitt nå (setter kortsiktige mål som er gjennomførbare, istedet for umulige mål) er 20% sykemelding frem til midten av november. Hvis nødvendig, så går jeg opp til 50% da. Jeg har veldig lyst å jobbe så mye som mulig så lenge som mulig, men setter jeg meg mål om 20% frem til termin, blir jeg bare skuffa om jeg ikke klarer det..

Jeg er 50% sykemeldt. Har vært det i 3uker. Skal til legen på fredag og går ut fra at jeg fortsetter i 50% en stund til. Tviler på at jeg kommer tilbake i 100% dette svangerskapet. Kanskje blir det svangerskapspenger heller etterhvert.
Grunnen er enkelt og greit den at jeg ikke klarer alle arbeidsoppgavene jeg er pålagt iløpet av en dag. Hvis jeg gir alt på jobb, klarer jeg ingenting hjemme, da ligger jeg på sofaen og gråter. Nå er jeg på jobb 2,5dag og kan fokusere resten hjemme. Nå har jeg overskudd til meg selv, jobb, familie og vurdering/etterarbeid. Dessuten kommer kynnerne mer og mer, og de er relativt kraftige etter for mye aktivitet/stress o.l.

Jeg er 75% sykmeldt på grunn av kraftig bekkenløsning. Har vært det i 9 uker allerede, så har mine tvil på at jeg kommer ordentlig tilbake før termin. Litt bittert egentlig.

Jeg er 40% sykemeldt pga av kvalme og trøtthet. Legen synes ikke at jeg legger på meg nok.
Jeg blir mer kvalm når jeg er sliten , så jobber jeg en hel dag gjør jeg ikke annet enn å kaste opp og sove hjemme.

Er 30% sykemeldt, er så sliten og har to barn som holder meg våken om nettene. Om det ikke er den ene så er det den andre.

Er 100% sykemeldt pga kvalme/oppkast. Har blitt mye bedre nå og tenker kanskje det blir gradering fra neste uke av. Har prøvd gradert 50% i en periode, men da ble jeg veldig dårlig og kastet opp mye.

100% sykemeldt grunnet bekkenet. Håper jeg kommer meg på jobb igjen. Fulltid er kanskje optimistisk. Men 50% stilling etterhvert hadde vært kjekt.

Jeg er 50 % sykmeldt, pga at jeg ble slankeoperert i mars, og har slitt med å få i meg nok mat. Er plaget med kvalme nå og da også. Men nå begynner bekkenet å krangle også, jeg jobber som sykepleier, og vet ikke hvor lenge jeg klarer å jobbe med alle oppgavene jeg skal igjennom på en vakt ;)

100 %, vært sykmeldt siden uke 6. Oppkast, kvalme og bekkenløsning side uke 9. Så her går vi med krykker og spybøtta enda i uke 24!

20% sykemeldt. Svimmel og lavt blodtrykk.

50% sykemeldt. Jobber i skolen og klarer ikke lenger lange dager med utfordrende elever.... Rygg og bekken svikter om jeg jobber for lange dager.

100% sykemeldt. Pga ryggsmerter / bekkenløsning.

Jobber i helsevesenet med psykisk syke.

100% sjukemeldt pga forliggande morkaka..
Er det farlig? Har også det, men ingen som har sagt det er bekymringsverdig eller til hindring for å jobbe. Greit å vite viss det er en tilstand som en bør ta hensyn til da!

100% grunnet jeg er helt tom for energi, å sliter med blodtrykksfall og pusten... Men viste seg at jeg mangla mye vitaminer, så håper jeg snart blir bedre nå når jeg har begynt på tilskudd :)

100% sykemeldt pga besvimelse og blodtrykksfall flere ganger i løpet av dagen. Vært sykemeldt siden august. Forsøkte 50% sykemeldt. Endte opp med at jeg besvimte da jeg kjørte bil. Legen sa da at hun ville sykemelde meg 100%. Håper bt stiger snart. Blir gal av å være hjemme og ikke kunne reise meg fra sofaen uten å besvime :(

På sjukehuse sa dei at eg burde vera forsiktig i jobben, (helsevesenet) med og ikje ta tunge løft, og få tilrettelagt, pga blødningsfare og for tidlig fødsel. Då eg kom til jordmor meinte ho at eg ikkje fikk gjera noko husarbeid som og ta utav oppvaskmaskin,støvsuge og vaske golv (bøying)Følte meg invalid etter besøk hos ho. Var derfor hos legen og fikk 100%sjukemelding. Fikk forbud om og ha sex og..... @MinCariño

Back
Topp