Hvor mange dupper?

M-40229578

Flørter med forumet
Tenk at vi snart har 1-åringer i hus!

Hvor mange dupper sover din baby og hvor mye på natt?

Vi har fortsatt 2 dupper på dagtid (ca.1,5t hver dupp) og våkenvindu ligger på maks 3 timer.
I det siste har leggingen blitt mye vanskeligere, så lurer på om det blir for mye søvn på dagtid. Legger rundt 18.30, men blir mye tull frem til kl. 20. Sover da til ca. 06.30.

Vuderer å strekke våkenvindu og prøve med 1 dupp.

Noen med tips?
 
Vi er på 2 dupper, men de er på alt fra 45min-1 1/2 t på første og 30-40-min på andre.
Sover ca 12 timer på natt fra 19-7 med noen oppvåkninger.

Vi er fornøyd med dagens situasjon her, har dog ikke gjort noe spesielt for det så lite tips å komme med, men merker at legging er enklest de dagene han har fått være veldig aktiv/sosial. I dag var det babysvømming, og når jeg la han i senga i sted så rullet han straks over på siden og pæset ut :smiley-ashamed004
 
Vi har gått over til 1 dupp for 3 dager siden. Sover ca fra 10.45/11.00-12.45/13.00. I tillegg sover han 11-12 timer på natten (fra 18-06). Rutinen vi hadde med to lurer var slik: stod opp ca 06.00. sov fra 09.00/09.30 -11.00 på formiddagen og klarte ikke å sovne på ettermiddagen før nærmere 15.30. Ville da sove 30 min og sovnet ikke på kvelden før kl 20.00/20.30. Totalt i løpet av døgnet får han minst like mye søvn nå.
 
Har akkurat gått over til én dupp, ca 11-13! Noen ganger 11-12.30. Legger seg kl 19, og står opp mellom 7-8. Merket at han ble umulig å legge med to dupper, holdt på fra 19 til 20-21, så da droppet vi én dupp, og la han heller 18 de dagene! Nå har alt justert seg slik at én dupp passer med leggetid kl 19
 
Her sliter vi fortsatt med søvn, håper å få noe hjelp snart. Gullet sover gjennomsnitt 7-8t i døgnet (av og til er vi veldig heldige og sniffer på tosifret, men der er dessverre alt for sjeldent), 6ish timer på natt og ca en lur på en time på dagen. Nettopp hatt hans verste døgn+, so opp kl 05 på mandag, hadde en lur på en time kl 11-12, så sovnet han ikke før kl 21, var tull hver eneste halvtime, sov ikke mer enn 4t på natta, før han sto opp kl 05 på tirsdag. På tirsdag fikk han en lur på 45 min kl 12, og sovnet kl 20. Så i løpet av 39 t sov han ca 6t. Det er helt sykt. Har aldri sovet særlig, men dette er ny rekord. Heldigvis skal vi endelig tilbake til legen i morgen. Nå er det helt krise. Skjønner ikke at legene ikke tar søvnvansker på alvor, iallefall når vi har slitt siden fødsel..
 
Her sliter vi fortsatt med søvn, håper å få noe hjelp snart. Gullet sover gjennomsnitt 7-8t i døgnet (av og til er vi veldig heldige og sniffer på tosifret, men der er dessverre alt for sjeldent), 6ish timer på natt og ca en lur på en time på dagen. Nettopp hatt hans verste døgn+, so opp kl 05 på mandag, hadde en lur på en time kl 11-12, så sovnet han ikke før kl 21, var tull hver eneste halvtime, sov ikke mer enn 4t på natta, før han sto opp kl 05 på tirsdag. På tirsdag fikk han en lur på 45 min kl 12, og sovnet kl 20. Så i løpet av 39 t sov han ca 6t. Det er helt sykt. Har aldri sovet særlig, men dette er ny rekord. Heldigvis skal vi endelig tilbake til legen i morgen. Nå er det helt krise. Skjønner ikke at legene ikke tar søvnvansker på alvor, iallefall når vi har slitt siden fødsel..
Huff, håper dere får god oppfølging nå. Høres veldig slitsomt ut for hele familien.
 
Her sliter vi fortsatt med søvn, håper å få noe hjelp snart. Gullet sover gjennomsnitt 7-8t i døgnet (av og til er vi veldig heldige og sniffer på tosifret, men der er dessverre alt for sjeldent), 6ish timer på natt og ca en lur på en time på dagen. Nettopp hatt hans verste døgn+, so opp kl 05 på mandag, hadde en lur på en time kl 11-12, så sovnet han ikke før kl 21, var tull hver eneste halvtime, sov ikke mer enn 4t på natta, før han sto opp kl 05 på tirsdag. På tirsdag fikk han en lur på 45 min kl 12, og sovnet kl 20. Så i løpet av 39 t sov han ca 6t. Det er helt sykt. Har aldri sovet særlig, men dette er ny rekord. Heldigvis skal vi endelig tilbake til legen i morgen. Nå er det helt krise. Skjønner ikke at legene ikke tar søvnvansker på alvor, iallefall når vi har slitt siden fødsel..
Det høres forferdelig slitsomt ut! Jeg regner med at mye har forandret seg på ca 40 år men dette kan kanskje være noe å vurdere sammen med legen: jeg sov ekstremt lite som baby/småbarn og den mest skånsomme løsningen ble barnevennlig allergimedisin som var søvndyssende fremfor sovemidler. Håper at dere kommer frem til noe som virker <3
 
Back
Topp