Hvor mange er det som fortsatt ammer nå?

Selmaen

Glad i forumet
Og hvordan går det for dere?

Her ammes det, men bruker fortsatt brystskjold. Lillegutt kom 5 uker før tiden og var så dårlig på å suge i starten, så brystskjold hjalp oss til å få det til:-) Har forsøkt å avvenne mange ganger uten hell. Ender opp med en illsint sulten gutt som det tar noe tid å roe. Så nå har jeg bestemt at det blir amming med skjold frem til jeg ikke ammer lenger;-)
Men det var bra strevsomt i starten med amming da, kontrollfreaken meg som skulle ønske hun hadde målebeger på puppen (for å se hvor mye han spiste) ;-) Men veldig glad nå for at jeg holdt ut, for det er jo enklere enn med flasker.

Jeg fullammer og det går kjempe fint!
Burde vel egentlig gitt bort litt melk for jeg har så mye, men frem til nå så har det bare blitt med tanken....

Jeg er kjempe glad for at vi slipper å ordne flasker, men det hadde vel gått det også - alt blir jo en vane :)

Jeg amma også med skjold før ( de 3-4 første ukene), det som hjalp her var og først amme med skjold en stund. Da kommer brystvorten litt ut, og da la jeg til ho etter ho hadde sutta en stund på skjoldet. Det hjalp ho til å få tak lettere, siden brystvorta allerede var sugd litt ut. Kan hende du har prøvd det da, men det hjalp her :)

Ammer ennå :) Men har hatt litt lite melk i det siste pga stress osv. så har måttet ty til en flaske NAN om kvelden.. Nå har jeg tatt et par dager som jeg har slappa av, og gjort alt for å øke produksjonen, og det hjalp veldig :) Så de siste dagene har jeg ikke gitt noe NAN.

Her fullammes det enda. Går veldig fint.  Vekten går tilfredsstillende oppover og han virker fornøyd. Har ikke hatt noen problemer med ammingen, heldigvis.

Her full ammes det og denne gangen har det ikke vært noe problem så jeg håper jeg kan amme så lenge som mulig, forrige gang mistet jeg melka når storebror var tre mnd men denne gangen er jeg mye roligere...

Ja, skjoldet hjelper godt sånn sett. Har forsøkt å ta det av underveis, men det har til nå ikke fungert. Har faktisk heller fungert å starte uten skjoldet enn å ta det bort underveis. Men så har han sluppet taket, og da "hekter" han seg ikke på igjen hvis jeg ikke tar på skjoldet.
Så godt å høre at produksjonen har tatt seg opp igjen:-) Det er så godt når en oppdager at en har nok likevel;-)

Freyr skrev:
vi fullamer.. :) går kjempe fint :)

samme her :-)

Fullammer her også og det går veldig fint :)
Skulle gjerne sett at han sov litt lengre strekk mellom matrundene på natta men det går seg vel til etterhvert.

Fullammer. Denne gangen er det null stress heldigvis. Styrte med skjold og sopp og lite melk sist... 
Har hatt masse melk denne gangen, men ser at det minker litt nå siden det går noen timer mellom måltidene på natten (Hun sover en lang økt på 6 timer uansett når siste amming er) Håper på å fullamme til hun er ca 5-6 mnd.

fullammer fortsatt og han er snart 4 mnd.. =)

Jeg fullammer. De første fem ukene måtte jeg pumpe litt for å få opp produksjonen, og supplerte litt med nan, men etter det har det gått veldig bra.

fullammer her. han er snart 3 mnd. helsesøster mente han hadde lagt på seg litt lite sist han ble veid, så blir spennende å se på 3 mnd kontroll om ei uke:)

Fullammer her :)

Med storebror brukte jeg brystskjold fram til han var 6 mnd, etter det klarte han å ta brystet uten å svelge for mye luft og plages.

Jeg hadde fullammet hvis det ikke var for at hun noen dager nekter å ta puppen, og da blir det noen flasker. Får aldri pumpet ut "alt", så hun vil alltid ha mer etter at jeg har gitt det jeg har pumpet, selv om hun hadde blitt mett hvis hun hadde spist det fra puppen.

Altså - kort sagt fullammer jeg de fleste dagene ;)

Back
Topp